Bekijk volle/desktop versie : Salaat Istighara, OM wat moet ik vragen in deze situatie



Pagina's : [1] 2

09-02-2008, 15:54
[ Ik zit in een rare situatie en wil graag salaat istighara doen maar ik weet niet OM wat ik moet vragen. Ik weet wel hoe ik het moet verichten heb het al vaker gedaan maar niet met deze situatie... dus ik weet het niet om wat ik moet vragen ]

09-02-2008, 17:08


Hoe kun je advies verwachten als niemand weet wat er aan de hand is...

Tsjah het enige wat ik kan zeggen is, vraag Allah om datgene wat goed is dichtbij te laten komen en datgene wat slecht is ver van je af te houden incha Allah.

09-02-2008, 17:19
is goed advies

09-02-2008, 18:48

Citaat door Confused_:
[ Ik zit in een rare situatie en wil graag salaat istighara doen maar ik weet niet OM wat ik moet vragen. Ik weet wel hoe ik het moet verichten heb het al vaker gedaan maar niet met deze situatie... dus ik weet het niet om wat ik moet vragen ]




Raad Om een situatie..?

09-02-2008, 22:33


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1798963

hier is die situatie...

09-02-2008, 22:43

Citaat door Confused_:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1798963

hier is die situatie...


Wanneer je salaat istighara verricht vraag je Allah swt om je te leiden naar het goede of je te weerhouden van het slechte.

Ken je die doua' istighara uit je hoofd? Of ga je het uit een doua' boekje lezen want als je het leest dan zal je zien dat je in die doua' leiding moet vragen voor het huwelijk (in jou geval).

09-02-2008, 22:53

Citaat door Bumbabeloe:
Wanneer je salaat istighara verricht vraag je Allah swt om je te leiden naar het goede of je te weerhouden van het slechte.

Ken je die doua' istighara uit je hoofd? Of ga je het uit een doua' boekje lezen want als je het leest dan zal je zien dat je in die doua' leiding moet vragen voor het huwelijk (in jou geval).


Nee ik ken die niet uit me hoofd, heb het op een blaadje geschreven..

maar dan staat er een stukje leeg en daar moet je zeggen om wat je wilt als het ware...

Dus ik moet gewoon huwelijk zeggen of ook zijn naam erbij ofwat...? ik weet het totaal niet

09-02-2008, 22:55

Citaat door Confused_:
Nee ik ken die niet uit me hoofd, heb het op een blaadje geschreven..

maar dan staat er een stukje leeg en daar moet je zeggen om wat je wilt als het ware...

Dus ik moet gewoon huwelijk zeggen of ook zijn naam erbij ofwat...? ik weet het totaal niet



Ja huwelijk, zeg het in't Arabisch, zawadj.

Allah swt is de Alziende en weet wat er in onze harten zit. Je kan niets verkeerds doen. Dus bid twee rakaat en zeg dan deze doua'.

09-02-2008, 23:00

Citaat door Bumbabeloe:
Ja huwelijk, zeg het in't Arabisch, zawadj.

Allah swt is de Alziende en weet wat er in onze harten zit. Je kan niets verkeerds doen. Dus bid twee rakaat en zeg dan deze doua'.


Oke dus dan heb je deze zin in de dua

Allahoemma in koenta t'alamoe anna hâdzal-amra ( noem hier dan de zaak waarover besloten moet worden)

En dan moet ik gewoon zeggen na hadzal-amra zawadj?

En nog iets het is zo , bij de eerst raka zeg je soerat fatiha en dan soerat lkafiroen, en de 2de raka staat er soerat ichlas, maar ik neem aan eeerst soerat fatiha en dan soerat ichlas?

09-02-2008, 23:02

Citaat door Confused_:
Oke dus dan heb je deze zin in de dua

Allahoemma in koenta t'alamoe anna hâdzal-amra ( noem hier dan de zaak waarover besloten moet worden)

En dan moet ik gewoon zeggen na hadzal-amra zawadj?

En nog iets het is zo , bij de eerst raka zeg je soerat fatiha en dan soerat lkafiroen, en de 2de raka staat er soerat ichlas, maar ik neem aan eeerst soerat fatiha en dan soerat ichlas?


Ja klopt.


Ja ze bedoelen er gewoon mee in de twee rak'a zeg je na surat fatiha (je begint altijd met surat fatiha) surat ichlas.

09-02-2008, 23:04
Je moet het vaak doen, dus niet bij één salaat houden.

En neem een beslissing en vertrouw op Allah swt. Als het goed voor je is dan zal Allah swt je erin leiden en als het niet goed voor je is dan zal Hij insha'Allah je ervan weerhouden.

09-02-2008, 23:09

Citaat door Bumbabeloe:
Ja klopt.


Ja ze bedoelen er gewoon mee in de twee rak'a zeg je na surat fatiha (je begint altijd met surat fatiha) surat ichlas.



Oke shokrane.

Dus als ik het morgenavond doe waneer moet ik het dan weer doen?

09-02-2008, 23:14



Citaat door Confused_:
Oke shokrane.

Dus als ik het morgenavond doe waneer moet ik het dan weer doen?


Beste is met salaat fajr.

09-02-2008, 23:22

Citaat door Bumbabeloe:
Beste is met salaat fajr.


Helaas tot mijn diepste teleurstelling bid ik salaat lfadjr niet op tijd maar uren erna ja ik weet moet me schamen...

10-02-2008, 00:20
het is mishien een gekke vraag maar hoe bid je salaat istighara in zijn geheel.

bedankt,

Pagina's : [1] 2