Bekijk volle/desktop versie : Benzine auto



31-01-2008, 18:36
Salaam alaykoum,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb al een tijdje me rijbewijs alleen heb ik pas een auto gehaald een kleine renault clio, alleen het probleem is dat ik veel lessen heb gehad en alleen maar diesel gewend was nou heb ik de auto een paar dagen en waar ik mee zit is dat ik heel erg moet wennen aan een bezine auto.
Bij elke stoplicht waar hij op rood staat en als ik weer wil optrekken om weg te rijden valt hij iedere keer uit zo irriteer ik de bestuurder achter me en ook me zelf en het gebeurt me steeds het kan zijn dat ik de koppeling te snel los laat.
Hebben jullie misschien tips waar ik me aan kan houden als ik stop bij zo een stoplicht en hij dan niet gelijk uitvalt als ik optrek?

vriendelijk bedankt

31-01-2008, 18:38


alvast in zn één zetten als je stopt... wat meer gas bij geven dan je normaal met een diesel-auto deed (overtoeren maakt ie toch nie) en koppeling niet zo snel loslaten

31-01-2008, 18:39
probeer met handrem

31-01-2008, 18:40
met handrem yekkk

31-01-2008, 18:41


ga naar een lege parkeerplaats en oefen daar. je moet alleen de balans zien te vinden tussen de koppeling en gaspedaal

31-01-2008, 18:42

Citaat door whataday:
alvast in zn één zetten als je stopt... wat meer gas bij geven dan je normaal met een diesel-auto deed (overtoeren maakt ie toch nie) en koppeling niet zo snel loslaten


Je bedoelt als ik de koppeling rustig loslaat en dan tegelijkertjd meer gas moet geven?

31-01-2008, 18:44

Citaat door Bachelorette:
ga naar een lege parkeerplaats en oefen daar. je moet alleen de balans zien te vinden tussen de koppeling en gaspedaal


Ook een goed idee shoukran ik zal het van het weekend ff proberen

31-01-2008, 18:44
ja veel meer gas dan je gewend bent, in het begin zal misschien een gek geluid geven, want hij krijgt veel meer dan nodig, maar zo leer je het wel, na een paar keer dit gedaan te hebben voel je zelf aan hoeveel gas je moet geven

31-01-2008, 18:46
Dank jullie alle voor de adviezen

31-01-2008, 19:01
geef gewoon meer gas, en laat koppeling rustiger opkomen