Bekijk volle/desktop versie : Wist je dat er In het Paradijs rivieren zullen zijn van water, honing, melk en wijn?



06-02-2008, 23:13
Haakim ibn Mu'aawiyah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''In het Paradijs is er een zee van honing, een zee van wijn, een zee van melk en een zee van water, en de rivieren stromen uit van deze zeeën''[Van At Tirmidzie zie ook Jaami' al-Usool, 10/508]



Koran 47:15. Het beeld van het paradijs dat aan de godvruchtige is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing.

06-02-2008, 23:19


rivier kawtar, koutar

07-02-2008, 00:24
bi idni allah

09-11-2009, 22:27

Citaat door Gilgamesh:
Maar wijn(alcohol) is toch haram!


Ik heb in een hadith gelezen, moge Allah me vergeven als ik het verkeerd vertel, dat wie zich onthoudt van zaken als drinken van wijn, niet dragen van zijde (mannen) etc, wie zich dus onthoudt van deze dingen die op aarde haram zijn, deze wel zal mogen nuttigen/gebruiken in het paradijs.

voor diegene die zondigden door wel te drinken en zijde te dragen, deze zullen dit niet vinden in het paradijs.

Allah oe3alam

09-11-2009, 22:56


Mmm.. Honing.

09-11-2009, 23:08

Citaat door Gilgamesh:
Maar wijn(alcohol) is toch haram!


Dit zal wijn zijn die niet dronken maakt. Dus toegelaten Inschallah

09-11-2009, 23:09
Geen bier? Doe mij maar een zee van Belgisch bier ipv wijn.

09-11-2009, 23:11

Citaat door Hominid:
Geen bier? Doe mij maar een zee van Belgisch bier ipv wijn.



Ieuww

09-11-2009, 23:40

Citaat door Jumana:
Dit zal wijn zijn die niet dronken maakt. Dus toegelaten Inschallah



Wijn die niet dronken maakt?

10-11-2009, 09:30

Citaat door Jumana:
Dit zal wijn zijn die niet dronken maakt. Dus toegelaten Inschallah

Yeah, right.

10-11-2009, 10:52

Citaat door topgoosz:
Wijn die niet dronken maakt?

Wij noemen dat gewoon druivensap.

Maar er staan vaker dingen over druiven in de koran die totaal anders geïnterpreteerd worden.

10-11-2009, 11:03

Citaat door Zustertje22:
Haakim ibn Mu'aawiyah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''In het Paradijs is er een zee van honing, een zee van wijn, een zee van melk en een zee van water, en de rivieren stromen uit van deze zeeën''[Van At Tirmidzie zie ook Jaami' al-Usool, 10/508]



Koran 47:15. Het beeld van het paradijs dat aan de godvruchtige is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing.


Fa Al Mawtoe La Shakka Yufnina wa Yufniha.
Wa 3amil ad-derri ghadin,

Al jannah
Allahoma Ja'alna Min Ahliha.

Wa 3amil ad-derri ghadin, redouanoe khazinoeha.Wa jaroe Ahmad,Wa Ar rahmanu Nashiha.
Qussu ruha Dhahabun, Wa'l Misku tinatoeha. Wa As-Saffranoe hashihun nabbitun Fiha.

An haru7a, Labanun, Mussaffa, Wa min 3asalin, Wa'l Khamru Yajri Rahiqan Fi ma Jariha.
Wa At-Tayru Tajri A'la Al Aghsa ni3akifatan ToeSabi7 Allaha Ja7ran, Fi ma Ghaniha.
Fa Man Yashtari-Darra Fil Firdaousi Ya'moeroeha, Bi Raka3atin Fi Dhallam Al Layli Yu7yiha.