Bekijk volle/desktop versie : vraagje....



25-01-2008, 11:50
wie gaat er zo naar de moskee???

en voor degene die niet gaan... why not???

kben vaak op vrijdag in mn ouderlijke stad en dan ga ik bijna altijd naar de moskee... maar hier waar ik woon, ben ik geen een keer geweest...

weet niet goed waarom...

strange hà?

M3a salama,
Latifa'

ps. maybe ga ik 2day wel voor het eerst...

25-01-2008, 11:56


ga eigelijk niet zo vaak, omdat er vrouwen komen die niet serieus bezig zijn en je niet laten concentreren door hun gegiechel en gebiechel

25-01-2008, 11:56
dus daarom liever in mijn huis hoef dat geroddel niet te horen, al helemaal niet in de moskee

25-01-2008, 11:58
Ik ging wel eerst, maar die vrouwen, soubhanallah.... ze komen daar om gezellig te kletsen ipv te bidden lijkt het wel... ik bid liever thuis, het is voor de vrouw ook beter om thuis te bidden!!

25-01-2008, 12:04


Wil dolgraag gaan, maar kan niet.. zit op werk In het begin toen ik hier pas kwam wonen, ging ik bijna ook nooit terwijl ik vroeger dolgraag ging. Wist ook nie waarom, miss andere omgeving Maar met de Ramadan zorgde mijn man ervoor dat ik vaak met hem meeging om eraan te wennen en nu heb ik er helemaal geen moeite mee

25-01-2008, 12:13
de fki7 van mn ouderlijke stad had dit een keer tijdens de gotba verteld;

man zegt tegen de andere man;
mn vrouw wil naar de moskee, maar ze durft niet alleen, kan ze met jouw vrouw mee gaan???

zegt die man: aiwa saaaaaaaaaaaaaaaafi diek shie lie bakkie ges7a..

maw. vrouw mag de hele stad/markt/land af paraderen, belhak daar waar ze eventueel iets kan leren over geloof (dmv gotba) dat is taboe...

Kweet dat er in iedere moskee vrouwen zijn die komen voor de roddel, maja je kan ook ergens anders zitten...

Tis zeker voor de vrouw niet verplicht om naar de moskee te gaan, maar als ze zich houdt aan de spelregels is het volgens mij ook niet "beter" om thuis te bidden...

beide evengoed.. op beide plekken 27 hasanaat.. alleen van fki7 kan je iets leren, lijkt mij...

allahoe a3lem... maar toen hij dat zei; voelde ik me wel schuldig, omdat ik wel naar de kruidvat ga als ik iets nodig he, maar de moskee hier geen gebruik van maak...

aiwa gair insha allah

M3a salama,
Latifa