Bekijk volle/desktop versie : ontstoken oogjes.



03-02-2008, 23:58

ik voel me vreselijk, mijn dochtertje heeft vreselijke ontstoken ogen sinds 6 uur 's avonds, steeds een beetje prut, maar nu slaapt ze, en net werd ze wakker ze kon haar ogen niet meer open doen..

Ik ging met afgekoeld,gekookt water het proberen los te weken,maar ze gingen niet uit elkaar, ik raakte echt in paniek.
Ik wilde mn moeder bellen.. maar mn telefoon ligt nog bij haar thuis.(ben m daar vergeten.)
oef ik wist niet wat ik moest doen, ik ging bijna zelf huilen.
Uiteindelijk is t me toch gelukt om haar ogen open te krijgen.
Ze is zo moe,maar wilt niet slapen..

en als ze straks toch slaapt, ben ik bang voor morgen ochtend, of ik haar ogen dan open krijg miskiena.

04-02-2008, 00:01


Let op dat is behoorlijk besmettelijk.. dus hou haar uit de buurt van andere kindjes thuis..

(niet lullig bedoeld, maar om je nog meer leed te besparen)

Morgen gelijk naar de H.arts voor een zalfje neem ik aan..

Allah chaf fiha


04-02-2008, 00:02
p.s. niet met hetzelfde doekje/wattenschijfje of iets dergelijks steeds haar oogjes schoonmaken.. doe dat met stromend lauw water.. anders zit je de hele tijd in hetzelfde bakje met bacterien te deppen..

04-02-2008, 00:03
amin, shoukran

maar gelukkig geen andere kindjes hier.

maar ik ga morge gelijk naar de dokter, ik vind t zo erg... ze was vanmiddag ooka hard op dr nes gevallen en had ze een zware bloedneus.

04-02-2008, 00:04



Citaat door LadyRabat:
p.s. niet met hetzelfde doekje/wattenschijfje of iets dergelijks steeds haar oogjes schoonmaken.. doe dat met stromend lauw water.. anders zit je de hele tijd in hetzelfde bakje met bacterien te deppen..



ik heb gewoon een kan gekookt water en pak steeds w.c papier en laat er wat water overheen stromen, niet voor hergebruik dus.

maar toch shoukran

04-02-2008, 09:46
maak kamillethee, laat dat afkoelen en dep dat met schone watjes over haar oogjes. Kamille werkt ontstekingsremmend en er zitten bacterieen in haar ogen.
Bel je huisarts en vraag om een zalfje, het is een klein tubetje en na 1 x aanbrengen wordt het meteen al minder.

Wat ook heel goed helpt is kohl, alleen je moet geen prikkende hebben, das zielig voor je kindje. Oorstokje in olijfolie deppen en dan in de kohl dopen en goed en overvloeding smeren in haar oogjes. Mijn dochtertje had vorige week ook zulke onstoken oogjes en bij haar is het weggegaan met die kamillethee. Toen kreeg ik het ook afgelopen weekend en bij mij is het na het aanbrengen van kohl meteen weggegaan.

Na de behandeling goed je handen wassen, alleen door aanraking via je handen is het besmettelijk.

04-02-2008, 10:45
shoukran lieve meiden.

Ik heb een apraak bij de dokter om 11.40.
ik hoop dat dat zalfje helpt, het is zo zielig voor haar.

04-02-2008, 10:50
Ik loop al 3 weken met onstoken ogen en dat is gewoon vreselijk

Had eerst een gel gekregen die heeft niet geholpen afgelopen week druppels gehad en nu gaat het hmdl beter met mijn ogen!