Bekijk volle/desktop versie : Baard/ hidjaab/ kledij in het Westen-Yasir Qadhi



Pagina's : [1] 2

27-01-2008, 16:02
Salaam alaikoum

Dit is een videolezing van 8 minuten(Engels).
Het verschil tussen cultuur en religie met betrekking tot deze 3 zaken.

http://www.youtube.com/watch?v=-5g3BUZAvFo&feature=user

Wa alaikoum salaam

27-01-2008, 18:14



Citaat door Abu_husayn:
Salaam alaikoum

Dit is een videolezing van 8 minuten(Engels).
Het verschil tussen cultuur en religie met betrekking tot deze 3 zaken.

http://www.youtube.com/watch?v=-5g3BUZAvFo&feature=user

Wa alaikoum salaam




ik heb 't filmpje bekeken....Ik maak hieruit op dat het inmiteren van de kufar door veel mensen te breed word opgevat. zoals de man zei, als men Engels spreekt dan betekent 't immers ook niet dat je de koefar immiteert.

Tegenwoordig zijn er veel meiden die een hoofdoek dragen maar die daaronder een broek dragen. Een broek dragen is toch haram, want dat imiteer je toch 't mannelijk geslacht. En dat is toch ook haram? of heb ik de plank totaal misgeslagen? Dus ook al draag je een hoofddoek en draag je een wijde kleren, als je een broek draagt dan ben je toch ook niet goed bezig. Een man immiteren is immers haram. zie hieronder.

1. Aboe-Hoerayrah zei: "De boodschapper van Allah vervloekte de man die vrouwenkleren draagt en de vrouw die mannenkleding draagt."

2. 'Abd Allâh ibn 'Amr zei, dat hij de Boodschapper van Allah hoorde zeggen: "De vrouwen die mannen imiteren en de mannen die vrouwen imiteren, behoren niet tot ons."

3. Ibn 'Abbâs zei: "De Profeet vervloekte verwijfde mannen en gespierde vrouwen. Hij zei, ”Gooit hen uit jullie huizen.” Ibn 'Abbâs zei ook: ”De Profeet verdreef die en die, 'Oemar verdreef die en die.” Volgens een andere versie: ”De Boodschapper van Allah vervloekte de mannen die vrouwen imiteren en de vrouwen die mannen imiteren.”

4. 'Abd Allâh ibn 'Amr heeft overgeleverd, dat de Boodschapper van Allah zei: "Er zijn er drie die het paradijs niet zullen betreden en waarnaar Allah niet eens zal kijken op de Dag der Opstanding: degene die zijn ouders ongehoorzaam is, een vrouw die mannen imiteert, en de doeyoeth (bedrogen echtgenoot; een zwakke man die geen jaloezie over zijn vrouwen voelt)."

5. Ibn Abi Maliekah - die in feite 'Abd Allâh ibn 'Oebayd-Allâh heette- zei: aan 'Aïshja werd gevraagd, ”Wat als een vrouw mannen sandalen draagt?” Zij antwoordde: ”De Boodschapper van Allah vervloekte vrouwen die zich als mannen gedroegen.”
Deze overleveringen geven duidelijk aan, dat het voor vrouwen niet toegestaan is om mannen te imiteren en andersom. Dit geldt dus niet alleen voor het imiteren op het gebied van kledij, zoals in de eerste overlevering, maar ook op andere gebieden.
Aboe-Dawoed zei, in Massa-il al Imâm Ahmad (p.261): "ik hoorde Ahmad ondervraagd worden over een man die zijn vrouwelijke slaaf kleedt in een tunica. Hij zei, 'Kleedt haar niet in mannelijke kleren en laat haar niet op een man lijken.' Aboe-Dawoed zei: ik zei tegen Ahmad, 'Kan hij zijn vrijgezelle sandalen aan haar geven?' Hij antwoordde, 'Nee'. Ik vroeg, 'Mag hij haar haren kort knippen?' Hij antwoordde, 'Nee.'"

Wat vind jij?

27-01-2008, 18:15
of heb ik dit weer te breed opgevat??

27-01-2008, 18:29
waar haal jij vandaan dat een broek voor de vrouw haram is?

27-01-2008, 18:45


Is n broek per definitie mannelijk ?
Een kamees is ook geen vrouwelijke kledingstuk hoewel het wel de vorm heeft van een jurk.

