Bekijk volle/desktop versie : How do I live without you



02-02-2008, 18:57
Nadia

Ik schrok wakker. Mijn moeder riep me. ‘Nadia, opstaan je moet naar school.’ Shit hoe laat is het? Tfoe, al acht uur. Vlug stond ik op en liep naar de badkamer. Ik poetste mijn tanden en gooide water over me heen. Snel kleedde ik me aan en rende naar beneden. Mijn moeder begon te zeuren. ‘Nadia, je komt alweer te laat.’ Snel gaf ik haar een zoen en ging naar buiten. Ik wilde net voor de bus gaan rennen toen iemand mijn naam riep. Ik keek op en zag mijn buurmeisje Ikram staan. We groeten elkaar en liepen samen naar de bushalte. Ikram is een mooi meisje. Ze heeft mooie donkere ogen en een mooi figuur. Haar haar is van nature krullen en ze heeft een goede smaak voor kleding. Verder hebben we veel gemeen betreft jongens. We vallen meestal op dezelfde type. ‘Hé, de bus komt eraan,’ schreeuwt Ikram. ‘Jaja, het heeft geen nut meer. Ik ben toch te laat.’ Ikram begon te lachen. ‘Jij met je te laat komen.’ Ik keek haar een beetje boos aan. ‘Dat weet ik wel hoor.’ Samen stapten we in en liepen naar achteren. Tot mijn verbazing zag ik Karim staan, een jongen die ik al maanden niet heb gezien.

Hij was vroeger mijn buurjongen, sinds kort is hij verhuisd. Hij keek me aan en knipoogde naar me. Oefff ik voelde me rood worden. Ik draaide me om en wilde snel naast Ikram plaats nemen. ‘Héhé kapsones, zeggen we geen gedag meer.’ Ik glimlachte en gaf hem een hand. ‘Ehh sorry,’ zei ik. Karim is in één woord gewoon lekker. Vroeger was ik zo verliefd op hem dat ik gewoon elke dag bij de bushalte op hem stond te wachten zodat we samen in de bus zouden zitten. Gelukkig is dit gevoel verdwenen. Het zal toch nooit wat geworden zijn, het is echt een player. ‘Hallo Nadia, leef je nog?’ ‘O, ik dacht even aan iets.’ ‘Aan wat?’ vroeg hij nieuwsgierig. ‘Oh gewoon, niks bijzonders.’ Ik draaide er snel omheen en vroeg wat hij in de buurt te zoeken had. ‘Een vriend van me opzoeken.’ ‘O leuk,’ zei ik. Ik was Ikram helemaal vergeten.
‘Hé Ikram, kom erbij staan.’ Ze kwam naar ons toe en keek Karim met grote ogen aan. Ik stelde ze aan elkaar voor. ‘Karim dit is Ikram mijn nieuwe buurmeisje, en Ikram dit is Karim mijn oude buurjongen. Ze knikten elkaar toe. ‘Ze woont in jullie oude huis,’ zei ik Karim. ‘Dat is toevallig,’ zei hij. Ikram lachte naar hem. Ik zag dat ze een beetje bloosde.
‘We moeten uitstappen,’ zei ik. Karim stapte ook. ‘Mijn vriend woont hier in de buurt,’ verklaarde hij. Weer hoorde ik mijn naam, dit keer was het mijn beste vriendin Laila. Ze rende naar ons toe, groette mij en Ikram met kusjes, en gaf Karim een hand. Ik zag hoe rood Laila werd. Ik heb altijd al geweten dat ze een oogje op hem heeft, dit durfde ze nooit toe te geven. Ik wist ook wel waarom. Laila wist dat ik verliefd was op Karim, en ze wilde me niet kwetsen. Ik onderbrak de stilte door te zeggen dat we ons moeten haasten. Ik zag even hoe Karim naar Laila keek, en betrapte Ikram op een boze blik. Karim vroeg ons om een keer wat te gaan drinken, en dat hij dan ook zijn vrienden zou meenemen. Laila en Ikram stemde toe. Ik twijfelde een beetje. ‘Nou ik weet het niet.’ Laila keek me kwaad aan. ‘Oké, oké is goed. Ik ga wel mee.’ Ik merkte hoe blij Karim en Laila waren. ‘En wanneer word het dames? Kunnen jullie straks?’ Voor mijn en Laila was het geen probleem. ‘En jij Ikram? Red jij het vandaag?’ Ze knikte. ‘Oké, dan word het rond vier uur.’ ‘Oké,’ hoorde ik iedereen zeggen. ‘En waar gaan we dan wat drinken?’ vroeg Laila. Karim vertelde dat hij een leuk cafeetje kent waar hij en zijn vrienden vaak komen. ‘Ik kom jullie straks met mijn vriend Bilal ophalen.’ ‘Oké, is goed,’ zei ik. ‘Dames, ik moet er vandoor. Tot straks.’
Samen liepen we richting school. We waren een halfuur te laat. ‘Nou lady’s dat wordt nablijven, tenminste voor mij. Dit is al de vierde keer deze week.’ Ikram en Laila lachte me uit. ‘Haha, wat zijn we weer grappig,’ zei ik zogenaamd boos. ‘We kunnen beter hier wachten tot de volgende les, we mogen er echt niet in.’ Samen liepen we naar een tafeltje en begonnen daar een gesprek.

