Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek dragen....

Pagina's : [1] 2

02-09-2002, 15:08

Citaat door Zakiya:
aSalaam broeders en zusters,

Ik heb een vraag aan jullie, en ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen.
Ik bid en doe aan de ramadan. Qua kleding loop ik er altijd netjes bij, ik wil verder niet teveel opvallen , maar ik heb wel weer een vriend. Aan mijn vriend ligt het niet, want over een tijdje wil hij dat ik hem wel draag. Het liefst begin ik nu al maar ik weet niet wat mij tegenhoud.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen hoe ik me hieroverheen kan zetten en toch nu die hoofddoek ga dragen.
Ik weet wat ertegenover staat als ik het niet doe, maar er is iets anders wat me tegenhoud.

Ik dank jullie.
.

04-09-2002, 18:38

Heb je het weleens thuis geprobeerd? Doe dat eens een tijdje... ga ermee boodschappen doen... en als je het aan durft kun je het ook dragen als je ergens anders heen moet, je moet stap voor stap beginnen.
Wa salamoe aleikom en moge allah je het makkelijk maken.

05-09-2002, 23:20
Salam. he amanathalla goeie advies van je ! vind ik he. oke wasalam groetjes allemaal

06-09-2002, 17:57
Ik heb even een oude gedicht van mij voor je bovengehaald...

Mijn Hoofddoek....

Ik heb er zelf voor gekozen
Ja, de keus was echt van mij
Ik heb de schaamte overwonnen
En nu voel ik me zelfs vrij

Ik heb gekozen te verbergen
En te tonen hoe ik denk
Zie jij het echt als iets onzinnigs?
Voor mij is het als een geschenk

Zie jij het echt als een beperking?
Voor mij opent het juist de grenzen
Denk jij dat ik er niet blij mee ben?
Echt, ik heb niets meer te wensen!

Ik heb de poort eindelijk gesloten
De poort waarachter mijn schoonheid ligt
Maar ik heb een andere poort geopend
Nu zie je pas mijn ware gezicht!

Heb jij nu echt met mij te doen?
Denk jij: 'ze heeft het maar zwaar als moslimvrouw'?
Maar zeg nou zelf: wat weegt zo'n hoofddoek
De medelijden zijn voor jou...

06-09-2002, 23:37

een hele mooi gedicht cina

07-09-2002, 15:13
Asalamoe aleikom wr wb

Beste zuster in Islam,

Ik wil even zeggen dat iemand die op een jonge leeftijd iets doet om wille van Allah dat het voor Allah veel dierbarder is dan op een oudere leeftijd. Zoals in jou geval zuslief, je hebt nu besloten een hoofddoek te dragen wat een hele goede daad is en mag Allah je hier voor belonen en helpen. De eerste stap is altijd moeilijk en geloof me je zal niet met rust worden gelaten door de vervloekte duivel, maar hou vol zuslief, zoals een baby heeft leren lopen met moeite zo zal jij inscha allah over een tijd met trots je HOOFDDOEK aan iedereen laten zien))))) na even te hebben gestreden.

07-09-2002, 15:15
De sierlijke Hijaab

De erwt is een schitterende gewas. Trots toont ze haar mooie sterke groene Hijaab. Het beschermd haar van de warme en koude weer. En behoedt haar van de insecten.. Allah heeft deze erwt gezegend met een speciale Hijaab, omdat ze dan zonder haar de zaad zou dan uitdrogen en doodgaan.

De sinasappel houdt zichzelf in een glimmend oranje Hijaab om de heerlijke smaak van de fruit te beschermen. Anders zal het de smaak kwijtraken.

En zo is dat ook met de banaan, de kokosnoot en de granaatappel. Ze hebben allemaal een mooie sierlijke en unieke Hijaab, die beschermd tegen kwalen en verderf.

De juweel van de zee, de parel, is een stevige en scherpe Hijaab geschonken â oesterschelp. Het wordt beschermd tegen andere zeedieren en zo blijft het mooi schitteren en glinsteren.

Hoe dan ook, het meest geliefde van Allah in al Zijn scheppingen is de Moeslima die de Hijaab draagt. Zij weet dat het een geschenk is van Allah. Ze draagt het omdat het haar waardigheid, schoonheid en respect geeft. Het beschermt haar tegen al hetgeen wat verboden is, onrecht en kwaad. Zo kostbaar en edel is zij, dat zij zichzelf hult in een Hijaab.

Draag jij nog geen Hijaab? Probeer het eens vandaag!

07-09-2002, 23:19
ik begrijp wel dat je zegt dat ze het stap voor stap moet doen, maar wat ik mij afvraag, is of dat wel mag. ik bedoel, je draagt je hoofddoek om even mee boodschappen te doen, maar straks als je weer naar school gaat niet, of mis ik iets hier??

want mijn zus stelde hetzelfde voor, effe proberen kijken of ik het wel volhoud, ik zei tegen haar, je doet het goed of niet, maar aan de andere kant................

ik weet het echt niet

ik draag zelf geen hoofddoek, maar zit wel over na te denken, insha Allah

beslemaa

08-09-2002, 18:08
Thx Jimpie en Naomi, ik hoop dat Zakiya er wat aan heeft...

Kus,

Cina

09-09-2002, 09:53

Citaat:
Origineel gepost door Zakiya
Lieve zusters,

Ik ben jullie hartstikke dankbaar voor jullie reacties. En ook omdat jullie me begrijpen. Ik dacht echt dat ik uitgejouwd zou worden omdat ik zo een vraag stelde. Want ik weet dat ik de hijaab gewoon hoor te dragen, en dat ik er niet moeilijk over hoor te doen. Ik ga het gewoon doen en ik zie het allemaal wel.
Hartstikke bedankt!
En dat Allah jullie bij zal staan in alles wat jullie doen.

Veel liefs, Zakiya

Moge Allah je bijstaan!!!

09-09-2002, 10:44
Salam! heel tof van je meid! Allah iekemel 3liek( Amien) voor alle moslims meiden bedoelt! wasalam groetjes allemaal Hassan.

09-09-2002, 10:48
Okej Meiden ...een Big Takbier for this Soon To Be Hijab Ster !!!!!!

Hier die van mij vanuit het diepste van mn hart :

ALLahu AKbar !!

Wie volgt ?

09-09-2002, 11:13

Allahoe Akbar!!!

09-09-2002, 11:22
Allahoe Akbar!!!

09-09-2002, 12:11
( ALLAHOE AKBAR)( WaLILAHIE ALHEMD)

Pagina's : [1] 2