Bekijk volle/desktop versie : Groningse taxichauffeurs willen geen Marokkanen meer

Pagina's : [1] 2 3 4 5

03-09-2002, 09:05
Groningse taxichauffeurs willen geen Marokkanen meer

GRONINGEN - Groningse taxichauffeurs weigeren op dit moment Marokkaanse klanten mee te nemen. De sfeer onder de 130 taxichauffeurs die in de noordelijke hoofdstad rijden is zeer gespannen na drie brutale roofovervallen die de afgelopen twee weken door een Marokkaanse jongen zijn gepleegd.

Dit heeft woordvoerder J. Moesker van de taxichauffeurs maandag bevestigd. "We willen niemand discrimineren, maar de angst onder de chauffeurs zit er goed in", stelt hij. "Twee van de drie beroofde chauffeurs hebben direct ontslag genomen, de derde zit overspannen thuis."

Pistool tegen het hoofd

De drie taxichauffeurs kregen na aankomst op het gevraagde adres een pistool op hun hoofd gedrukt en moesten al hun geld, mobiele telefoon en autosleutels afgeven. De dader werd direct daarna door een handlanger op een scooter opgepikt.

"Ze kunnen weigeren wat ze willen"

De politie bevestigt dat het om een "mediterraan of Marokkaans type gaat" en stelt alles in het werk om de man te pakken. "Ondertussen kunnen de chauffeurs weigeren wie ze willen", stelt politiewoordvoerder H. Bouwkamp. "Zolang het geen radicale vormen aanneemt, is er geen verschil tussen het weigeren van een beschonken klant of een klant waarvan de chauffeur vermoedt dat hij kwaad in de zin heeft."

"In Groningen komt het toch niet zoveel voor"

De Marokkaanse gemeenschap reageerde maandagavond vooralsnog voorzichtig. "We weten nog niets, wat betreft een actie van taxichauffeurs", aldus een woordvoerder van de Marokkaanse Islamitische Vereniging in Groningen. Hij wil nog niet veel zeggen "In Groningen komt het toch niet zoveel voor, dachten we. Het lijkt er doorgaans op dat de jongens die dit soort dingen doen uit Amsterdam of Utrecht komen", aldus een woordvoerder van de vereniging. Dinsdag komt het verenigingsbestuur mogelijk bijeen om een officiële reactie te formuleren.

haha die marokkanen nemen toch bijna nooit de taxi..

03-09-2002, 10:10

Citaat:
Origineel gepost door Pim

Waarom vind je dit grappig? Waarom neem je geen duidelijk standpunt hierin? Zolang de 'normale Marokkaan' zich niet openlijk distancieert van dit soort wanpraktijken (crimineel gedrag) zal de autochtoon inderdaad alle Marokkanen over een kam scheren.
wel blijven nadenken pim....2 wrongs don't make a right!

03-09-2002, 11:09

Citaat:

Ik denk juist wel na safira, ik geef enkel aan dat ik zo weinig afkeuring hoor van de Marokkaanse Nederlanders tov crimineel gedrag. Ik denk dat goed zal zijn voor Marokkanen die wel willen integreren en geen rotzooi schoppen. Er wordt gewoon te veel goedgepraat en verdedigd ipv zich te distancieren van crimineel gedrag..

Je hoort wel van "De Marokkaanse gemeenschap distancieert zich bla bla bla etc...........", maar ik hoor nooit eens iemand zeggen "Wat een tuig, daar moeten we iets aan gaan doen..". Het is altijd een reactie op de reactie van de Autochtoon, nooit een reactie naar de "criminele marokkaan". Mensen zijn simpele wezens hoor, ook jij en ik..
als een nederlander iets doet
distancieer jij je dan?
voel jijje veranttwoordelijk
Voel je dan alsof je er iets mee te maken hebt?
Voel je je geroepen om op te treden als spokesperson van de gehele nederlandse bevolking??
Heb jij dan het idee dat je snel moet zeggen dat jij zo niet bent- en dat niet 1` keer, maar elke keer dat iemand van jouw ras iets doet- om maar aan de rest aan te geven dt niet alle nederlanders hetzelfde zijn.
Kan jij er dan soms ook niet stiekem om lachen- wetende dat wanneer je slachtoffer was van de misdaad, dat het helemaal niet grappig zou zijn.
Ben jij niet ook gewoon een mens?

wanneer een nederlander een bom gooit....voel jij je dan geroepen om afstand te nemen van die politieke daad? Sterker nog- wanneer een christen dat doet? Terwijl jij er niks mee te maken hebt.
Wanneer jouw collega's in de krant lezen dat Nederlanders crimineel zijn- en jij weet dat jouw vrienden dat niet zijn en jij ook niet...sterker nog, je kent geen criminelen- Voel jij je dan geroepen om dat keer op keer weer uit te gaan leggen als ze je weer 's beschuldigend aankijken??

Ben gewoon even benieuwd!

03-09-2002, 11:28

Citaat:

Daar gaat het niet om..Het punt is dat mensen irrationeel zijn en daar moet je 'tactisch' mee omgaan. Het is als het bedrijfsleven, goodwill kweken, iemand iets gunnen, omdat je hem aardig vindt en niet omdat het bedrijfseconomisch de beste keuze is..

