Bekijk volle/desktop versie : Wat is vrijheid?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

03-09-2002, 12:18
Wat betekent voor jou vrijheid....???

hoe ver zou je gaan om vrij te zijn- wanneer je onderdrukt bent??

Ben je vrijer dan iemand die in de gevangenis zit? Ben jij ECHT vrij?

Ben jij vrij om te denken wat Jij wil?
Te doen wat JIJ wil?
Te gaan waar JIJ wil?

Ik bedoel nu een hogere mate van vrijheid- en niet of je wel/niet uit mag ofzo.

When a person places the proper value on freedom, there is nothing under the sun that he will not do to acquire that freedom. Whenever you hear a man saying he wants freedom, but in the next breath he is going to tell you what he won't do to get it, or what he doesn't believe in doing in order to get it, he doesn't believe in freedom. A man who believes in freedom will do anything under the sun to acquire . . . or preserve his freedom.
Malcolm X, OAAU, "Homecoming" speech, 29 Nov. 1964, in By any means, p. 141

03-09-2002, 12:41

wat is vrijheid, iedereen heeft het over. Kan iemand me uitleggen wat dat inhoudt?

03-09-2002, 12:45
Ja dat vraag ik me ook al af! Zijn we werkelijk zo vrij? Bestaat zoiets als absolute vrijheid. Of zijn we toch beperkt in ons doen en laten? Of houdt onze vrijheid op daar waar de vrijheid van n ander in het geding komt? Dan zijn we toch niet echt vrij? Of wel?

Sommige vragen brengen alleen maar vragen met zich mee!

03-09-2002, 12:58
hahahah aan jullie heb ik ook niks

Waar blijven de antwoorden....?

03-09-2002, 13:01

Vrijheid is naakt door het leven gaan! Net als mr boon...... enjoy the nudistenclub! Da's pas vrijheid!!!!!!!!!!!!!!! shing shing!!!!!!!

03-09-2002, 13:05

Citaat:
Origineel gepost door Safira75
hahahah aan jullie heb ik ook niks

Waar blijven de antwoorden....?

In mijn poging n antwoord te geven op jouw vraag ben ik gestrand op nog meer vragen en word ik daarom verweten van nutteloosheid?

03-09-2002, 13:14

Citaat:
Origineel gepost door Ramzi

In mijn poging n antwoord te geven op jouw vraag ben ik gestrand op nog meer vragen en word ik daarom verweten van nutteloosheid?

oooooooooooooh
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
zo bedoelde ik het niet

ok
overnieuw:

bedankt dat jullie mijn vraag hebben verduidelijkt!!!
zo beter

03-09-2002, 13:16

Citaat:
Origineel gepost door Ramzi

hahahahahahah!!!!!! kon het niet beter verwoorden adileke! Ze wil wel veel weten over het leven! Ik ben hier net en heb al 345 vragen voorgeschoteld gekregen en al die vragen hebben me zwaar psycho gemaakt.

Heb je weleens van een woordenboek gehoord? da's zo'n boek waar allemaal woorden instaan en dan een bietje uitleg zo ge wit wel wa'k bedoel he!

03-09-2002, 13:18

Citaat:
Origineel gepost door ibouwen

hahahahahahah!!!!!! kon het niet beter verwoorden adileke! Ze wil wel veel weten over het leven! Ik ben hier net en heb al 345 vragen voorgeschoteld gekregen en al die vragen hebben me zwaar psycho gemaakt.

Heb je weleens van een woordenboek gehoord? da's zo'n boek waar allemaal woorden instaan en dan een bietje uitleg zo ge wit wel wa'k bedoel he!
een woordenboek geeft geen antwoorden op levensbeschouwelijke vragen

slechts absolute antwoorden op absolute vragen...BORING

03-09-2002, 13:22

Citaat:
Origineel gepost door Safira75

oooooooooooooh
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
zo bedoelde ik het niet

ok
overnieuw:

bedankt dat jullie mijn vraag hebben verduidelijkt!!!
zo beter

03-09-2002, 13:23

Citaat:
Origineel gepost door jimpie
Je moet niet van die moeilijke vragen stellen Safira............
Ik moet er eerst een uur over nadenken voordat ik een antwoord kan geven.....
Nou ik zal zo dan een makkelijke vraag stellen!!

even denken hoor....

03-09-2002, 13:27
Mij valt op dat toch iedereen andere ideeen heeft over het begrip "vrijheid".
Volgens mij heeft dit puur met je eigen ervaringen in het leven te maken en natuurlijk je opvoeding en het land waarin je woont.

Ik kan niet zeggen hoe ik zou reageren als ik onderdrukt zou worden, je moet het eerst meemaken, van zulke situaties kun je niet even snel een voorstelling maken.

Wat voor mij vrijheid betekend weet ik nog steeds niet.
Ik denk als je gelukkig bent in je situatie dat je dan vrijheid ervaart.
Het heeft niets te maken met of je overal naar toe kan gaan voor mij, ik kan gaan en staan waar ik wil.
Maar ik kan me voorstellen dat dat wel het idee van vrijheid is voor iemand die dat niet kan.

03-09-2002, 13:28

vrijheid is voor mij de keuze hebben om te kunnen zeggen wat ik wil en wanneer ik wil.

vrijheid is voor mij de keuze hebben om zelf beslissingen en keuze's te maken ongeacht of deze in de ogen van andere "goed of verkeerd" zijn.

vrij zijn in het maken van fouten om daar vervolgens van te leren.

03-09-2002, 13:30
In het woordenboek staat bij vrijheid: Het vrij zijn, vrijpostigheid, afwijking van de regel, privilege.

Nou daar schiet je ook wat mee op

03-09-2002, 13:41
Nu heb ik n vraag aan diegenen die zeggen dat vrijheid is om te zeggen en te doen wat je wil!

Is n uitpraak die bijv. Pim Fortuyn doet, zoals 'De Islam is n achterlijke cultuur!' of zoals Imam El Moumni, 'Homo's zijn lager dan varkens en honden!'. Zijn dat uitspraken die je kunt verdedigen onder het mom van 'vrijheid'?

Ben benieuwd!

Pagina's : [1] 2 3 4 5