Bekijk volle/desktop versie : Ministers verdeeld over boerkaverbod



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

06-02-2008, 16:24
Ministers verdeeld over boerkaverbod
ANP
gepubliceerd op 06 februari 2008 09:14, bijgewerkt op 6 februari 2008 10:10

DEN HAAG - Het kabinet is nog altijd verdeeld over een boerkaverbod. Het CDA vindt de plannen die in de afgelopen tijd in de ministerraad zijn besproken niet ver genoeg gaan en pleit voor een ruimer verbod voor gezichtsbedekkende kleding.

Volgens het voorstel van PvdA-minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken moet er een beperkt boerkaverbod komen op scholen en voor ambtenaren. Het CDA wil echter een breder verbod, dat bijvoorbeeld ook voor reizigers in het openbaar vervoer zou moeten gelden. Bronnen rond het kabinet hebben dat woensdag aangegeven naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

Het is de bedoeling dat de ministerraad de kwestie vrijdag opnieuw bespreekt. Nadat de bewindslieden er afgelopen vrijdag niet waren uitgekomen, lieten ze weten dat alleen nog de puntjes op de i moesten worden gezet. Inmiddels zou er gesproken worden over mogelijke toevoegingen aan het oorspronkelijke voorstel.

Eerder deze maand bleek al dat het kabinet geen algemeen boerkaverbod zal invoeren, omdat dat in strijd is met de vrijheid van godsdienst. De Tweede Kamer heeft eind 2005 op initiatief van Geert Wilders gevraagd om een verbod op het dragen van boerka's. Later werd nog eens een soortgelijke motie aangenomen.

De moties kregen een Kamermeerderheid dankzij de steun van coalitiefractie CDA. Omdat de bewindslieden in het vorige kabinet-Balkenende verschillend dachten over zo'n verbod, werd er uiteindelijk geen besluit genomen.

De PVV en VVD vinden het maar niks dat het kabinet geen algemeen verbod wil invoeren. De partijen proberen daarom elk afzonderlijk via een eigen initiatiefwetsvoorstel om gelaatsbedekkende kleding te verbieden. De PVV wil een verbod op het dragen van een boerka en de iets minder verhullende nikab op straat, op straffe van een fikse boete. De VVD bepleit een algemener verbod op gezichtsbedekking, waaronder ook bivakmutsen en integraalhelmen vallen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article501879.ece/Ministers_verdeeld_over_boerkaverbod

06-02-2008, 16:28


en maar draaikonten.
zon boerka hoort niet thuis in nederland.
uberhaubt niet in europa.

waar ze die onzin vandaan halen dat een boerka islamitisch is en dit niet verboden kan worden wegens vrijheid van godsienst,moet maar eens diep gaan tasten in de koran of hadith bukhari..
het staat er gewoonweg niet in.

stelletje onnozelaren in den haag.

geen wonder dat wilders stemmen krijgt
de mijne heeft hij al.

06-02-2008, 16:31
voor moslima's met het uiterlijk van een zeehond en in het bezit van een snor ben ik voor burkplicht!!

06-02-2008, 16:37
Onzin waarom zou je burka moeten verbieden, laat ieder toch lekker geloven en doen wat hij/zij zelf willen.

06-02-2008, 16:39



Citaat door mon_dieu:
Onzin waarom zou je burka moeten verbieden, laat ieder toch lekker geloven en doen wat hij/zij zelf willen.

Je mag geloven wat je zelf wilt. Maar je mag niet je geloof belijden zoals je zelf wilt.

06-02-2008, 16:39

Citaat door mon_dieu:
Onzin waarom zou je burka moeten verbieden, laat ieder toch lekker geloven en doen wat hij/zij zelf willen.

Heeft niets met geloof te maken, wel met onherkenbaar over straat te lopen.
Btw, zou jij staan praten tegen iemand wiens gelaatstrekken je niet ziet?

06-02-2008, 16:44
Nee ik zou het ongemakkelijk vinden om tegenover zo'n iemand te staan praten, maar dat neemt niet weg dat het verboden zou moeten worden.

Als een politieagent je vraagt om je te indentificeren, gaat het sluiertje wel opzij denk ik.

06-02-2008, 16:48

Citaat door mon_dieu:
Onzin waarom zou je burka moeten verbieden, laat ieder toch lekker geloven en doen wat hij/zij zelf willen.


Met een vrouw onder een tent valt niet te communiseren.

ik geloof persoonlijk niet dat een boerka uit vrije wil gedragen word.
verbieden dat neanderthalergebruik.

06-02-2008, 16:56

Citaat door arunt_de_beefte:
Met een vrouw onder een tent valt niet te communiseren.

ik geloof persoonlijk niet dat een boerka uit vrije wil gedragen word.
verbieden dat neanderthalergebruik.



Hoe komt het dat je dat denkt, want een burka is niet verplicht het is aanbevolen hoe kan een man het dan opleggen?

p.s. In de Islam bestaat geen dwang.

06-02-2008, 16:56

Citaat door mon_dieu:
Nee ik zou het ongemakkelijk vinden om tegenover zo'n iemand te staan praten, maar dat neemt niet weg dat het verboden zou moeten worden.

Als een politieagent je vraagt om je te indentificeren, gaat het sluiertje wel opzij denk ik.

Wat is dan volgens jou de zin van zo'n maskerade..buiten dat het ten zeerste associaal is, is het ook nog gevaarlijk.
En een man kan zich ook onder zo'n tent gaan hangen..

06-02-2008, 16:59
Zin van zo'n maskerade? Dat ieder kan doen en laten wat hij/zij wil mits dit binnen de wetten blijft. Dat moeten ze toch zelf weten? Als ik er maar geen last van heb. Sjeetus...

06-02-2008, 17:00

Citaat door arunt_de_beefte:
Met een vrouw onder een tent valt niet te communiseren.

ik geloof persoonlijk niet dat een boerka uit vrije wil gedragen word.
verbieden dat neanderthalergebruik.


een vrouw mag zelf bepalen of ze met jou wilt communiceren of niet.

06-02-2008, 17:07



Citaat door mon_dieu:
Hoe komt het dat je dat denkt, want een burka is niet verplicht het is aanbevolen hoe kan een man het dan opleggen?

p.s. In de Islam bestaat geen dwang.


In de Islam misschien niet maar er zijn zat mensen die met de Koran in de hand met harde hand dwingen.

06-02-2008, 17:09
Maar wat voor nut heeft het dan om de burka te verbieden?

06-02-2008, 17:09

Citaat door mon_dieu:
Hoe komt het dat je dat denkt, want een burka is niet verplicht het is aanbevolen hoe kan een man het dan opleggen?

p.s. In de Islam bestaat geen dwang.


In landen als afghanistan, is het echt geen vrije wil. Die vrouwen worden echt wel onderdrukt. En snakken naar de tijd dat ze hem niet meer hoeven te dragen.

In nederland is er misschien geen dwang om hem te dragen(hopen we maar). Maar het ontstaan van de burka komt echt wel van de man om zijn vrouw als hond te onderdrukken. ook al denken vrouwen dat ze het vrijwillig doen. God is echt niet zo achterlijk om vrouwen een burka te laten dragen. De duivel misschien.

Buiten dat het gewoon achterlijk is. Is het ook een schande dat de moslima's hier hun zusters in landen waar het verplicht is een burka te dragen te kakken zetten door een burka hier te gaan dragen. Wat moeten die moslima's daar wel niet denken?

Moslima's zouden hun zusters moeten steunen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6