Bekijk volle/desktop versie : Ik haat verzekering....



Pagina's : [1] 2

29-01-2008, 19:46
Wie o wie heeft er verstand van verzekeringen... (eigen risico)???


Ik heb een brandende vraag en die stomme mensen van de servicelijn weten zelf niets, het gesprek eindigde in, dat ik haar moest uitleggen wat eigen risico is in grote lijnen... ....


Valt verloskundige hulp onder eigen risico (vrijwillige & verplichte)... (Trias verzekering)

Op hun site staat van niet, maar ik krijg wel een rekening toegestuurd van 110 euro voor verloskundige hulp... ... begrijp er dus echt niets meer van...

Degene die mij helpt, krijgt en groen puntje een ben je echt dankbaar...

29-01-2008, 19:55


Geldt het verplichte eigen risico voor alle medische zorg? Ook bijvoorbeeld voor een bezoek aan mijn huisarts?

Nee. Het eigen risico geldt niet voor:

huisarts;

verloskundige zorg;

kraamzorg;

jeugdpakket tandheelkundige zorg voor jongeren tot 22 jaar.

29-01-2008, 19:56
Neem contact op met je verloskundige.

29-01-2008, 20:01

Citaat door FesRose:
Wie o wie heeft er verstand van verzekeringen... (eigen risico)???


Ik heb een brandende vraag en die stomme mensen van de servicelijn weten zelf niets, het gesprek eindigde in, dat ik haar moest uitleggen wat eigen risico is in grote lijnen... ....


Valt verloskundige hulp onder eigen risico (vrijwillige & verplichte)... (Trias verzekering)

Op hun site staat van niet, maar ik krijg wel een rekening toegestuurd van 110 euro voor verloskundige hulp... ... begrijp er dus echt niets meer van...

Degene die mij helpt, krijgt en groen puntje een ben je echt dankbaar...

je hebt bepaalde risico's groepen een vriendin van mijn is pas bevallen .en heeft risic 400 euro genomen.ze betaald dan minder verzekering.maar moest wel meer van de eigen bevalling betalen.

29-01-2008, 21:05



Citaat door nassima 81:
je hebt bepaalde risico's groepen een vriendin van mijn is pas bevallen .en heeft risic 400 euro genomen.ze betaald dan minder verzekering.maar moest wel meer van de eigen bevalling betalen.



Is jouw vriendin thuis bevallen? of poliklinisch of medisch in het ziekenhuis?
Ik heb risico 300 euro (en het frustreert me dat ik het pas in 2009 weer kan veranderen) ik had gewoon beter moeten checken vorig jaar..

29-01-2008, 21:09

Citaat door FesRose:
Wie o wie heeft er verstand van verzekeringen... (eigen risico)???


Ik heb een brandende vraag en die stomme mensen van de servicelijn weten zelf niets, het gesprek eindigde in, dat ik haar moest uitleggen wat eigen risico is in grote lijnen... ....


Valt verloskundige hulp onder eigen risico (vrijwillige & verplichte)... (Trias verzekering)

Op hun site staat van niet, maar ik krijg wel een rekening toegestuurd van 110 euro voor verloskundige hulp... ... begrijp er dus echt niets meer van...

Degene die mij helpt, krijgt en groen puntje een ben je echt dankbaar...


T valt niet onder de verplichte eigen risico maar kan wel onder je vrijwillige eigen risico vallen

29-01-2008, 21:10

Citaat door FesRose:
Wie o wie heeft er verstand van verzekeringen... (eigen risico)???


Ik heb een brandende vraag en die stomme mensen van de servicelijn weten zelf niets, het gesprek eindigde in, dat ik haar moest uitleggen wat eigen risico is in grote lijnen... ....


Valt verloskundige hulp onder eigen risico (vrijwillige & verplichte)... (Trias verzekering)

Op hun site staat van niet, maar ik krijg wel een rekening toegestuurd van 110 euro voor verloskundige hulp... ... begrijp er dus echt niets meer van...

