Bekijk volle/desktop versie : Wil je een betaalde baan en Hbo opleiding als jongerenwerkert Klik hier voor Info



08-02-2008, 17:29
Mens met Ambitie & bekend met straatcultuur en zonder werk (m/v)!



JOS (Jeugd, Onderwijs en Samenleving) zoekt mensen met ambitie, bekend met straatcultuur en zonder werk om ambulant jongerenwerker te worden!

De gemeente Rotterdam is twee jaar geleden gestart met een stedelijk Mobielteam van ambulant jongerenwerkers als aanvulling op het bestaande jongerenwerk. Het Mobielteam steunt zo nodig het (ambulant) jongerenwerk in de deelgemeenten en wordt ook ingezet op stedelijke prioriteiten. Het Mobielteam bestaat uit 3 vaste professionals en 5 leerling jongerenwerkers. Het stedelijk Mobielteam is dus ook een leer/werkplek voor mensen die met jongeren willen werken. Mensen die van b.v. hun vrijwilligerswerk een beroep willen maken. Naar deze mensen is de gemeente op zoek want de gemeente heeft hen werk en een opleiding te bieden.
Op 12 en 13 februari organiseren we een informatiebijeenkomst voor een nieuwe lichting leerling ambulant jongerenwerkers. Spreekt deze flyer jou aan, herken je jezelf in het profiel? Kom dan naar één van de informatiebijeenkomsten. Dit is jouw kans op een HBO-opleiding en een baan in het jongerenwerk!

Wat hebben we jou te bieden:
1.vanaf 5 maart een scholingstraject hoe leer ik om op HBO-niveau te studeren;
2.van 6 maart tot begin juni een scholingstraject als voorbereiding op het HBO toelatingsexamen (21+ toets);
3.toelatingsexamen HBO;
4.de gemeente vergoed het eerste jaar van het duale leertraject HBO-onderwijs (Hogeschool van Rotterdam);
5.voor 10 personen vanaf 1 september 2008 een betaalde baan voor 1 jaar;

Wat zijn de eisen aan jou:
afgebroken vierde jaar MBO opleiding of
MBO-diploma
Verplicht deelnemen aan het scholingstraject;
Deelnemen aan het toelatingsexamen;
Volgen van een HBO-opleiding
na één jaar moet je zelf een baan vinden in het jongerenwerk;

Profiel voor leerling ambulant jongerenwerkers:
Ervaring in (vrijwillig) werken met jongeren;
Lef & Slim om met jongeren en groepen op straat te werken;
Weet de positieve eigenschappen van jongeren te vinden;
Is in staat kansen te bieden en grenzen te stellen aan het gedrag van jongeren;
Zorgt dat jongeren zelf actief worden;
Kan omgaan met eigen emotie, druk van jongeren en de opdracht aan het Mobielteam;
Neemt opdrachten aan van collega’s van het Mobielteam en is een teamplayer;
Staat open voor feedback en is leergierig;
Wil samenwerken met de politie, winkeliers, buurtbewoners en andere organisaties;
Is een doener maar legt werkzaamheden vast op papier,;
Kan werken in een project in ontwikkeling;
Combineert werk en school.

Je hebt de keus uit twee informatiebijeenkomsten.
Dinsdagavond 12 februari van 19.00 uur tot 21.00 uur
OF
Woensdagmiddag 13 februari van 15.00 uur tot 17.00 uur

Adres: De Mafkees, schaatsbaan 41 – 45 (Bij Rotterdam CS, achter het groene Albeda gebouw aan de Weena, volg de borden “Use-it&rdquo
Sollicitatiegesprekken: dinsdag 19 of woensdag 20 februari
Voor meer informatie over het Mobiel Team: Willem Dumee tel 010-436.57.30

11-02-2008, 19:40


belangrijk!

11-02-2008, 19:53

Citaat door Loeka:
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, ga toch werken man..


ik werk al en heb al een baan.
dit is bedoeld voor geinterreseerde mensen ,,jij dus niet

11-02-2008, 20:04
Interessant.

