Bekijk volle/desktop versie : Hof: Israël hoeft Gaza geen brandstof te leveren



Pagina's : [1] 2

30-01-2008, 15:45
Hof: Israël hoeft Gaza geen brandstof te leveren

(Novum) - De Israëlische regering hoeft de levering van brandstof aan de Gazastrook van het hooggerechtshof niet te hervatten. Israëlische mensenrechtengroepen hadden het hof gevraagd de sancties ongedaan te maken.
Lees het artikel
Klik hier!

Israël levert sinds een aantal weken minder brandstof aan de Gazastrook, om de machthebbers van Hamas aldaar te dwingen een eind te maken aan de raketaanvallen die Palestijnse extremisten vrijwel dagelijks op Israël uitvoeren. De enige elektriciteitscentrale in de Gazastrook werd anderhalve week geleden stilgelegd wegens een tekort aan brandstof. De centrale voorziet Gaza-stad van stroom. De rest van het gebied krijgt stroom uit Israël.

Het hof oordeelde dat de maatregel van de regering geoorloofd is, omdat 'de Gazastrook wordt beheerst door een moorddadige terreurgroep die onophoudelijk de staat Israël en zijn burgers probeert te treffen en het internationaal recht met zijn gewelddaden aan zijn laars lapt'. Het hof stelt dat Israël de plicht heeft om in overeenstemming met het internationaal recht op te treden tegen terreurorganisaties, 'zonder de bevolking van de Gazastrook daarmee opzettelijk te benadelen'.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article905326.ece/Hof_Israel_hoeft_Gaza_geen_brandstof_te_leveren

30-01-2008, 15:51


israel is pas een staat die word geleid door haatzuchtige terroristen. als die vieze joden daarso beetje gevoel hadden dan zoude ze de palestijnen egt nie zo laten lijden

30-01-2008, 16:04
Ik heb nog nooit gehoord van een land dat in oorlog is.die zijn aardvijanden van brandstof moet voorzien.

iets om over na te denken?


(hamas kan aan het gas)

30-01-2008, 16:08

Citaat door arunt_de_beefte:
Ik heb nog nooit gehoord van een land dat in oorlog is.die zijn aardvijanden van brandstof moet voorzien.

iets om over na te denken?


(hamas kan aan het gas)

ik heb nog nooit een land gekend die een land heeft ingepikt en dan nog zelf beslissen wat er moet gebeurd en wat er niet moet gebeurd
israel moet oprotten
zij moeten het maar accepteren dat ze geen land hebben

30-01-2008, 16:09



Citaat door arunt_de_beefte:
Ik heb nog nooit gehoord van een land dat in oorlog is.die zijn aardvijanden van brandstof moet voorzien.

iets om over na te denken?


(hamas kan aan het gas)

tjah wa wil je hier meezegge ? dat we zulke woorden mogen gebruiken ? maar tege een jood niet , onee owééé

30-01-2008, 16:12

Citaat door ArabBlood:
ik heb nog nooit een land gekend die een land heeft ingepikt en dan nog zelf beslissen wat er moet gebeurd en wat er niet moet gebeurd
israel moet oprotten
zij moeten het maar accepteren dat ze geen land hebben


(geschiedenis lezen)

30-01-2008, 16:14

Citaat door arunt_de_beefte:
(geschiedenis lezen)

ga zelf eens de juiste geschiedenis lezen
maar je zult wel een shock krijgen als je de waarheid te wete komt

30-01-2008, 16:17

Citaat door haatsmurf1:
vertel eens...

waren ze ook in de verkeerde douchkabine ingestapt ?


geschiedenis lezen dus

30-01-2008, 16:18

Citaat door Carolus:
Israel heeft het recht op hun land van de VN verkregen. Je weet wel, de organisatie die werd opgericht door landen die de arabische staten hebben mogelijk gemaakt na het uiteenvallen van Ottomania.

je bevestigd zelf dat ze geen land hebben maar wel een gepikt land , dus euh

30-01-2008, 16:24

Citaat:
'de Gazastrook wordt beheerst door een moorddadige terreurgroep die onophoudelijk de staat Israël en zijn burgers probeert te treffen en het internationaal recht met zijn gewelddaden aan zijn laars lapt'.
Stel je voor, wij mogen van brandstof worden onthouden, omdat een organisatie die uit Nederland komt een buurland lastigvalt met "raketten" (waar niet eens slachtoffers bij vallen). Zolang het maar ver weg gebeurt, hebben wij er niets mee te maken.