Degene die mij helpt, krijgt en groen puntje een ben je echt dankbaar...



het kan 2 dingen zijn..of je hebt een vrijwillige eigen risico in je pakket,of die verloskundige heeft de rekening naar jou gestuurd waardoor jij het zelf moet opsturen naar je verzekering zodat het vergoed wordt

29-01-2008, 21:12

Citaat door mom2:
T valt niet onder de verplichte eigen risico maar kan wel onder je vrijwillige eigen risico vallen



Maar op de site staat dat er geen verschil is tussen deze twee... behalve dat de een verplicht is en de ander vrijwillig...

29-01-2008, 21:14

Citaat door tangia19:
het kan 2 dingen zijn..of je hebt een vrijwillige eigen risico in je pakket,of die verloskundige heeft de rekening naar jou gestuurd waardoor jij het zelf moet opsturen naar je verzekering zodat het vergoed wordt



Dit staat er op de site...
Wat is het verschil tussen verplichte Eigen Risico en vrijwillige Eigen Risico?

Het verplichte Eigen Risico is opgelegd door de overheid en komt in de plaats van de no-claim regeling. Het verplichte Eigen Risico bedraagt € 150,- per jaar en geldt voor iedere verzekerde van 18 jaar en ouder.

Het vrijwillige Eigen Risico is het eigen risico waar u zelf voor kunt kiezen. Dit vrijwillige Eigen Risico heeft consequenties op de door u te betalen nominale premie.

ik denk inderdaad zoals jij op het eind zegt, dat ik dat moet declareren ofzo... ...
Ik ga ze maar een extra mailtje sturen ter verduidelijking... denk 'k...

29-01-2008, 21:15

Citaat door FesRose:
Maar op de site staat dat er geen verschil is tussen deze twee... behalve dat de een verplicht is en de ander vrijwillig...

er bestaat degelijk een verschil.stel de 1 heeft heeft een eigen risico van 0 euro,maar sinds de nieuwe wet moet diegen wel eerst 150 euro betalen over het gehele jaar (niet vk trouwens)..

en stel jij hebt een eigen risico van 300 euro..dan komt die 150 ook nog bij.Het verschil is dat je bij een verplichte eigen risico (die 150 euro dus) vk niet onder valt en bij vrijwillige wel


tip: betaal dat bedrag gewoon en dien het in bij j verzekering,je ziet dan vanzelf waarom wel of niet wordt vergoed

29-01-2008, 21:18

Citaat door tangia19:
er bestaat degelijk een verschil.stel de 1 heeft heeft een eigen risico van 0 euro,maar sinds de nieuwe wet moet diegen wel eerst 150 euro betalen over het gehele jaar (niet vk trouwens)..

en stel jij hebt een eigen risico van 300 euro..dan komt die 150 ook nog bij.Het verschil is dat je bij een verplichte eigen risico (die 150 euro dus) vk niet onder valt en bij vrijwillige wel


tip: betaal dat bedrag gewoon en dien het in bij j verzekering,je ziet dan vanzelf waarom wel of niet wordt vergoed



Allahu akbar, iemand die mijn vraag begrijpt! jij zou eigenlijk bij die servicelijn moeten werken ...

Betekent dit jaar 300 euro dokken en daarnaast premie betalen... echt hoe dom kan je zijn om vrijwillig eigen risico te nemen... fout maak ik echt nooit meer..

29-01-2008, 21:20

Citaat door FesRose:
Allahu akbar, iemand die mijn vraag begrijpt! jij zou eigenlijk bij die servicelijn moeten werken ...

Betekent dit jaar 300 euro dokken en daarnaast premie betalen... echt hoe dom kan je zijn om vrijwillig eigen risico te nemen... fout maak ik echt nooit meer..



sericelijn??nee dankje..barake gir kouzina djalie

29-01-2008, 21:22


nog een tip>>wijzig je pakket..eign risico van 0 euro is 100 keer beter.

29-01-2008, 21:23

Citaat door tangia19:
sericelijn??nee dankje..barake gir kouzina djalie


Oe mat'nsais--> (vrijwillig) binnenhuisstyliste op M.nl..

29-01-2008, 21:24

Citaat door tangia19:
nog een tip>>wijzig je pakket..eign risico van 0 euro is 100 keer beter.



Ja heb ik zeker gedaan, maar de wijziging treedt pas in, in 1-1-2009...
En je betaalt maar tien euro meer premie per maand..

Pagina's : [1] 2