Bekijk volle/desktop versie : De waarde van "Laa Illaaha Illallah"



06-02-2008, 23:32
De Profeet heeft gezegd: 'Wiens laatste woorden "Laa Illaaha Illallah" (er is geen God dan Allah) zijn, zal het paradijs binnengaan.



04-05-2008, 22:43


.. Allaho akbar ..

04-05-2008, 23:07
jah, dat weet toch elk moslim.

05-05-2008, 20:00
Die op eerste nacht van vrijdag is gestroven zal geen vragen gesteld in zijn Graf,
Duss monkar en nakir die komen niet, Ik hoop insallah dat ik ook op de eerste vrijdag nacht sterf

05-05-2008, 20:21



Citaat door dolfijn1977:
Die op eerste nacht van vrijdag is gestroven zal geen vragen gesteld in zijn Graf,
Duss monkar en nakir die komen niet, Ik hoop insallah dat ik ook op de eerste vrijdag nacht sterf


Oegti heb jij hier een dalil van?
Ik heb gelezen dat waarlijk, elke dienaar zal worden ondervraagd.

06-05-2008, 11:44

Citaat door Sophia_sweety:
Oegti heb jij hier een dalil van?
Ik heb gelezen dat waarlijk, elke dienaar zal worden ondervraagd.


dat dit zou k ook wel willen weten

06-05-2008, 13:13

Citaat door Sophia_sweety:
Oegti heb jij hier een dalil van?
Ik heb gelezen dat waarlijk, elke dienaar zal worden ondervraagd.


Dolfijn heeft gelijk ...


Lieve zuster ik heb een boek gaat alleen over De dood .

en de imaam heeft dat ook verteld, omdat mijn zus die is op de eerste nacht vanvrijdag gestorven, toen vertelde hij dat de profeet heeft gezegd wie op de eerste nacht van vrijdag overleden is , die zal geen vragen worden gesteld in zijn Graf !! Ik heb dat ook in een boek gelezen ,

06-05-2008, 13:33
Djabir heeft overgeleverd dat de Profeet zei :
"Iedereen die op een vrijdag overdag of de nacht ervoor sterft, zal gered worden van de bestraffing in het graf en op de dag der oordeels heeft hij als hij in zijn lichaam komt het teken van de martelaars "


Dat de nacht voor vrijdag en de vrijdag verlichtend is Iemand die op een nacht voor vrijdag streft zal van de bestraffing van het graf gered worden en iemand die op een vrijdag strerft zal gered worden van de Hel .

06-05-2008, 14:51
geldt dit ook voor een koefar die op het laatste moment de sahada zegt voordat hij sterft?
Of alleen voor de moslims

06-05-2008, 19:53
Hamdoelilah. Ik heb pas een familielid verloren die ook de sahada als laatst zei, vlak voor zijn overlijden.

06-05-2008, 22:29

Citaat door SweetDroopy:
Dolfijn heeft gelijk ...


Lieve zuster ik heb een boek gaat alleen over De dood .

en de imaam heeft dat ook verteld, omdat mijn zus die is op de eerste nacht vanvrijdag gestorven, toen vertelde hij dat de profeet heeft gezegd wie op de eerste nacht van vrijdag overleden is , die zal geen vragen worden gesteld in zijn Graf !! Ik heb dat ook in een boek gelezen ,


Subhanallah,

bedoel je die boek ,'de dood het graf en wat er na gebeurd"

Ik ga hier meer over zoeken en vragen...

toch bedankt oegti

07-05-2008, 10:53

Citaat door Precious_86:
Hamdoelilah. Ik heb pas een familielid verloren die ook de sahada als laatst zei, vlak voor zijn overlijden.



alhmdolah,allhoma oktob lana 7osna al 5atiema,allhoma ad5ilho jant an3im