1.vanaf 5 maart een scholingstraject hoe leer ik om op HBO-niveau te studeren;

Alsof het HBO aan speciale leer-methodes doet.

11-02-2008, 20:04



Citaat door Loeka:
Dit is toch een gesubsidieerde baan, toch ? De jongeren waarmee gewerkt moet worden, zijn in het algemeen toch ook al gesubsidieert, of niet soms ?

Geeft dat wel voldoening, zoiets kansarms ?


'Kansarm' haha nee man totaal niet..het is een baan alleen de opleiding voor die jongeren wordt betaal in het geheel en je ontvangt gewoon salaris voor een contract van 1 jaar. Waar het geld vandaan komt is vanuit de gemeente die jou uitbetaald! daarna bezit je ervaring en kun je op eigen houtje in het welzijn makkelijker uit de voeten!

11-02-2008, 20:07

Citaat door Bneadem_:
Interessant.

1.vanaf 5 maart een scholingstraject hoe leer ik om op HBO-niveau te studeren;

Alsof het HBO aan speciale leer-methodes doet.


Het is ene speciaal traject: ja en waarom:

Je krijgt Sph vakken en MWD vakken en CMV vakken het is divers,want normaal is dat bij CMV niet automatisch inbegrepen! en studiepunten zijn makkelijker te verdienen,,je hebt een beschermende status als lid van het Mobiel Team

11-02-2008, 20:12

Citaat door Loeka:
Klinkt veelbelovend. Schuift het ook wat ? Ik bedoel, toch niet hardwerken voor 2500 euro netto ?


1: Je werkt 32 uren per week
2: donderdags elke week naar school!
3: maandags les op werk: methodische werkbegeleiding: van 12:00 tot 17:00

4: je werkt op dinsdag-woensdag en vrijdag elke dag van 12:00 tot 21:00

5: het is 'licht' werk maar je moet veel doen rapportages plannen en flexibel zijn

6: opleiding wordt betaald inclusief je schoolboeken dus 1500 Euro en je schoolboeken

7: en je salaris!

11-02-2008, 20:13

Citaat door ZoetHouder:
Het is ene speciaal traject: ja en waarom:

Je krijgt Sph vakken en MWD vakken en CMV vakken het is divers,want normaal is dat bij CMV niet automatisch inbegrepen! en studiepunten zijn makkelijker te verdienen,,je hebt een beschermende status als lid van het Mobiel Team



Ik hoop voor jullie dat er velen zullen toehappen.

11-02-2008, 20:15

Citaat door Bneadem_:
Ik hoop voor jullie dat er velen zullen toehappen.


dankje..

weet je ,,het is niet voor mij,,maar wel een mooie kans voor diegene die altijd zeggen en roepen,,ze nemen mij nooit aan etc

mooie gelegenheid..kijk maar naar het profiel ze vragen 10 mensen!
met of zonder diploma,,en met of zonder ervaring

mooie kans! proberen waard! voor diegene

11-02-2008, 20:17

Citaat door Loeka:
Bedankt ! Nou, toch maar niet, moet al om 1200h beginnen, das toch echt te vroeg. Maar succes met het werven..



12:00 te vroeg haha grappenmaker
Luierd...Luiaard ..Luie Paard ..Luipaard dat je bent

11-02-2008, 20:24
is heel goed bedoelt

hebben ze het ook in andere steden zoals den haag.
.

11-02-2008, 20:28

Citaat door ladymom:
is heel goed bedoelt

hebben ze het ook in andere steden zoals den haag.
.



nu je het toch zegt: vorige was er 1 team net als dit jaar dat bestrond uit 5 leden (jongerenwerkers) junioren.. dit jaar vragen ze er 10 leden voor dus 2 teams..

antwoord op je vraag: er gaat 1 team komen in Den Haag,,maar wanneer dat gaat plaatsvinden is nog niet duidelijk,,maar ze zijn ermee bezig dat is wel een feit..hou het voor jezelf op de hoogte adviseer ik je..of kom naar die infomiddag, en vraag over den haag zou ik zeggen,.