27-01-2008, 18:54

Citaat door Oem_Juschua:
waar haal jij vandaan dat een broek voor de vrouw haram is?



Uit verschillende bronnen heb ik gelezen/gehoord dat het immiteren van een man haram is. En dat is ook zo, want dat heb ik uit een soerra kunnen opmaken. ik weet even 1,2,3 niet welke soerra. Maar de vraag is of het dragen van broeken ook hieronder valt?

Dus ik concludeer nog niets, ik ben alleen benieuwd of het dragen van een broek door een vrouw onder ' het imiteren van een man' valt. begrijp je?

27-01-2008, 18:59
Shaykh ‘Abd al-Razzaaq ‘Afeefi (may Allaah have mercy on him) said: A woman may wear pants with a completely covering garment above them, that does not make her resemble men, because she is wearing them underher garment.


ik zou denken, als ik een broek onder mijn jelbab aan heb, ik loop op straat en ik val, dan heb ik tenminste nog een broek eronder aan, stel je voor

27-01-2008, 19:03
hier nog eentje

Focusing more on the first question regarding women wearing pants, we would like to cite for you the following fatwa issued by Sheikh Muhammad Saleh Al-Munajjid, the prominent Saudi Islamic lecturer and author:

"Muslim woman have to wear clothes that will conceal the body and her `awrah (parts of the body which should not exposed in front of others); she must not wear transparent or see-through clothes or tight clothes that show the shape of the body. Pants or trousers fall into the later category; so for this reason it is not permissible for women to wear pants, unless she wears over them a wide or loose shirt.

27-01-2008, 19:10

Citaat door Oem_Juschua:
Shaykh ‘Abd al-Razzaaq ‘Afeefi (may Allaah have mercy on him) said: A woman may wear pants with a completely covering garment above them, that does not make her resemble men, because she is wearing them underher garment.


ik zou denken, als ik een broek onder mijn jelbab aan heb, ik loop op straat en ik val, dan heb ik tenminste nog een broek eronder aan, stel je voor



Jah je hebt gelijk zuster. choukrane. Ik was gewoon benieuwd, ik lees zoveel over de islam, en vaak uit verschillende bronnen. En sommige bronnen spreken elkaar tegen. nogmaals choukrane voor jouw reacties. Het is altijd fijn als je nieuwe informatie van iemand krijgt.


dan heb ik nog een vraag. Een vrouw hoort zich toch zo te bedekken dat er geen licht tussen haar benen mag schijnen. Dus van top tot teen bedekt en niet van top tot je knie, wat je bij heel veel meiden ziet.

Wat vind jij?

27-01-2008, 19:11
Women wearing pants
Question No 21438

Question:
Is are women or girls allowed to wear pants. If not Why.?

Answer:
Praise be to Allaah.

Muslim woman have to wear clothes that will conceal the body and her ‘awrah, by wearing clothes that do not show the skin, as see-though clothes do, and do not show the shape of the body, as tight clothes do. Pants or trousers are clothes that show the shape of a woman’s body and ‘awrah, so for this reason it is not permissible for women to wear pants, unless she wears over them a wide or loose shirt. One of the aims of Islam is protect people’s ‘awrahs and avoid uncovering them, because taking this matter lightly is one of the means of falling into that which Allaah has forbidden, namely zina (fornication, adultery) and the things that lead to it. The Muslim woman has to adhere to the Islamic etiquette in the way she dresses, moves and speaks. Allaah says (interpretation of the meaning):

“O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils) all over their bodies”

[al-Ahzaab 33:59]

“And tell the believing women to lower their gaze (from looking at forbidden things), and protect their private parts (from illegal sexual acts) and not to show off their adornment except only that which is apparent (like both eyes for necessity to see the way, or outer palms of hands or one eye or dress like veil, gloves, headcover, apron), and to draw their veils all over Juyoobihinna (i.e. their bodies, faces, necks and bosoms) and not to reveal their adornment ... And let them not stamp their feet so as to reveal what they hide of their adornment. And all of you beg Allaah to forgive you all, O believers, that you may be successful”[al-Noor 24:31]

And Allah knows best.


‘Abd al-Rahmaan al-Barraak.


salam alaikom wb beste zusters en broeders,,,voor diegene die wil weten waar ik dit allemaal vandaan heb,,,,http://www.islam-qa.com, je kan deze site in het engels en in het arabisch omzetten.

hayaakoemoe Allah wa bayaakoem,,,
wa salam wa alaikom wr wb

ougtoekoem fie Allah,

27-01-2008, 19:12
dus vanaf de knie mag je ook je vormen (van kuit, schenen) niet laten zien?

