Bekijk volle/desktop versie : Rassenoorlog?

Pagina's : [1] 2

03-09-2002, 12:06
I think that an objective analysis of events that are taking place on this earth today points towards some type of ultimate showdown. You can call it political showdown, or even a showdown between the economic systems that exist on this earth which almost boil down along racial lines. I do believe that there will be a clash between East and West. I believe that there will ultimately be a clash between the oppressed and those that do the oppressing. I believe that there will be a clash between those who want freedom, justice and equality for everyone and those who want to continue the systems of exploitation.

Malcolm X, January 19, 1965 (taken from the essay 'Malcolm X, our revolutionary son & brother.' by Patricia Robinson)

It is incorrect to classify the revolt of the Negro as simply a radical conflict of black against white or as a purely American problem. Rather, we are today seeing a global rebellion of the oppressed against the oppressor, the exploited against the exploiter.
Malcolm X, Columbia University, Columbia Daily Spectator, 19 Feb. 1965, p.3

03-09-2002, 12:11

Dit zei malcolmX in 1965...

denk jij dat er een rassenoorlog zal komen?
Denk jij dat het westen door zal kunnen gaan met de macht die zij over de wereld hebben?
Denk je dat Er een moment zal komen dat de mensheid de verdeling van 1% van de mensen die alles heeft en 99% van de mensen die niks heeft - zat zullen zijn, en dat de massa zich realiseert dat ze ook macht hebben (there is strength in numbers)

Wat denk dat er zal gebeuren. Malcolm X zei dit 37 jaar geleden. Ondertussen is de rassenoorlog in die mate uitgebleven....zal dat blijvend uren?

Overal ter wereld botsen religies met elkaar
Overal botsen mensen met verschillende afkomst met elkaar
Mensen van verschillende rassen...

zal het uit de hand lopen? wat denk jij?

03-09-2002, 12:31
Zo'n gekke vraag is het niet hooor

03-09-2002, 13:16

Citaat:
Origineel gepost door Imhotep
Onvermijdelijk.
motivering?

03-09-2002, 13:21

Zo! Het valt me zeer mee dat er nog zoveel mensen in vrede geloven hier! Gezien de huidige situatie....
Toch is mijn motto, al zie ik het niet zo erg rooskleurig in, blijf altyd aan de positieve kant, want alleen dan blijft de wereld nog een beetje vriendelijkheid uitstralen.
En het zijn toch de hoge pieten die alles veroorzaken, zowel in de oosterse als de westerse wereld, en zij zitten lekker veilig in een bunker en het "gewone" volk mag lijden en het vuile werk opknappen.

03-09-2002, 13:24

Citaat:
Origineel gepost door Safira75
Dit zei malcolmX in 1965...

denk jij dat er een rassenoorlog zal komen?
Denk jij dat het westen door zal kunnen gaan met de macht die zij over de wereld hebben?
Denk je dat Er een moment zal komen dat de mensheid de verdeling van 1% van de mensen die alles heeft en 99% van de mensen die niks heeft - zat zullen zijn, en dat de massa zich realiseert dat ze ook macht hebben (there is strength in numbers)

Wat denk dat er zal gebeuren. Malcolm X zei dit 37 jaar geleden. Ondertussen is de rassenoorlog in die mate uitgebleven....zal dat blijvend uren?

Overal ter wereld botsen religies met elkaar
Overal botsen mensen met verschillende afkomst met elkaar
Mensen van verschillende rassen...

zal het uit de hand lopen? wat denk jij?

Hier heb ik (althans heb ik gelezen ergens) n heel mooi antwoord op! W8 ik zal het opzoeken!

03-09-2002, 13:25

Citaat:
Origineel gepost door Ramzi

Hier heb ik (althans heb ik gelezen ergens) n heel mooi antwoord op! W8 ik zal het opzoeken!
oh graag! Ik wacht in spanning af!

03-09-2002, 13:36
Hebbes: http://www.islamenburgerschap.nl/imam.html

(Vooral dit stukje is zo interessant om te lezen! Het is n overlevering)

De profeet Mohammed, Gods vrede zij met hem, zei: ,,De mensheid kun je vergelijken met de passagiers op één groot schip. In dat schip heb je mensen die bevoorrecht zijn en die bovendeks leven en je hebt mensen - de zwakken en de verschoppelingen - die onderdeks leven. Indien de mensen die bovendeks leven geen zorg dragen voor de noden en de behoeften van de mensen onderdeks, dan zullen de mensen onderdeks om de mensen bovendeks niet tot last te zijn, een gat in de bodem van het schip slaan om tenminste te kunnen drinken.

03-09-2002, 13:39

Citaat:
Hebbes: http://www.islamenburgerschap.nl/imam.html

De profeet Mohammed, Gods vrede zij met hem, zei: ,,De mensheid kun je vergelijken met de passagiers op één groot schip. In dat schip heb je mensen die bevoorrecht zijn en die bovendeks leven en je hebt mensen - de zwakken en de verschoppelingen - die onderdeks leven. Indien de mensen die bovendeks leven geen zorg dragen voor de noden en de behoeften van de mensen onderdeks, dan zullen de mensen onderdeks om de mensen bovendeks niet tot last te zijn, een gat in de bodem van het schip slaan om tenminste te kunnen drinken. [/B]
Dat is HEEL erg mooi! Exact hoe ik het zie.....thanks voor het plaatsen!

03-09-2002, 13:41

Citaat:

Dat is HEEL erg mooi! Exact hoe ik het zie.....thanks voor het plaatsen!

Mooi he! Wat krijg ik?

:melig:

03-09-2002, 13:45

Citaat:

Mooi he! Wat krijg ik?

:melig:
een ijskast!! Iedereen die vandaag wint, krijgt een ijskast

03-09-2002, 13:53

Citaat:

een ijskast!! Iedereen die vandaag wint, krijgt een ijskast

:toink:

Gracias...

31-10-2002, 22:22

Asalaam moechaleikum,

Vroeg me af of het al niet bezig is,

Vb joden versus palestijen , servieers vervus kosovanen , india versus pakistan , etc

Mach salamaa,

01-11-2002, 00:45

Citaat:
Origineel gepost door Beni Bouyachie17
Asalaam moechaleikum,

Vroeg me af of het al niet bezig is,

Vb joden versus palestijen , servieers vervus kosovanen , india versus pakistan , etc

Mach salamaa,
Dat is goed opgemerkt. Maar denk h\je dat dat over rassen gaat?

01-11-2002, 13:24
Asalaam moechaleikum,

Niet dan?? Ik bedoel maar d r is ongetwijfeld natuurlij kruzie om het geloof maar ik denk toch wel dat er dan inderdaad al een rassen oorlogen aan de gang zijn?

Toch ?

Ik kan het ook fout hebben leg het me uit ben nog jong weet niet veel maar wil het wel leren en weten.

Macha salamaa,

Pagina's : [1] 2