Bekijk volle/desktop versie : Welke Moskee Kan Je Trouwen?



29-01-2008, 21:45
Salaam aleikom,

Bij welke moskee in nederland kan je trouwen? Zonder dat je eerst voor de NL wet bent getrouwd??

Graag adressen en telefoonnummers

Liefs Salma

29-01-2008, 22:35


je kan in eindhoven trouwen voor de moskee
alleen heb ik daar geen telefoonummer van

29-01-2008, 23:17
wa3aleykom assalaam wara7mato Allah wabarakatuh,

misschien kun je het in assoenah-moskee te den haag proberen?

30-01-2008, 07:48
shoukran lieve zuster
ik zal wel ff zoeken naar telefoonnummer in eindhoven, want As-Sounah moskee wil hij niet heen...

30-01-2008, 09:52


Ja, maar meid ik zou eerst trouwen voor de Marokkaanse wet. Trouwen bij de moskee is leuk, maar het document is niet rechtsgeldig. Met andere woorden, als het mis gaat, dan heb je geen poot om op te staan!

30-01-2008, 10:45

Citaat door Morrocan_sugar:
Ja, maar meid ik zou eerst trouwen voor de Marokkaanse wet. Trouwen bij de moskee is leuk, maar het document is niet rechtsgeldig. Met andere woorden, als het mis gaat, dan heb je geen poot om op te staan!


maar hoe gaat zoiets? want ik ben nederlands bekeerd, kan ik daar dan ook trouwen? of kan zoiets niet? wij zijn zowiezo van plan om ook voor de nederlandse wet te trouwen, zodat het wel (zoals jij zegt) rechtsgeldig is..

30-01-2008, 13:25

Citaat door Amore_1987:
maar hoe gaat zoiets? want ik ben nederlands bekeerd, kan ik daar dan ook trouwen? of kan zoiets niet? wij zijn zowiezo van plan om ook voor de nederlandse wet te trouwen, zodat het wel (zoals jij zegt) rechtsgeldig is..


lieve zuster.
Ik heb een nederlandse nationaliteit en mijn man de marokkaanse. Dus we moesten eerst voor de nederlandse trouwen.
Maar omdat bij de gemeente altijd zo lang moet wachten zijn we maar voor de moskee getrouwd. IK HEB WEL ALLES OP PAPIER LATEN ZETTEN DOOR DE IMAAM VOOR HET GEVAL ER IETS MIS GAAT.
oNDERTUSSEN HAD IK DE AFSPRAAK AL BIJ DE GEMEENTE VAST STAAN VOOR TE TROUWEN.
Ik zeg altijd: doe dit alleen in noodgevallen en als je er zeker van bent dat je ook voor de wet trouwt..
Anders niet.
Een nikkah van de moskee geeft je nergens op behalve dat je halal met je man samenleeft.
Als je man van de marokkaanse afkomst is zou ik ook voor de marokkaanse wet trouwen bij een consulaat.

30-01-2008, 13:29
In eindhoven moet je per persoon 2 getuigen meenemen met hun geldige indentiteiten.
Er wordt gepraat over sdak(bruidschat), hoe je je man moet behandelen en andersom natuurlijk.
Er wordt je uitgelegd dat je geen seks met je man mag hebben tijdens je menstruatie enz.

30-01-2008, 13:38
Masha'Allah dankjewel voor je antwoord!

IK heb hetzelfde, ik dus nederlandse en mijn verloofde marokkaans...wij gaan zowiezo voor de wet trouwen (marokkaans en nederlands) allleen omdat het zolang duurt, zoals jij ook al aangaf, dachten we dan gaan we alvast trouwen voor de moskee, zodat we wel halal voor elkaar zijn...

Dus in eindhoven kun je dat doen? weet je misschien ook hoe die moskee heet en heb je een telefoonnummer?

Mag je ook je ouders meenemen (aangezien die niet moslim zijn)?