Bekijk volle/desktop versie : Joran bekent



01-02-2008, 16:20
Joran bekent
Uitgegeven: 1 februari 2008 15:40
Laatst gewijzigd: 1 februari 2008 16:14

AMSTERDAM - Joran van der Sloot heeft inderdaad een bekentenis gedaan in de zaak van Natalee Holloway. Het Openbaar Ministerie op Aruba bevestigde vrijdag dat een eerder uitgelekt interview van Peter R. de Vries met hoofdofficier van justitie Hans Mos klopt.

ANP
Bekentenis in zaak-Holloway

In dat interview wordt niet duidelijk wat Van der Sloot precies heeft bekend, maar Mos zegt wel dat het gaat om "een essentieel onderdeel dat in ons onderzoek ontbrak".

Het weblog VKmag publiceerde het interview donderdag, maar toen wilde niemand de inhoud daarvan bevestigen.

Verborgen camera

Peter R. de Vries kondigde donderdag aan dat hij de zaak van de in 2005 verdwenen Amerikaanse tiener Natalee Holloway had opgelost. Komende zondag doet hij in zijn eigen tv-programma uit de doeken wat er volgens hem is gebeurd en welke rol Joran van der Sloot daarin zou hebben gespeeld. De Vries zegt met een verborgen camera de bekentenis van Van der Sloot te hebben opgenomen.

Mogelijk scenario

Hoofdaanklager Hans Mos zegt in het vraaggesprek verder dat de reeks gebeurtenissen die in de reportage van De Vries naar voren komt, door justitie al langer als mogelijk scenario wordt gezien.

"Maar we hadden er niet voldoende bewijs voor", aldus Mos. Hij ziet de bekentenis als de 'coming out' van Van der Sloot.

Overtuigend

Mos noemt het verhaal dat De Vries boven water kreeg "zeer overtuigend". "Als Joran hier liegt, hangt hij zichzelf op een ongelooflijk stomme manier op en dat geloof ik niet, want hij is een intelligente jongen."

De hoofdofficier meent dat nu tenminste de waarheid aan het oppervlak komt "en daarmee kunnen we deze zaak afronden."

Uitzending

SBS6 komt vrijdagavond met een ingelaste uitzending van Hart van Nederland (18.00 uur) over de laatste ontwikkelingen in de zaak. Daarin komen ook de twee mannen aan het woord die in de nacht van donderdag op vrijdag in een Arnhemse discotheek zijn gefotografeerd met Joran. Die foto is vrijdag door het ANP verspreid.

Bron: nu

01-02-2008, 16:22


Ongelofelijk wat een soap he...

Echt slimme marketing van Peter R. trouwens

01-02-2008, 16:27
Is gewoon een grote misdaadserie geworden.

01-02-2008, 16:32

Citaat door Maghs_:
Is gewoon een grote misdaadserie geworden.

Ja er komt vast een film!

01-02-2008, 16:33


Dat die arrogante rat maar lang achter slot en grendel mag blijven.

01-02-2008, 16:34
niks nieuws.

als het OM op Aruba echt bewijs had, had Joran gisteren niet in manhattan zitten zuipen. maar dan zat ie geblinddoekt op weg naar bush bush

01-02-2008, 16:38

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja er komt vast een film!

Zal me niks verbazen. Een soort CSI serie. Wie lost de zaak op?

01-02-2008, 16:39

Citaat door Maghs_:
Zal me niks verbazen. Een soort CSI serie. Wie lost de zaak op?



Ik! , lijkt me super gaaf

01-02-2008, 16:44
Verdachte van de Schiedamse Parkmoord had ook bekent. Bleek em achteraf ook niet te zijn.

01-02-2008, 16:45
wat boeit mij nou dat een rijkeluiskindje vermist is?? Niet meer met zulke onzinnige topics aankomen aub

04-02-2008, 08:06

Citaat door Berkenie:
wat boeit mij nou dat een rijkeluiskindje vermist is?? Niet meer met zulke onzinnige topics aankomen aub