En nogmaals, ik verkondig hier niet mijn mening, maar probeer een logische gedachtengang van mensnen te bewoorden..
Daar gaat het wel om.
Je bevestigt daarmee, dat je als "allochtoon" beter je best moet doen, extra geduld moet hebben, verbaal behept moet zijn.....anders ben je fout en hebben Nederlanders (nog net niet) het recht je anders te behandelen.

En dat klopt natuurlijk niet.
Er zijn heus allochtonen die dat doen.
Maar onder elkaar hoeven we dat toch niet ook nog een keer te doen?

Mogen we ons toch ook gedragen zoals veel botte nederlanders dat doen.
De manier waarop ze over ons praten.
Of over andere landen uberhaupt.
Het moet wel leuk blijven hoor.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid op zich wel.
Maar niemand moet gaan doen alsof het een verplichting is om me bovenmenselijk te gedragen. Ik doe dat omdat ik dat wil en kan. Maar het moet niet MOETEN...

03-09-2002, 11:48

Citaat:
Origineel gepost door abdel_nador
Groningse taxichauffeurs willen geen Marokkanen meer

Uitgegeven: 2-9-2002 19:43
Laatst gewijzigd: 2-9-2002 20:12

GRONINGEN - Groningse taxichauffeurs weigeren op dit moment Marokkaanse klanten mee te nemen. De sfeer onder de 130 taxichauffeurs die in de noordelijke hoofdstad rijden is zeer gespannen na drie brutale roofovervallen die de afgelopen twee weken door een Marokkaanse jongen zijn gepleegd.

Dit heeft woordvoerder J. Moesker van de taxichauffeurs maandag bevestigd. "We willen niemand discrimineren, maar de angst onder de chauffeurs zit er goed in", stelt hij. "Twee van de drie beroofde chauffeurs hebben direct ontslag genomen, de derde zit overspannen thuis."

Pistool tegen het hoofd

De drie taxichauffeurs kregen na aankomst op het gevraagde adres een pistool op hun hoofd gedrukt en moesten al hun geld, mobiele telefoon en autosleutels afgeven. De dader werd direct daarna door een handlanger op een scooter opgepikt.

"Ze kunnen weigeren wat ze willen"

De politie bevestigt dat het om een "mediterraan of Marokkaans type gaat" en stelt alles in het werk om de man te pakken. "Ondertussen kunnen de chauffeurs weigeren wie ze willen", stelt politiewoordvoerder H. Bouwkamp. "Zolang het geen radicale vormen aanneemt, is er geen verschil tussen het weigeren van een beschonken klant of een klant waarvan de chauffeur vermoedt dat hij kwaad in de zin heeft."

"In Groningen komt het toch niet zoveel voor"

De Marokkaanse gemeenschap reageerde maandagavond vooralsnog voorzichtig. "We weten nog niets, wat betreft een actie van taxichauffeurs", aldus een woordvoerder van de Marokkaanse Islamitische Vereniging in Groningen. Hij wil nog niet veel zeggen "In Groningen komt het toch niet zoveel voor, dachten we. Het lijkt er doorgaans op dat de jongens die dit soort dingen doen uit Amsterdam of Utrecht komen", aldus een woordvoerder van de vereniging. Dinsdag komt het verenigingsbestuur mogelijk bijeen om een officiële reactie te formuleren.

haha die marokkanen nemen toch bijna nooit de taxi..
Owkie...

Waarom de "ZWARTE" mannen(Surinamers/Antillianen) in A'dam nieh...

Is toch ook iedere keer raak met ze....maar dan wordt er geschoten...

Al3afriet

P.s. maar ach jah..."WIJ" Marokkanen zijn HOT SPOT in het nieuws....trekt veel meer aandacht...

03-09-2002, 11:51

Citaat:

Safira, ik geef je ook geen ongelijk, ik probeer het enkel logisch te verklaren, hoe mensen denken en hoe je daar volgens mij het best mee om kan gaan, maar als jij denkt een allochtoon niet beter z'n best moet doen om sympathie te wekken, dan heb je het echt mis..

Mensen zijn bekrompen en zeer opzich zelf gericht, vreemde eenden moeten altijd een stapje extra doen om mee te kunnen komen, dat is nu eenmaal zo. Dat geldt niet alleen voor allochtonen, maar voor alle aspecten van het leven (werk,vrienden,geloof).
Je hoeft me absoluut niet te vertellen hoe mensen in elkaar zitten....ik ben er eentje remember

Ik vind het alleen grappig dat jij juist enkel sympathie hebt voor de andere kant...iets waarvan je mij beschuldigt

In plaats van te stellen dat mensen beter moeten relativeren en dat dat irrationele gedrag fout is- dat daar iets aan gedaan moet worden.
Verwacht je dat hele bevolkingsgroepen zich aan dat gedrag gaan aanpassen.
Geinig.

