Bekijk volle/desktop versie : Israël snijdt in stroomleverantie aan Gaza



08-02-2008, 15:35
TEL AVIV (ANP) - Israël is begonnen met het verminderen van de stroomtoevoer aan de Gazastrook. Dat meldden Israëlische media vrijdag. De Israëlische regering wil hiermee bereiken dat Hamas een einde maakt aan raketaanvallen op Israël vanuit Gaza.


Een zegsman van het Israëlische ministerie van Defensie zei dat 1 procent minder stroom aan Gaza wordt geleverd en dat dat percentage de komende tijd zal worden opgevoerd. Gaza is sterk afhankelijk van Israël voor zijn stroom. Israël levert circa 60 procent van de elektriciteit.
Mensenrechtengroepen hebben de stap veroordeeld. Het komt volgens hen neer op collectieve bestraffing van de Palestijnse bevolking. Ondanks de Israëlische maatregel schoten Palestijnse strijders in Gaza vrijdag opnieuw raketten af op Israël. Het leidde niet tot slachtoffers.

08-02-2008, 15:37


Bron?

Volgens mij was dit al voordat hamas de grenzen met egypte doorbrak.

08-02-2008, 15:38
http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/2/11456/online/israel_snijdt_in_stroomleverantie_aan_gaza.html?p= rubriek2%20links,2

08-02-2008, 15:43
ah.

blijkbaar toch nieuw. ik kan me herinneren dat ze dat eerder ook al hadden gedaan.

Tis duidelijk waar dit naar toe gaat.
Israel wil niks meer met gaza te maken hebben en laat het over een Egypte.

Egypte wil eigenlijk ook niet (hebben al genoeg problemen met hun eigen Islamitische Broederschap) maar zal onder arabische publieke opinie wel moeten helpen om de Gazanen een redelijk bestaan te laten houden.

08-02-2008, 15:45



Citaat door mardin2:
ah.

blijkbaar toch nieuw. ik kan me herinneren dat ze dat eerder ook al hadden gedaan.

Tis duidelijk waar dit naar toe gaat.
Israel wil niks meer met gaza te maken hebben en laat het over een Egypte.

Egypte wil eigenlijk ook niet (hebben al genoeg problemen met hun eigen Islamitische Broederschap) maar zal onder arabische publieke opinie wel moeten helpen om de Gazanen een redelijk bestaan te laten houden.




Haat voor elkaar begint veel groter macht te zijn dan tolerantie en vrede. Ik snap niet dat mensen met hogere machten niet ingrijpen... Kinderen worden altijd de dupe van dit soort macht spelletjes, helaas.

08-02-2008, 15:46
Schandalig, direct NA het stoppen van de raketbeschietingen richting Israel vanuit Gaza, dient de stroomvoorziening herstelt te worden.

08-02-2008, 15:49

Citaat door @bracadaver:
Schandalig, direct NA het stoppen van de raketbeschietingen richting Israel vanuit Gaza, dient de stroomvoorziening herstelt te worden.




Ja, want alleen Gaza voert oorlog toch? Israel niet he..

08-02-2008, 15:54

Citaat door Duimelijntje:
Haat voor elkaar begint veel groter macht te zijn dan tolerantie en vrede. Ik snap niet dat mensen met hogere machten niet ingrijpen... Kinderen worden altijd de dupe van dit soort macht spelletjes, helaas.


Yep, vreselijk.

Een heeeele hoge muur tussen gaza en israel, waarbij gaza in leven wordt gehouden door egypte lijkt me eigenlijk geen slechte oplossing.

Hoeft israel geen oorlog te voeren en kan Hamas geen raketjes meer afvuren.