02-02-2008, 18:57


Laila

Ik merkte dat Nadia en Ikram druk in gesprek waren. Ik voelde me een beetje buitengesloten. Niet dat ik jaloers ben of wat dan ook. Nadia en ik zijn al sinds onze vierde beste vriendinnen. We zijn nu beiden 20 en studeren beiden voor advocaat. We hebben al altijd samen in de klas gezeten. We doen echt alles samen: winkelen, uit gaan, zelfde opleiding, bij elkaar logeren, elkaar troosten, en ga zo maar door. We steunen elkaar door dik en dun. Eén ding weet ik zeker: Nadia wil ik zeker niet kwijt als beste vriendin.
Nadia en Ikram waren nog steeds druk in gesprek, dit gaf mij de kans om bij te komen van de schrik. Ik had nooit verwacht Karim nog ooit te zien. Karim… Wat is hij veranderend. Hij is nog knapper dan ik me herinner. Ik heb hem altijd al leuk gevonden, maar wat ik nu voor hem voel is niks vergeleken met de gevoelens die ik toen voor hem had. Ik hou van hem zo simpel is het gewoon. Ik bid dag en nacht dat hij mijn gevoelens beantwoord. Ik heb het nooit aan iemand gezegd, zelfs Nadia niet. Ik wist dat ze hem ook leuk vond, dit heeft ze me spontaan gezegd. Ze is altijd open en hier ben ik echt blij om. Toen ze het me vertelde wist ik niet wat me overkwam. Ik was erg gekwetst, maar ik liet het niet merken. Nadia kon er ook niks aan doen. We bepalen eenmaal niet zelf op wie we verliefd worden. Nadia heeft het me zo vaak gevraagd, ik bleef het ontkennen. Vanaf dat moment besloot ik het voor mezelf te houden. Maar ik ben nu al te blij dat ze niet meer verliefd op hem is. Nadia is hem al snel vergeten, maar ik bleef van hem houden. Nadia zag hem altijd als een grote player. Ze vertelde me zo vaak verhalen over hem. Ze heeft hem zovaak met verschillend meisje gezien. Maar toch bleef ik van hem houden. Ik keek Nadia aan, ze glimlachte naar me. Wat heb ik toch een mooie vriendin. Ze is echt prachtig. Ze heeft mooi grote groene ogen, een prachtige huid. Ze heeft nooit last van puistjes gehad. Ik had er vroeger wel last van, maar dit is gelukkig verleden tijd. Ze heeft een prachtige glimlach, mooie witte tanden, een prachtige figuur, en lang steil haar. Ze kan echt bijna elke jongen krijgen. Maar ze heeft hier geen behoefte aan. Ze zegt altijd: ‘jongens zijn één pot nat.’ Ze vertrouwt bijna geen enkele jongen.
Ik schrik me rot als Nadia in mijn oor schreeuwt. ‘Hello, anybody home? Waar zit jij met je gedachten?’ vroeg ze. ‘Ehhh… ehh, ik ben een beetje moe.’ ‘Jaja,’ zegt ze maar vroeg gelukkig niet verder. In plaats van dit geeft ze me een knuffel en fluistert: ‘het komt wel goed.’ Ik keek haar aan met een blik van waar het je het in vredesnaam over. Wat bedoelt ze nou? Nadia die altijd nieuwsgierig is vraagt niet eens door. Het enige wat ze zegt is het komt wel goed. Ik begrijp er niks van. Karim schiet het door mijn hoofd. Zou door hebben dat ik van hem houd? Dit zou echt iets voor haar zijn. Ze kan echt door je heen kijken. Ze wordt zeer zeker een topadvocate.

