Bekijk volle/desktop versie : VS doden burgers Irak per vergissing



Pagina's : [1] 2

04-02-2008, 09:28
VS doden burgers Irak per vergissing
Uitgegeven: 4 februari 2008 08:35

BAGDAD - Amerikaanse militairen hebben in de Iraakse stad Iskandariya per vergissing negen burgers gedood, onder wie twee kinderen. Het ongeluk gebeurde tijdens een militaire operatie tegen al-Qaeda, aldus het Amerikaanse leger maandag in een verklaring.

"We condoleren de families van hen die gedood zijn en betreuren het verlies van onschuldige burgers", aldus de verklaring. Het Amerikaanse leger verstrekte verder geen bijzonderheden.

Volgens de Iraakse politie vuurde een legerhelikopter per vergissing op een controlepost toen een militair konvooi werd aangevallen door opstandelingen.

http://nu.nl/news/1420391/23/VS_doden_burgers_Irak_per_vergissing.html

04-02-2008, 09:43



Citaat door vutter:
Amerikanen zijn zo netjes schuld te bekennen en zich te verontschuldigen. De lieden die er 50 tegelijk opblazen roepen alleen allah hakkenbar .


Schuld te bekennen?? Deze was gewoon bekend, omdat de burgers het wisten. Natuurlijk zeggen ze sorry. En al die mensen die ze in het geheim hebben vermoord??? Tuurlijk, daar horen we dagelijks van.

Leer eens na te denken, niemand zal het voor je doen.

04-02-2008, 09:58

Citaat door vutter:
Ik heb mijn leven lang voor anderen moeten denken, en ik zou er van griezelen als anderen het voor mij moeten gaan doen.
Verder snap ik jouw probleem niet helemaal, 62 jaar geleden zijn we bevrijd van het facisme o.a. door massabombardementen op steden ( Keulen, Hiroshima, Hamburg, Dresden...)
En zo win je oorlogen, niet door het vreemde idee dat je vijandige burgers moet sparen.
Dan verlies je alleen maar zie Vietnam, Iraq, Afghanistan.
Alleen Israel volgt nog een (heel slap) aftreksel van dit principe. En dat gaat dan ook vaak mis ( Libanon). Maar werkt opp een minimale manier in de gazastrook.
Terug naar de strategie van WO II lijkt mij.

Ik zal de eerste zijn die jouw in een concentratiekamp stopt.

04-02-2008, 09:59

Citaat door vutter:
Ik heb mijn leven lang voor anderen moeten denken, en ik zou er van griezelen als anderen het voor mij moeten gaan doen.
Verder snap ik jouw probleem niet helemaal, 62 jaar geleden zijn we bevrijd van het facisme o.a. door massabombardementen op steden ( Keulen, Hiroshima, Hamburg, Dresden...)
En zo win je oorlogen, niet door het vreemde idee dat je vijandige burgers moet sparen.
Dan verlies je alleen maar zie Vietnam, Iraq, Afghanistan.
Allen Israel volgt nog een (heel slap) aftreksel van dit principe. En dat gaat dan ook vaak mis ( Libanon)
Terug naar de strategie van WO II lijkt mij.


De onschuldigen zullen je dankbaar zijn. Jij met je praatjes achter je PC in een veilig land hebt natuurlijk makkelijk praten. Ga lekker wonen in Afghanistan dan begrijp je het vanzelf.

04-02-2008, 10:02



Citaat door vutter:
Amerikanen zijn zo netjes schuld te bekennen en zich te verontschuldigen. De lieden die er 50 tegelijk opblazen roepen alleen allah hakkenbar .



Schuld bekennen..? Het hoort binnen hun strategie...Misschien moet jij eens niet zo zwart wit gaan denken en maar dingen roepen die in jouw ''straatje'' passen...

04-02-2008, 10:03

Citaat door vutter:
In een oorlog bestaan geen schuldigen of onschuldigen. De overwinnaar heeft per definitie gelijk.



