Bekijk volle/desktop versie : wat als je geen trouwboekje hebt?



Pagina's : [1] 2

01-02-2008, 15:49
kan je dan alsnog je kind inschrijven bij de gemeente na de geboorte? we hebben nooit een trouwboekje laten maken, vraag me niet waarom?? maar moet je dit meenemen, vraagt de gemeente hierom?

01-02-2008, 15:51


kan wel, je man moet het kind erkennen voor de 27e week of zoiets

01-02-2008, 16:27
Nee je hoeft toch niet getrouwd te zijn om een kind te hebben samen? Alleen krijg je misschien een probleem met het erkennen door de vader idd. Maar daarover kunnen ze je daar wel vertellen...

01-02-2008, 16:32

Citaat door Imanes_shop:
kan je dan alsnog je kind inschrijven bij de gemeente na de geboorte? we hebben nooit een trouwboekje laten maken, vraag me niet waarom?? maar moet je dit meenemen, vraagt de gemeente hierom?

heb pas 2 jaar na nassima de geboorte een trouwboekje laten maken.het enige wat je nodig hen is een geldig legitimatie van beide.en een formulier die je van het ziekenhuis krijgt.

01-02-2008, 16:41



Citaat door nassima 81:
heb pas 2 jaar na nassima de geboorte een trouwboekje laten maken.het enige wat je nodig hen is een geldig legitimatie van beide.en een formulier die je van het ziekenhuis krijgt.


ooh oke,maar je kon haar wel gewoon inschrijven?

01-02-2008, 16:42

Citaat door ellouisa:
Nee je hoeft toch niet getrouwd te zijn om een kind te hebben samen? Alleen krijg je misschien een probleem met het erkennen door de vader idd. Maar daarover kunnen ze je daar wel vertellen...


nee, maarik las wel dat als je getrouwd bent, je wel een trouwboekje mee moest nemen zodat het kind er in bijgeschreven kon worden

01-02-2008, 16:44

Citaat door Imanes_shop:
ooh oke,maar je kon haar wel gewoon inschrijven?

ja zonder probleem.

alleen bij de consulaat niet .daar moet je wel zo'n boekje hebben.nassima is nu al 3 1/2 en staat nog steeds niet ingeschreven.

01-02-2008, 16:45

Citaat door nassima 81:
ja zonder probleem.

alleen bij de consulaat niet .daar moet je wel zo'n boekje hebben.nassima is nu al 3 1/2 en staat nog steeds niet ingeschreven.


oh oke thanks meid, maar waarom hebben jullie nassima nog niet ingeschreven bij de consulaat?

01-02-2008, 16:47

Citaat door Imanes_shop:
oh oke thanks meid, maar waarom hebben jullie nassima nog niet ingeschreven bij de consulaat?

we hebben pas verleden jaar zo'n boekje laten maken.en kort daarna was ik zwanger me man zei ik wacht even .en dan geef ik ze beide aan.

01-02-2008, 16:49

Citaat door nassima 81:
we hebben pas verleden jaar zo'n boekje laten maken.en kort daarna was ik zwanger me man zei ik wacht even .en dan geef ik ze beide aan.


oh dat is goed dan toch, mijn man stelt het ook steeds uit om naar de consulaat te gaan, hij moet zichzelf ook nog aanmelden en alles...trouwboekje kan alleen in marokko gemaakt worden zeker he?

01-02-2008, 16:51
Hoezo trouwboekje laten maken?

Die krijg je op het moment dat je voor de NL wet trouwt..
MAW je bent niet voor de NL wet getrouwd of bedoel je marokkaans trouwboekje?

K snap sowieso niet dat mensen met zulk belangrijk wettige papieren zo laks omgaan..Allah jehfed, maar stel er gebeurt wat en je man smeert hem..dan heb je geen papieren la waloe..

01-02-2008, 16:51

Citaat door Imanes_shop:
oh dat is goed dan toch, mijn man stelt het ook steeds uit om naar de consulaat te gaan, hij moet zichzelf ook nog aanmelden en alles...trouwboekje kan alleen in marokko gemaakt worden zeker he?

ja in de plaats waar je man geboren is.bij ons was dat in rabat.toen we daar waren zei die man dat duurt zeker 2 maanden.vvor dat het klaar is.me man gaf een briefje van 100 dh.en het was binnen 2 uur klaar

01-02-2008, 16:57



Citaat door nassima 81:
ja in de plaats waar je man geboren is.bij ons was dat in rabat.toen we daar waren zei die man dat duurt zeker 2 maanden.vvor dat het klaar is.me man gaf een briefje van 100 dh.en het was binnen 2 uur klaar


vind je dat iets grappigs? Ik kan me daaraan irriteren die omkoperij

01-02-2008, 16:59
ik heb mijn dochter ook pas ingeschreven..bij de gemeente hebben ze er niet om gevraagd...maar bij de marokkaanse consulaat wel..!!!

01-02-2008, 17:03
Sallaam dames,

hebben jullie het over een NL trouwboekje?want ik ben zelf nog niet voor de NL wet getrouwd wegens verhuizingen etc maar stel dat ik straks mijn kind wil inschrijven zowel bij de consulaat als bij de gemeente gaat dat problemen opleveren denken jullie?

Pagina's : [1] 2