27-01-2008, 19:15
[QUOTE=saloua85;43086107]Jah je hebt gelijk zuster. choukrane. Ik was gewoon benieuwd, ik lees zoveel over de islam, en vaak uit verschillende bronnen. En sommige bronnen spreken elkaar tegen. nogmaals choukrane voor jouw reacties. Het is altijd fijn als je nieuwe informatie van iemand krijgt.


dan heb ik nog een vraag. Een vrouw hoort zich toch zo te bedekken dat er geen licht tussen haar benen mag schijnen. Dus van top tot teen bedekt en niet van top tot je knie, wat je bij heel veel meiden ziet.

Wat vind jij?

salam alaikom wr wb, beste zuster,,

geen dank mijn beste...

De reden waarom er zoveel bronnen elkaar tegenspreken is omdat er zoveel rechtsscholen de dag vandaag bestaan, daar kunnen we helaas niks aan doen. dit is een feit die door onze geliefde Profeet is voorspeld.

Je vraag begrijp ik niet helemaal goed,,, bedoel je met ''licht'' , dat meiden/vrouwen broeken dragen en dus zeg maar dat er een opening zit tussen haar benen?

27-01-2008, 19:15



Citaat:
ik heb 't filmpje bekeken....Ik maak hieruit op dat het inmiteren van de kufar door veel mensen te breed word opgevat. zoals de man zei, als men Engels spreekt dan betekent 't immers ook niet dat je de koefar immiteert.

Tegenwoordig zijn er veel meiden die een hoofdoek dragen maar die daaronder een broek dragen. Een broek dragen is toch haram, want dat imiteer je toch 't mannelijk geslacht. En dat is toch ook haram? of heb ik de plank totaal misgeslagen? Dus ook al draag je een hoofddoek en draag je een wijde kleren, als je een broek draagt dan ben je toch ook niet goed bezig. Een man immiteren is immers haram. zie hieronder.
Salam alaikoum

Zoals de spreker probeert duidelijk te maken, zijn er geleerden geweest die broeken zowel binnenshuis als buitenshuis hebben veroordeeld in bepaalde fatawa en mensen hebben deze fatawa overgenomen en hier in deze westerse landen toegepast.

De spreker zegt vervolgens, dat dergelijke zaken cultureel gevoelig zijn, dat betekent dat wat daar(Bv. Saudi Arabie) staat voor "imitatie van de man", hier niet het geval moet zijn. Want het is incorrect om te zeggen dat vrouwensbroeken een imitatie is van de man, mannen hebben hun eigen soorten broeken en vrouwen hun eigen.
De spreker vindt dus dat het geen enkel probleem is om het binnenshuis te dragen(bij haar maharim).
Buitenshuis mag het natuurlijk niet, maar niet omdat een imitatie is van de man, maar omdat het niet de code van islamitische kleding respecteert. Evenmin mag een vrouw buitenshuis een minirok dragen, omdat die minirok nu eenmaal die code niet respecteert.

wa alaikoum salaam

27-01-2008, 19:23
Salam wa alaikom wr wb beste zuster,,,

zelf ben ik ervan overtuigd dat vrouwen beter een lange jurk kunnen dragen tot de enkels , of net over de enkels, en dat ze daaronder eventueel een broek aan kunnen dragen als ze dat willen, of een legging, panty etc. (voor het geval ik val heheheh), zelf in mjn omgeving zie ik vrouwen die dus zo een ''turkse pak'' aan trekken, zeg maar een lange blouse tot aan de knieeen en daaronder een broek(gematcht eheheh).
ik zelf zou dit niet zo snel doen, maar ghair inchallah,,,,,behalve in tijd van jihad (heheh), dan zie je van die stoere vrouwen die legerpakken aan hebben, met een lange blouse en een broek in legerprint, ehhehehe, ghair inchallah, Moge Allah ons leiden naar de juiste weg, assiraat el moestaqiem.

salam alaikom wr wb

27-01-2008, 19:28
ik ga jullie nu laten inchallah, het wordt al laat en ik heb nog niks gedaan aan mijn studie,,,,,,

Moge Allah jullie belonen met het goede en Moge Allah het voor jullie gemmakelijk maken,,,,,

salam aalikom wr wb,,,,

Pagina's : [1] 2