Bekijk volle/desktop versie : Help depressief



05-02-2008, 18:47
Assalaam alaikoem dames,

Insa allah is er iemand in jullie midden die mij messchien kan helpen.

Ik voel mij al een lange tijd een beetje depressief, er zijn een aantal dingen gebeurd de afgelopen maanden waardoor ik mij nog ellendiger voel. Ik voel mezelf een nietsnut, dat ik iemand ben die niks goed kan doen hoe erg ik ook mijn best doe. Tegenover de buitenwereld hou ik een masker voor dat alles koek en ei is, maar dat is niet zo.

Ik voel mezelf steeds meer en meer afzakken, heb nergens zin in heb ook nergens de energie voor. Ik moet mezelf echt vooruit duwen om naar het werk te gaan, om thuis het huishouden te doen, enz. Ik heb geen vriendinnen met wie ik af en toe kan kletsen/hart uitstorten, enz. hierdoor voel ik mij erg eenzaam. Ik heb wel zusjes en moeder maar die wil ik niet belasten hiermee.

Mijn man die heeft het zelf niet echt in de gaten die denkt als ik weer een dal dag heb dat ik dan boos ben op hem en dan maakt hij het nog erger door dan er fel op te reageren of mij te negeren. Dit maakt het dan nog moelijker. Ik probeer er met hem over te praten maar dat lukt niet erg waardoor ik dan nog meer ga opkroppen.......

Mijn vraag is nu wie kan mij hiermee helpen, of wie zit er in hetzelfde schuitje dan kan je mij een pm sturen. Messchien dat we elkaar kunnen helpen en of steunen.

Djazakallahu ghair

05-02-2008, 19:34


Schrijf eerst een brief naar je man, sounds lame, maar het kan je helpen. Want nu denkt hij dat er iets anders aan de hand is. Eerst moet je hem duidelijk maken waarmee je zit. Praat er veel over met je man en als dat niet helpt moet je iemand zoeken die je hierbij professioneel kan helpen. Je huisarts kan je doorverwijzen naar iemand die bij je past, misschien ook qua geloof. Medicijnen zou ik niet doen, want dan onderdruk je de gevoelens alleen maar en daarmee verdwijnen ze uit eindelijk niet

Succes...