Bekijk volle/desktop versie : Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam



26-11-2003, 22:07

Citaat door ForEverIslam:
Algemeen Dagblad 28 Oktober


Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam

Door Annelieke Dijkstra.
Rotterdam - Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam. Moslimsorganistaties in ons land schatten dat er per jaar enkele honderen autochtonen de geloofsovertuiging afleggen. Zowel mannen als vrouwen raken in de ban van de religie, zeg A. Quyyoem van Moslim Informatie Centrum Nederland. "Alleen bij ons al zijn er het afglopen jaar 150 mensen bekeerd, meer dan ooit. Ik denk dat daarnaast elk jaar zo'n 150 mensen thuis of in moskee de geloofsgetuigenis afleggen"

Omdat de registratie ontbreekt, is het onbekend hoeveel Nederlanders moslim worden. Derwish A. Maddoe denkt dat er inmiddels10 . 000a20 .000 bekeerden zijn. De meeste mensen die getrouwd zijn met een moslim, nemen het geloof uiteindelijk aan.

Ceylan Weber van de vereniging van de Nederlandse Moslimvrouwen Al NIsa: "Bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de Islam. Ze doen het niet voor hun man, ze doen het voor zichzelf. Het gaat om tientallen per jaar." De trend hangt samen met de aantal toegenomen huwelijken. Nederlanders die een islamitsche partner hebben, raken geinterreseerd in de religie.

Ceylan Weber: "De Islam voorziet blijkbaar in de behoeft aan een godsdienst die heel concreet is en waarin ethische waarden, zoals vredelievendheid, rechtvaardigheid en sociale betrokkenheid duidelijk worden omschreven. Quyyoem denkt ook dat de aanslagen van 11 september mensen aan het denken hebben gezet. "Nederlands zijn nieuwsgierig geworden naar de Islam. Vaak komen zo bij mij omdat ze willen weten of dit geloof echt zo slecht is. Als ze zich erin gaan verdiepen raken ze verknocht."

Nederlanders die zich gaan bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims, zegt hij. "Ze hebben vaak meer kennis van de Qoran, dan de geboren islamiet.
.

26-11-2003, 23:36


Wolfowitz niet alleen Nederlanders met een Islamitische Partner

Je sluit je oogjes voor de waarheid !

Of wil je echt zeggen dat alle mensen die bekeren geestelijk gestoord zijn
Van jou kan ik niks anders verwachten

26-11-2003, 23:48

Citaat:
Origineel gepost door ForEverIslam

Menneer wolfowitz, ik acht u slim genoeg, dat u weet dat (autochtoonse) binnenlandse problemen worden gecamoufleerd. Nog een voorbeeldje: in Amerika wordt maandelijks door een student een klas vol leerlingen doodgeschoten. Dit barbaarse fenomeen is nergens terug te vinden op de wereld, zelfs in Irak niet....
Dit zit in de streng Gristelijke geloofsleer ! je wil me toch niet vertellen dat dit door computerspelletjes komt !
Ik weet van Gristelijke vrienden dat Gristelijke ouders in Amerika graag willen dat hun kinderen het leger in gaan en daarbij worden ze gesteund
Dus de jongeren nemen alvast een voorproef je op het echte werk !


27-11-2003, 03:47

Citaat:
Origineel gepost door roebla

Ik weet van Gristelijke vrienden dat Gristelijke ouders in Amerika
Christus, doe het met een C wil je

27-11-2003, 10:15


Afgelopen Ramadan hebben zich bij ons in de moskee 3 vrouwen en een man bekeerd. Er kwam zelfs een Nederlandse jongen van ongeveer 19/20 jaar elke dag in de moskee om te bidden.

27-11-2003, 10:22
Nou, geen cijfers? Dan is dit slechts een opsteker voor mensen die denken dat evenwichtige mensen zich bekeren tot een ander geloof.

Wishfull thinking!

Iemand die vanzijn geloof "valt" geldt als diep teleurgesteld in dat geloof, maar de uitdrukking geeft eigenlijk aan: dat iemand iets doet dat hij nooit zo mogen doen.

"Hij is van z'n geloof gevallen" = gek geworden.

Natuurlijk zijn er mensen die zich tot de islam bekeren. Overwegend zijn dat jongeren en meestal zoekende.

Bij zo'n bericht hoort ook informatie over de toename vanhet aantal leden van de katholieke kerks, de gereformeerde kerk, de Nederlands Hervormde, straks in ieder geval, Deo Volente met een kroonprins(es) of van de Remonstrantse gemeente en natuurlijk van de joodse gemeente.

Scottie.