Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse Onthaalmoeders.



Pagina's : [1] 2 3

25-01-2008, 09:42

Citaat:
Marokkaanse vrouwen werken steeds vaker als onthaalmoeder
Ruim 10 procent van de nieuwe crèches in 2007 in Antwerpen is opgericht door Marokkaanse moeders. Van de dertien créches met een Marokkaanse onthaalmoeder werden er negen vorig jaar geopend. Ook Mechelen volgt die nieuwe trend, zo meldt De Morgen vrijdag.

Volgens Kind en Gezin is de opmars te verklaren door de lange wachtlijsten waarmee kersverse ouders geconfronteerd worden. Ook Marokkaanse moeders gaan steeds vaker buitenshuis werken en botsen dan op die problematiek. Onthaalmoeder zou een ideale job zijn voor Marokkaanse vrouwen zonder diploma. (belga/tdb)
[URL="http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/article/detail/146524/2008/01/25/Marokkaanse-vrouwen-werken-steeds-vaker-als-onthaalmoeder.dhtml"]Bron[/URL]


25-01-2008, 09:47


ik zou nooit mijn kindje achterlaten bij een marokkaanse onthaalmoeder. mijn schoonzus heeft dat eens gedaan en dat was echt erg. als mijn schonnzus haar dochtertje bij haar ging brengen dan was zij nog aant slapen en elke dag ging ze naar het stad met de kinderen. terwijl dat dat niet kan.
nog liever een belgische onthaalmoeder

25-01-2008, 09:53
nou nou Limake, je moet ze weer niet over 1 kam scheren. er zijn er genoeg die heel goed de waarde ervan inzien.

op een gegeven moment scheid het kaf van de koren ook wel

25-01-2008, 09:58
Mijn zus was jarenlang een onthaalmoeder en nog steeds na bijna 2 jaar gestopt vragen mensen pleasse ga weer aan het werk dus limake niet iedereen over 1 kam scheren he

25-01-2008, 10:14


Lijkt me wel tof

Spijtig da k in een boeregat woon waar amper marokkanen wonen.

Moest k int stad wonen, ik zou mijn kind zeker bij een marokkaanse vertrouwelijke onthaalmoeder achterlaten..

25-01-2008, 12:04
Wie kent marokkaanse onthaalmoeders hier in antwerpen?? ben dringend op zoek naar een!

Ik ben geweest bij een opstartende marokkaanse creche, maar had daar echt helemaal geen goede indruk van. Het was daar binnen koud, en ze lette amper op de kinderen de kinderen sloegen elkaar enzo en daar werd heel nonchalant op gereageerd... ik dacht NO WAY hiero....
Wil graag iemand die wel weet hoe met kinderen om te gaan zonder ze iedere keer naar de stad te zeulen etc.

Wie kan me helpen? alvast barakalahofiekom!

25-01-2008, 12:10

Citaat door Moslima22:
Wie kent marokkaanse onthaalmoeders hier in antwerpen?? ben dringend op zoek naar een!

Ik ben geweest bij een opstartende marokkaanse creche, maar had daar echt helemaal geen goede indruk van. Het was daar binnen koud, en ze lette amper op de kinderen de kinderen sloegen elkaar enzo en daar werd heel nonchalant op gereageerd... ik dacht NO WAY hiero....
Wil graag iemand die wel weet hoe met kinderen om te gaan zonder ze iedere keer naar de stad te zeulen etc.

Wie kan me helpen? alvast barakalahofiekom!


Is het toevallig een creche in Deurne?? M'n schoonzus heeft er ook slechte ervaringen mee, eerste dagje kwam haar 4 maand oude dochtertje terug met een bloedend hoofdje vol met krabben was de eerste en laatste dag dat ze er is geweest, gelukkig vond ze nog een plaatsje bij een belgische creche....

Ik ken er spijtig genoeg geen, dus kan je niet helpen, veel succes verder

25-01-2008, 12:12

Citaat door Thazaarth:
Is het toevallig een creche in Deurne?? M'n schoonzus heeft er ook slechte ervaringen mee, eerste dagje kwam haar 4 maand oude dochtertje terug met een bloedend hoofdje vol met krabben was de eerste en laatste dag dat ze er is geweest, gelukkig vond ze nog een plaatsje bij een belgische creche....

Ik ken er spijtig genoeg geen, dus kan je niet helpen, veel succes verder



ey tamza


@Moslima22: waarom check je niet met Kind en Gezin?

25-01-2008, 12:20
ik denk dat ze een oppas bedoelen...

25-01-2008, 12:29

Citaat door Mysticalia:
ey tamza


@Moslima22: waarom check je niet met Kind en Gezin?



Eyyyy qoeniet inoe Wa gij ier toen

25-01-2008, 12:33
Ik zou mijn kindje liever bij een moslim onthaalmoeder brengen dan een belgische mits ze er natuurlijk goed op past.

Maar dat lijkt me zo moeilijk te beoordelen, zowel bij een belgische als een marokkaanse

25-01-2008, 12:36
ik ben anti-je-kind-ergens-brengen-voor-je-werk..

Maar als je toch niet anders kan.. dan 300000000x liever in een kdv dan bij 1 persoon.. in een kdv zijn er meerdere mensen en die hebben toezicht op elkaar.. controle snap je??

als je kind tussen 4 muren is met een andere volwassen, weet alleen je kind en die volwassene wat er precies is gebeurt en je kind zelf is nog te klein om t te begrijpen of gte vertellen...

allah 7fed , maar dat is mn advies...

25-01-2008, 12:39



Citaat door Maghrebiya:
ik ben anti-je-kind-ergens-brengen-voor-je-werk..

Maar als je toch niet anders kan.. dan 300000000x liever in een kdv dan bij 1 persoon.. in een kdv zijn er meerdere mensen en die hebben toezicht op elkaar.. controle snap je??

als je kind tussen 4 muren is met een andere volwassen, weet alleen je kind en die volwassene wat er precies is gebeurt en je kind zelf is nog te klein om t te begrijpen of gte vertellen...

allah 7fed , maar dat is mn advies...


Ja daar heb je zeker gelijk in. Je moet toch uitkijken wat ze je kind aanleren en met meerdere mensen bij elkaar is er meer toezicht.

25-01-2008, 12:39

Citaat door Noir:
Ah. Onthaalmoeder, hihi.



ik weet het niet zeker..

niemand reageerd...


t lijkt wel een grote hints-show hier lately..


25-01-2008, 12:41

Citaat door Maghrebiya:
ik ben anti-je-kind-ergens-brengen-voor-je-werk..

Maar als je toch niet anders kan.. dan 300000000x liever in een kdv dan bij 1 persoon.. in een kdv zijn er meerdere mensen en die hebben toezicht op elkaar.. controle snap je??

als je kind tussen 4 muren is met een andere volwassen, weet alleen je kind en die volwassene wat er precies is gebeurt en je kind zelf is nog te klein om t te begrijpen of gte vertellen...

allah 7fed , maar dat is mn advies...


Voordeel van een onthaalmoeder is dat je nog een soort huiselijke sfeer hebt. Daarbij mag een onthaalmoeder max. 7 kindjes hebben. Terwijl een creche 22 kindjes mag bijhouden....Dat lijkt me zeer hectisch en druk/lawaaierig.

Pagina's : [1] 2 3