Ik moet zeggen dat ik mij ten zeerste erger aan het systematisch rechtvaardigen van acties van Israël, die volledig indruist tegen de rechten van de mens. Waar zien wij de sancties? Of is dat niet nodig als een volk zo mensonterend wordt behandeld?

Wordt er ook zo opgetreden wanneer dit een Europees land overkomt?

30-01-2008, 16:37

Citaat door Ilyaas:
Stel je voor, wij mogen van brandstof worden onthouden, omdat een organisatie die uit Nederland komt een buurland lastigvalt met "raketten" (waar niet eens slachtoffers bij vallen). Zolang het maar ver weg gebeurt, hebben wij er niets mee te maken.

Ik moet zeggen dat ik mij ten zeerste erger aan het systematisch rechtvaardigen van acties van Israël, die volledig indruist tegen de rechten van de mens. Waar zien wij de sancties? Of is dat niet nodig als een volk zo mensonterend wordt behandeld?

Wordt er ook zo opgetreden wanneer dit een Europees land overkomt?

Je kan het ook omdraaien; waarom zou Israel brandstof MOETEN leveren?

Ook wel gek dat de islamitische wereld de mond vol heeft over hoe de palestijnen behandeld worden door Israel maar ze steken zelf geen poot uit! Het hele midden oosten sterft van de olie en toch zijn de palestijnen afhankelijk van brandstof die ze krijgen van degene die zij de zee in willen drijven. En dan verbaast zijn als ze het zat zijn?

30-01-2008, 16:41

Citaat door Muad_Dib:
Je kan het ook omdraaien; waarom zou Israel brandstof MOETEN leveren?

Ook wel gek dat de islamitische wereld de mond vol heeft over hoe de palestijnen behandeld worden door Israel maar ze steken zelf geen poot uit! Het hele midden oosten sterft van de olie en toch zijn de palestijnen afhankelijk van brandstof die ze krijgen van degene die zij de zee in willen drijven. En dan verbaast zijn als ze het zat zijn?


Omdat Israel alle buitengrenzen van de Gaza strook heeft dichtgegooid... maak niet telkens de havens en vliegvelden stuk, bouw geen muur om Gaza te omsluiten en blokkeer niet langer de zeehandel...

Met bezetting komt verantwoordelijkheid

30-01-2008, 16:49



Citaat door Muad_Dib:
Je kan het ook omdraaien; waarom zou Israel brandstof MOETEN leveren?

Ook wel gek dat de islamitische wereld de mond vol heeft over hoe de palestijnen behandeld worden door Israel maar ze steken zelf geen poot uit! Het hele midden oosten sterft van de olie en toch zijn de palestijnen afhankelijk van brandstof die ze krijgen van degene die zij de zee in willen drijven. En dan verbaast zijn als ze het zat zijn?


Waaruit kunt u opmaken dat ik het over Israëls brandstofoverdracht had? Nergens! Daar zit een duidelijke lering voor degene die denkt.

En nogmaals! Denkt u dat wij (als godvrezende moslims) rijke leiders in de islamitische staten steunen? Zij die broeders en zusters onderdoen in hun waarde? Zij die vijanden tot nauwe vrienden nemen omwille van rijkdom? Neen, een godvrezende moslim verwerpt deze mensen net zo goed! Zij die noch hun broeders en zusters steunen, omwille van Allah ? Verwerpelijk zijn zij zeker!

Zat zijn? Waar is de VN die voor de mensenrechten strijdt? Is het haar taak niet een oplossing te zoeken voor zoiets urgents?

Waarom zijn de Europese Unie en de VN, samen met onze "islamitische" leiders het niet zat dat Israël de Palestijnse economie onderdrukt? En gij vraagt zich af of het gerechtvaardigd is? Neen, niemand heeft het recht mensen te onthouden van hun primaire behoeftes.

Israël is de raketten zat die niet eens voor slachtoffers zorgen? Hoe zwaar weegt dat tegen de massamoorden, onderdrukking van economie en toevoer van behoeftes? Tegen de schending van mensenrechten misschien? Zegt mij, hoeveel gewicht legt dat in de schaal?!

30-01-2008, 16:52

Citaat door ArabBlood:
je bevestigd zelf dat ze geen land hebben maar wel een gepikt land , dus euh

Je moet eens lezen ipv te lullen.

30-01-2008, 17:56
10 Vrachtwagens vol voedsel van arabische landen werden 4 weken vastgehouden, ik kan best zeggen dat de voedsel erin bedorven is.

Pagina's : [1] 2