Bekijk volle/desktop versie : Trouwen marokkaanse wet



06-02-2008, 10:50
Hoi Dames,

Misschien een domme vraag maar ik ga hem toch stellen. Kun je ook alleen voor de marokkaanse wet hier in nl trouwen of heb ik de trouwakte van de gemeente nodig bij de marokkaanse consulaat????

Graag zo spoedig mogelijk een antwoord.

06-02-2008, 10:59


Dankje wel schat!

06-02-2008, 11:01
het is zo, als een van jullie een nederlandse nationaliteit heeft moet je dat eerst bij de gemeente doen.

als je niet voor de nl'se wilt, dan moet je zowiza in Marokko doen.
als het goed is

groetjess F....

06-02-2008, 11:44
Salam alaikum warahmatulah,

Als je alleen voor de marokkaanse wet wil trouwen in Nederland moet je eerst naar Marokko gaan om al je uittreksel te halen of je moet samen met je aanstaande in Marokko trouwen.

Trouwen volgens de Marokkaanse wet in NL moet als volgt:

Je gaat eerst in ondertrouw (uittreksels geboorteakte, uittreksels GBA, naamsverklaringen (formulier gemeente), aanvraag trouwen/ondertrouw (formulier gemeente), kopie paspoorten NL (indien je geen NL paspoort hebt moet je een gecertificeerde buitenlandse afschrift van je geboorteakte kunnen overhandigen en een verklaring krijgen van de IND)
Vervolgens ga je na acceptatie van alle stukken in ondertrouw bij de gemeente en kun je daar direct voor een trouwdatum kiezen, daar moet je dan flink voor betalen ik weet niet hoeveel. Dan kun je pas naar de Marokkaanse consulaat waar je weer een papierwerk moet inleveren om volgens de marokkaanse wet te kunnen trouwen.

Een heel gedoe echt.

06-02-2008, 23:58


Je kan ook kosteloos trouwen. Je moet in je gemeente de stadsdelen langs gaan voor een datum. Voor kosteloos trouwen geld namelijk een wachtlijst van soms wel een paar maanden!!!