Uhú, echte Hitler taal aká propaganda...

04-02-2008, 10:08

Citaat door vutter:
daar zijn we weer. je vergeet nog even mijn moeder een xxxx te noemen.



Tot dat niveau zal ik me nooit verlagen, dat laat ik aan sukkels als jij over..

04-02-2008, 10:13

Citaat door vutter:
ik denk vnl wit, dat zal duidelijk zijn. Verder geef ik alleen maar aan hoe tot voor 60 jaar geleden oorlogen werden gewonnen en dat we terug moeten naar die tijd als men wil winnen. ALS we oorlog willen voeren, ALS we willen winnen. Maar dat is een heel andere vraag.
Het punt is dat de tegenpartij wel mag moorden, zich niets hoeft aan te trekken van de conventie van geneve, wel debiele meisjes mag gebruiken om honderden vrouwen en kinderen te vermoorden.
Als je gaat bakkeleien moeten minimaal de doelpalen niet verzet worden !



In een oorlog heb je geen winnaars..

04-02-2008, 10:13

Citaat door vutter:
Goh, een pluspuntje voor jou. Verder zullen sukkels zoals ik zich nooit verlagen tot dat soort uitspraken simpel omdat we geen moslims zijn. QED.



Als atheist moet je dat toch aan de lopende band doen..

04-02-2008, 10:16

Citaat door vutter:
Overigens vind ik een vergelijk maken met Hitlerpraktijken een heel wat zwaardere belediging. En tot dat bagger niveau verlaag je je wel. maar ja dat weten we langzamerhand wel. Ga lekker zo door, de 33 zetels worden er alleen maar meer door.



Als jij dat al een belediging vindt dan vraag ik me af wat jouw incasseringsvermogen in werkelijkheid is.. Ik vind jou een racist, mag ik dat niet aangeven of mogen jullie kaaskoppen ons alleen racisten vinden..?

04-02-2008, 10:21

Citaat door vutter:
In een oorlog bestaan geen schuldigen of onschuldigen. De overwinnaar heeft per definitie gelijk.
En als ik een Afghaan was, wat ik god zij dank niet ben, dan zou ik wensen dat mijn bevrijders alle terroristenholen zouden bestoken met napalm en clusterbommen. Neutronenbommen zouden mij ook wel wat lijken.


Met hoop komen we inderdaad ver.

04-02-2008, 10:23

Citaat door vutter:
Wie zegt dat ik atheist ben ?



Maak ik op uit jouw reacties..

04-02-2008, 10:27


Al die burgerdoden door islamitische bommen en zelfmoordaanslagen ook foutje misschien?

Moslims doden met opzet burgers, en dan nog wel met zwakbegaafde vrouwen

04-02-2008, 10:27

Citaat door vutter:
Wel eens van de capitulatie van Duitsland in 1918 en 1945 gehoord ? En van de capitulatie van Japan in 1945 ?
Of de capitulatie van het grote Turkse moslimrijk in 1918 ?
Dat heeft het redelijk denkende deel van deze wereldbevolking toch knap voor elkaar gekregen.



Ja daar heb ik over gelezen, wat is je punt nu..? Het blijven verliezers, in een oorlog heb je gewoon geen winnaars....capitulatie of niet....

04-02-2008, 10:28

Citaat door moorkop:
Al die burgerdoden door islamitische bommen en zelfmoordaanslagen ook foutje misschien?

Moslims doden met opzet burgers, en dan nog wel met zwakbegaafde vrouwen



In palestina is het gerechtvaardigd, in tijden van ''jihad'' mogen ze ten strijde trekken, maar alsnog is een jihad aan regels gebonden...

Mensen die ''met opzet'' anderen vermoorden zijn geen mensen maar dieren.. Daarvoor hoef je geen moslim te zijn hoor....

Pagina's : [1] 2