Bekijk volle/desktop versie : Topic der bezinning 1# Het gebod aan iedereen bij zijn geboorte



28-01-2008, 15:01
Tijdens een gotbah van AbduLhamied Kishk ra7imahoLlaah hoorde ik hem het volgende zeggen:

[AR]عندما تولد وتخرج من رحم امك يقول لك الله عزوجل يا عبدي لقد اخرجتك من رحم امك الي الدنيا نقيا نظيفا تقيا فلا تغير امانتي وعندما توضع علي نعشك يقول لك الله عزوجل يا بن ادم لقد خرجت من الدنيا بكل الذنوب الم تذكر وصيتي[/AR]


Transcriptie
3indamaa toelado wa togrizo min ra7im oemika jaqoelo laka Allaho 3azza wajdal: Ya 3abdie, laqad agradztoka min ra7imi ommika ila adunya, naqiyan, nazdiefan, taqiyan falaa toghajir amaanati.
Wa 3indama toeda3o 3ala na3shika jaqoelo laka Allaho 3azza wadjala: yabna aadam, laqad garadjta mina addunya bikoli doenoebin, alam tadkor wasiyati?

Vertaald
Wanneer je wordt geboren en uit je moedersbuik komt, zegt Allah tegen je: Oh mijn dienaar, Ik heb je uit je moedersbuik naar het aardse leven gehaald, schoon, zuiver en vriendelijke, verander daarom niet wat ik je heb toevertrouwd.
En wanneer je in je graf wordt geplaatst zegt Allah tegen jou: Oh kind van Adam, je bent uit het aardse leven vertrokken met alle zonden, heb je dan niet aan mijn gebod gedacht?