Bekijk volle/desktop versie : gezocht: recept kokoskoekjes met jam



31-01-2008, 13:37
salaamu '3alaykum dames,

ik ben op zoek naar een oud recept van kokoskoekjes met jam dat ik ooit hier op dit forum heb gezien. volgens mij was dat recept van Kitchen_Princess, of van Alhouceima_Rose.

de koekjes zijn gemaakt uit kokos en bloem etc, nadat ze uit de oven zijn gekomen dompel je een koekje in abrikozenjam en plak je een ander kokoskoekje op dat koekje zodat je een klein balletje hebt en dat balletje dompel je dan in kokos.

een heel verhaal ....weet iemand misschien welk recept ik bedoel aub?

alvast bedankt,

xxNassiraxx

31-01-2008, 15:27


8 eieren
½ kg kokos
100 gr grove smid
½ kg suiker
½ l olie
½ zakje bakpoeder
1 vanillesuiker
1 tl citroen rasp
1el geroosterd sesamzaadjes
1/2tl gemalen venkel of anijs
1 potje abrikozen jam
Ga de eieren samen met de suiker mixen zo”n 5 minuten dan voeg je de olie, vanillesuiker, de smid en 250 gr kokos bij. Als je dat hebt gedaan doe je de bakpoeder erbij en verdeel het beslag in tweeën niet gelijk verdelen dus je moet van een beslag wat meer hebben dan de ander, want het zijn 2 verschillende recepten. Je gaat nu het beslag af makenwaar je grootste hoeveelheid van hebt, daar voeg je de sesam en de venkel zaad of anijs toe, goed mixen en dan voeg je de bloem beetje voor beetje toe, je moet er voor zorgen dat het een beslag wordt die niet te stevig wordt dus best plakkerig. Als je daar klaar mee bent verwarm je de oven en vet je je handen met olie in, zodat het beslag niet blijft plakken en je gaat er dunne vingers van maken ongeveer 4a5 cm lang want ze worden groter en dikker in de oven dus weinig beslag gebruiken.
Ga ze dan bakken, het mag niet te donker worden en als je daar klaar mee bent, ga je het andere beslag afmaken daar voeg je de andere 250 gr kokos en de citroenrasp en een beetje bloem bij tot je een beslag krijgt waar je kleine rondjes van kan vormen, hier ook je handen invetten en rondjes maken en die bak je dan ook licht van kleur af. Als dat af is dan ga je de staafjes afmaken je verwarmt de jam voeg een paar lepels water toe en dan dompel je steeds 2 in de jam plakt ze aan elkaar en rol ze door de extra kokos die je in een diepe bord hebt gedaan .Zo werk je ze allemaal af en bewaar ze in een goed gesloten bak of emmertje zo dat ze lang vers blijven.
deze recept is van kitchen princes

01-02-2008, 13:20
cookie heeft dat recept