Ik zelf zit meer te denken aan een middenweg, waarbij beide partijen een stap naar elkaar doen.
Geen van beide partijen kan gewoon onveranderlijk blijven

Wanneer je 2 kleuren mengt...neemt ook niet de ene kleur de kleur van de ander over.
Er onstaat dan een nieuwe kleur.
En dat moet worden nagestreven

Als iemand iemand zegt dat de wereld plat is, dan kan je van mij ook niet verwachten dat ik daar in mee ga. En als groningse chaufeeurs zeggen dat alle marokkanen overvallen plegen zal ik dat dus ook niet doen.

03-09-2002, 11:52

Citaat:
Origineel gepost door Al3afriet

Owkie...

Waarom de "ZWARTE" mannen(Surinamers/Antillianen) in A'dam nieh...

Is toch ook iedere keer raak met ze....maar dan wordt er geschoten...

Al3afriet

P.s. maar ach jah..."WIJ" Marokkanen zijn HOT SPOT in het nieuws....trekt veel meer aandacht...
dat heeft er nik smee te maken.
Ook dan geldt hetzelfde verhaal.
NIET generaliseren!

En dan wil ik even stellen- dat als je ZELF generaliseert...je ook niet moet verwachten dat anderen het niet doen!

03-09-2002, 11:58

Citaat:
Origineel gepost door Safira75

dat heeft er nik smee te maken.
Ook dan geldt hetzelfde verhaal.
NIET generaliseren!

En dan wil ik even stellen- dat als je ZELF generaliseert...je ook niet moet verwachten dat anderen het niet doen!
Kweet nieh waar jij woont....maar enniewee....er worden hier zat taxi-mensuh beroofd...

Niet...generaliseren...maar gewoon de kijk van 2 kanten geven...

Waarom meten met 2 verschillende maten...

Al3afriet

03-09-2002, 12:00

Citaat:

Kweet nieh waar jij woont....maar enniewee....er worden hier zat taxi-mensuh beroofd...

Niet...generaliseren...maar gewoon de kijk van 2 kanten geven...

Waarom meten met 2 verschillende maten...

Al3afriet
Het principe blijft toch hetzelfde...

er wonen 1000-maal meer antillianen/surinamers in Nederland- dan die kleine groep die overvallen pleegt.
DAT is wat ik zeg.
DUs om dan alle antillianen/surinamers het recht op taxi-vervoer te ontzeggen is dan toch bullshit? Of dat vind je normaal?

03-09-2002, 12:05

Citaat:

Ik dacht dat we een algemene discussie betreffende mensen inhet algemeen, ik heb helemaal geen sympathie, voor niemand. Ik ben onpartijdig en beschuldig jou nergens van. Ja het mooiste zou zijn dat iedereen zou kunnen relativeren, maar dat gaat niet.
ook goed...
dan blijft mijn vraag...waarom zouden allochtonen da dan wel beter moeten kunnen doen...zijn wij ook geen mensen dan?

if yo prick us, do we not bleed

03-09-2002, 12:08

Citaat:

Het principe blijft toch hetzelfde...

er wonen 1000-maal meer antillianen/surinamers in Nederland- dan die kleine groep die overvallen pleegt.
DAT is wat ik zeg.
DUs om dan alle antillianen/surinamers het recht op taxi-vervoer te ontzeggen is dan toch bullshit? Of dat vind je normaal?
Ksjeg...waarom hoor/lees je er 'bijna' nooit wat over in het nieuws....en is het bij de marokkanen bij wijze van spreken 8 uur Journaal...

En het is absoluut niet normaal om andere mensuh het vervoer van taxi te ontzeggen....

Alhamdoelilah hebben we ook 'nog' normale mensen ertussen...

Al3afriet

03-09-2002, 12:14

Citaat:

Ksjeg...waarom hoor/lees je er 'bijna' nooit wat over in het nieuws....en is het bij de marokkanen bij wijze van spreken 8 uur Journaal...

En het is absoluut niet normaal om andere mensuh het vervoer van taxi te ontzeggen....

Alhamdoelilah hebben we ook 'nog' normale mensen ertussen...

Al3afriet
ja, daar heb je gelijk in....er si steeds een andere groep de lxl...en nu zijn het de marokkanen...over een aantal jaar zullen het de somaliers zijn! Believe me!

03-09-2002, 12:16

Citaat:

ja, daar heb je gelijk in....er si steeds een andere groep de lxl...en nu zijn het de marokkanen...over een aantal jaar zullen het de somaliers zijn! Believe me!
En kijk...daar zit eigenlijk mijn soort van frustatie erin...

Al3afriet

03-09-2002, 12:19

Citaat:

En kijk...daar zit eigenlijk mijn soort van frustatie erin...

Al3afriet
Dat snap ik. dat frustreert mij ook. Soms ga ik bijna zelf geloven in het eenzijdige beeld dat de media brengen....pffffffffffff

03-09-2002, 12:22

Citaat:

Dat snap ik. dat frustreert mij ook. Soms ga ik bijna zelf geloven in het eenzijdige beeld dat de media brengen....pffffffffffff
Je wilt er 'bijna' in geloven jah....zijn 'we' echt sjo slecht dan.........NOT

Al3afriet

Pagina's : [1] 2 3 4 5