Bekijk volle/desktop versie : Arabische Kalligrafie

Pagina's : [1] 2

28-01-2008, 21:03
Ik zou dit zooo graag willen leren maar er worden nergens cursussen gegeven bij mij in de buurt. Dus wil ik het zelf proberen.

Beheers iemand de Arabische kalligrafie? Zo ja, kun je me dan vertellen wat voor materialen ik nodig heb?

Oh ja en degene die aan Arabische Kalligrafie doen mogen hier ook gerust hun kunstwerkjes plaatsen

01-02-2008, 20:54

Ik zoek ook een kaligrafist..! Voor een vriendin van mij wil ik graag iets maken ter gelegenheid van haar verloving, graag zou ik een telefoonnummer / website willen hebben die dit soort dingen kan regelen..!!!

Kaligrafie is zo'n zeldzaam verschijnsel, waarom zie ik dat niet..

04-02-2008, 19:50

Citaat door Elnaz:
Ik zou dit zooo graag willen leren maar er worden nergens cursussen gegeven bij mij in de buurt. Dus wil ik het zelf proberen.

Beheers iemand de Arabische kalligrafie? Zo ja, kun je me dan vertellen wat voor materialen ik nodig heb?

Oh ja en degene die aan Arabische Kalligrafie doen mogen hier ook gerust hun kunstwerkjes plaatsen

Ja, ik wil het ook graag leren, worden er uberhaupt cursussen hier in Nederland daarvoor gegeven ?

04-02-2008, 19:59

Citaat door Elnaz:

Materiaal is volgens mij alleen inkt en een inktpen

07-02-2008, 18:55

Ikzelf doe het op de eeuwen oude manier!

Mocht iemand interesse hebben, dan kun je me pm sturen

08-02-2008, 13:20
Ik heb het mezelf aangeleerd. Heb het een tijdje gedaan. Het is echt niet moeilijk hoor. Neem zoveel mogelijk voorbeelden en probeer het na te tekenen.

08-02-2008, 14:05

Citaat door Symphatica:
Ik heb het mezelf aangeleerd. Heb het een tijdje gedaan. Het is echt niet moeilijk hoor. Neem zoveel mogelijk voorbeelden en probeer het na te tekenen.

Het is inderdaad de makkelijkste manier om ervaring op te doen..je moet er tijd in investeren..

Ikzelf probeer de laatste tijd veel islamitische teksten in calligraphy-style te schrijven en te digitaliseren, maar heb laatste tijd ook weinig tijd wat ik best jammer vind

k doe het nu al een aantal jaren, maar heb gelukkig steun van mijn tante..zij houdt daar ook van en doet het al deccenia's lang

11-02-2008, 19:25

Citaat door Tangerif:
Ja, ik wil het ook graag leren, worden er uberhaupt cursussen hier in Nederland daarvoor gegeven ?

r is een turkse ....universiteit....of hbo.....die daar les in geeft....kwas in een opendag geweest......zag r vet uit.....alleen prob is dat die school NOG NIET ....is aangemeld of officieel is.....ofiets die richtign.....daarom kan j niet met studiefinanciering ...paye.......maar verdere krijg j diploma...etc...dat overal ...erkenning heeft.....

12-02-2008, 16:42

Citaat door Bloemm:
M'n nichtje (ook lid op MNL) kalligreeft ook en zij heeft het gewoon geleerd door steeds kalligrafie-voorbeelden erbij te pakken en ze na te tekenen. Ze heeft het dus niet op een gestructrueerde manier geleerd, maar gewoon nagetekend. Na een tijdje ga je vanzelf improviseren enzo.

Heeft zij misschien wat voorbeelden voor mij op haar pc staan?

Ik heb ze echt nodig!!!

12-02-2008, 20:24

Citaat door x_Ikrame_x:
Heeft zij misschien wat voorbeelden voor mij op haar pc staan?

Ik heb ze echt nodig!!!

ik wil ook voorbeelden

13-02-2008, 00:06
De man van mijn vriendin die doet dat. Prachtig wat hij maakt. Helaas heeft hij geen website. Hij is er wel voor afgestudeert. Hij woont in Brussel.

Groet Soum

17-02-2008, 23:13
Is er ook iemand dit het op de muur kan schilderen?

gr
m

21-02-2008, 21:42

Notificatie.

22-02-2008, 01:28
ik had vroeger een soort van cursus gevolgd(maar niet in nederland) het lijkt moeilijk maar is jet niet

05-03-2008, 23:24

Citaat door Messje:
Is er ook iemand dit het op de muur kan schilderen?

gr
m

Ik ken wel iemand hij is wel goed hij woont in Brussel maar hij werkt ook in Nederland en hij is niet duur.

Tel : 0032 4875 34 871

Groetjes

Pagina's : [1] 2