02-02-2008, 18:58
Nadia

Ik merkte dat Laila zichzelf niet was vandaag. Mmm zal het te maken hebben met Karim, ik ben er bijna 100% van overtuigd dat het met hem te maken heeft. Ze bloosde zo erg vanmorgen echt niet normaal. Ikram ziet hem ook wel zitten dat vertelde ze me toen we aan het praten waren. Echt lastig, hoe moet dat nou lopen? Beide mijn vriendinnen zien dezelfde jongen zitten. Arme Laila ik moet snel iets doen om haar op te vrolijken. Ik ben er vrij zeker van dat Laila’s gevoelens veel dieper gaan als die van Ikram. Ik vind Karim nu niks voor haar. Hij is op dit moment de grootse player. Laila verdient een beter iemand, ik hoop dat hij verandert. Ik merkte wel dat Karim Laila wel op een speciale manier aankeek. Maar Karim kennende is niet te vertrouwen. Ik vraag me af of hij ooit een serieuze relatie heeft gehad, ik betwijfel het. Laila is mijn beste vriendin ik wil haar echt niet ongelukkig zien.

Aangekomen in de klas lachte iedereen me uit omdat ik weer eens te laat was. Ik en Laila gingen helemaal achteraan zitten ik had echt geen zin in een preek. De les was al halverwege bezig toen de directeur de klas binnen kwam. Iedereen keek mijn richting op, ik voelde me rood worden. O shit dit gaat me vader niet leuk vinden. Mevrouw Nadia Elmouranie wil jij even meekomen?! Ik stond op en ging achter de directeur staan, hij draaide zich kwaad om. Her viel me gelijk op hoe lelijk hij was. Wat had hij een grote neus, echt niet normaal meer. Ik moest me echt in houden, anders zou ik echt in lachen uit barsten. O mevrouw Nadia u vindt het zo te zien grappig. Nou dat is zeker niet grappig, meekomen nu. Ik liep achter hem aan en hoorde iedereen lachen. Ik zwaaide snel naar Laila en zag dat ze in de deuk lag. Aangekomen in zijn kamertje nam ik tegenover hem plaats. Hij keek me kwaad aan. Nadia je moet nu echt heel goed luisteren. Je bent al 30 keer te laat en deze week is het echt een ramp. Heb je nog eigelijk nog wel zin om je opleiding af te maken? Ik keek hem aan en beantwoorde zijn vraag. Ja meneer, deze opleiding betekent echt alles voor me. Het spijt me echt dat ik alweer te laat ben. Ik ga vanaf vandaag echt me best doen om op tijd te komen. Nadia schreeuwt hij, dit is al de vijfde keer dat je het beloofd. Als je zo nodig wil blijven slapen blijf dan gewoon thuis. Met zo’n houding kom je nergens, knoop dat goed in je oren. Ik werd en beetje bang ik dacht aan mijn vader en mijn moeder.

02-02-2008, 19:40
prachtig

ga gauw verder meid, je doet het erg goed...

03-02-2008, 20:58


Ik begrijp niet zo goed wat hier gebeurd. Ik heb nog nooit iemand het groene licht gegeven mijn verhalen zonder mijn toestemming te plaatsen. Mijn vriendelijke verzoek is dan ook of je hiermee wil kappen. Het is mij de laatste tijd bij verschillende verhalen opgevallen dat schrijfsters lezers op hun auteursrechten wijzen. Ik denk wel dat je in de gaten hebt waar ik naar toe wil. Dit allemaal is absoluut niet onvriendelijk bedoeld. Ik krijg alleen geen hoogte van de situatie. Ten eerste plaats je het verhaal zonder mijn toestemming en in de tweede plaats koppel je het verhaal niet naar mij terug. Als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat jij het verhaal hebt geschreven…

Bij voorbaat dank.

06-02-2008, 17:00

Citaat door nadia19x:
Ik begrijp niet zo goed wat hier gebeurd. Ik heb nog nooit iemand het groene licht gegeven mijn verhalen zonder mijn toestemming te plaatsen. Mijn vriendelijke verzoek is dan ook of je hiermee wil kappen. Het is mij de laatste tijd bij verschillende verhalen opgevallen dat schrijfsters lezers op hun auteursrechten wijzen. Ik denk wel dat je in de gaten hebt waar ik naar toe wil. Dit allemaal is absoluut niet onvriendelijk bedoeld. Ik krijg alleen geen hoogte van de situatie. Ten eerste plaats je het verhaal zonder mijn toestemming en in de tweede plaats koppel je het verhaal niet naar mij terug. Als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat jij het verhaal hebt geschreven…

Bij voorbaat dank.



hij is ook niie van mij
mijn nicht zat erachter soory ik praat wel met er!!