Bekijk volle/desktop versie : vrouwen/meisjes die geen hijab dragen

Pagina's : [1] 2

07-02-2008, 17:18
salaam alaikom beste zusters

kijk dit filmpje lees alles wat er staat en denk goed na en inschallah zal jij ook je hijab gaan dragen inschallah inschallah allah wil het best voor ons warom luisteren we niet naar hem.

http://youtube.com/watch?v=ucbEcOI_PEo

07-02-2008, 17:26

haha Wat toevallig dat ik dit preciesvandaag lees:

Ik ben een aantal jaar al begonnen mijnhet dragen van mijn hoofddoek.
Alleen droeg ik hem wel naar achter...
Maar toen ik vandaag in de ochtend opstond, deed ik mijn hijaab naar voren.. En vond het Macha allah mooi staan...
Eerlijk gezegt voel ik me met mijn hijaab naar voren veel beter en lekkerder.

Ben momenteel veel bezig met mijn geloof,
We moeten ons geloof niet vergeten of verlaten...
Haar moet je verbergen door middel een hoofddoek en niet los laten hangen en blond/ zwart pf rood gaan verfen...

Inscha allah komt het goed en dragen alle moslimas binnenkort een hijaab

07-02-2008, 17:41
inschallah zuster ik hoop dat de rest jou ook zullen opvolgen. wallahhi allah zal jullie zegenen met wat jullie doen als jullie aan hem denken

07-02-2008, 17:44
Ik draag geen hoofddoek, maar wil er wel een inshallah gaan dragen.
Maar ik vindt dat hoofddoek niet het centraal is in onze geloof het gaat ook om andere dingen.

Maar ik respecteer jullie zeer en inshallah ga ik ook hoofddoek dragen

07-02-2008, 17:45

Citaat door nafaa_22:
inschallah zuster ik hoop dat de rest jou ook zullen opvolgen. wallahhi allah zal jullie zegenen met wat jullie doen als jullie aan hem denken

Amien !
En moge allah SWT met wat je ook doet accepteren !!

09-02-2008, 13:06
woullah echt prachtig door dit filmpje ben ik heel hard verandert (in de goede zin) maschallah!!

09-02-2008, 13:12
Ik zeg jullie eerlijk,ik wil ook een hijaab gaan dragen inchallah,alleen niet nu.Ik doe het alleen op,als ik naar een arabische school ga,maar normaal doe ik het niet.En ik ben bang als ik het ga dragen,dat ik er weer af ga doen.Want tegenwoordig doen meisjes het vaak,en ik wil ook inschallah me hijaab dragen,maar wanneer ik er echt klaar voor ben..Maar ik bedank deze broeder die ons deze filmpje heeft gestuurd.Shoekran broeder

09-02-2008, 13:14
siham_moslima12 ben het helemaal met je eens, ik draag ook geen hoofddoek en wil het later gaan doen als ik wat volwassener ben want zoals je zei doen veel meiden ze nu al uit.

09-02-2008, 13:27
Dank je wel voor je complimentje tanger_sweety.Moge allah jou besschermen tegen al het kwade,inchhallah(en alles moslims ook )

09-02-2008, 13:27
Het is niet van dat verschillende meisjes het aan-en-uit spelletje spelen dat jullie daar schrik van moeten hebben..
Want deze meiden zijn de persoonlijkheden die het zijn gaan dragen zonder erbij genoeg stil te staan..

Maar zoals eerder gezegd, hoofddoek is niet datgene die centraal staat..
Ik draag al bijna 8 jaar mijn hoofddoek en ik moet eerlijk toegeven, soms zijn er nog altijd dagen dat ik de betekenis ben verloren geraakt omdat het een gewoonte word.. Maar ghair inscha'Allah.. Hoofddoek dragen is een grote stap en die moet je nemen als je het echt uit je hart wilt en niet dat mensen je dit voorstellen of omdat het gewoon verplicht is in de Islam..

Broeder, djazakallahoe ghayran voor het plaatsen van de filmpje, Incha'Allah zijn er zusters die er iets uit gaan halen en gaan stilstaan bij deze belangerijke punt..

09-02-2008, 13:29
haha toevallig ben net jou verhaal aan het lezen islaam4you '' when passion rules the heart''

toevallig

09-02-2008, 13:33

Citaat door Siham_Moslima12:
Ik zeg jullie eerlijk,ik wil ook een hijaab gaan dragen inchallah,alleen niet nu.Ik doe het alleen op,als ik naar een arabische school ga,maar normaal doe ik het niet.En ik ben bang als ik het ga dragen,dat ik er weer af ga doen.Want tegenwoordig doen meisjes het vaak,en ik wil ook inschallah me hijaab dragen,maar wanneer ik er echt klaar voor ben..Maar ik bedank deze oegt die ons deze filmpje heeft gestuurd.Shoekran oegti

Ik vind het echt dat je als niet-hijab dragende meid dit wel doet als je naar de arabische school en moskee etc gaat. Dit is een blijk dat je er respect voor hebt.. en niet 'schijnheiligheid'. Want veel mensen zien dit zo. Maar dit is het echt niet, je kan het vergelijken met je kleding. Als je een oudere persoon, je opa bijvoorbeeld, gaat bezoeken pas je je kleding toch ook aan uit respect? Je gaat dan ook toch niet daar afkomen met een korte rok waar je alles ziet bij het zitten?
Het is het zelfde als een hoofddoek dragen als je een moskee binnentreedt; dit is een blijk van respect tegenover het geloof..

09-02-2008, 13:34

Citaat door tanger_sweety:
haha toevallig ben net jou verhaal aan het lezen islaam4you '' when passion rules the heart''

toevallig

Soebhan'Allah! Je ziet maar hoe de lot is..

09-02-2008, 13:41

Citaat door Siham_Moslima12:
Ik zeg jullie eerlijk,ik wil ook een hijaab gaan dragen inchallah,alleen niet nu.Ik doe het alleen op,als ik naar een arabische school ga,maar normaal doe ik het niet.En ik ben bang als ik het ga dragen,dat ik er weer af ga doen.Want tegenwoordig doen meisjes het vaak,en ik wil ook inschallah me hijaab dragen,maar wanneer ik er echt klaar voor ben..Maar ik bedank deze oegt die ons deze filmpje heeft gestuurd.Shoekran oegti

Ben het helemaal met je eens..
Zelf draag ik hem wel en ook gewoon goed inscha allah

Niet stom bedoelt ofzo...
maar je zegt ik wil hem inscha allah later gaan dragen, je moet wel beseffen dat je alles zo snel mogelijk en goed doet, want niemand geeft jou de zekerheid dat je een 'later' hebt...

M3asalama

09-02-2008, 22:09
Up!

Pagina's : [1] 2