Bekijk volle/desktop versie : "HELP.... meningsverschil met Partner.. nu RUZIE....."



24-01-2008, 16:19








Meningsverschillen..wie kent ze niet, soms gaat het om de kleinste verschillen en wat leid tot een grote ramp.


[SIZE="5"]
Een getrouwd stel maakt ruzie
[/SIZE]
In de meeste gevallen begint het met een kleine meningsverschil,partner is het niet eens met iets,en begint zich anders te gedragen,op dat moment zijn er niet 2 aan het kibbelen maar 3 :

[COLOR="Red"]
Partner 1 - Parthner 2 - en de Shaytan


De shaytan die probeert de mens angst in te zaaien ( el waswas ) influisteringen, wanneer de partner ergens niet mee eens is dan zal de shaytan het erger laten maken, door in te fluisteren " pik je dit ? pik je dat "
doe het zo, doe het zo" etc.

Op zo moment moet je echt diep nadenken .

[SIZE="5"]
Er bestaan erger dingen op de wereld
[/SIZE]
Kijk om je heen, mensen hebben ziektes,mensen gaan dood, en men heeft een meningsverschil en treitert elkaar zodat het een ramp wordt.
Familiebanden worden verbroken ( en Allah kan iemand vervloeken die zijn familieband verbreekt) , er komen zondes zoals schelden,vloeken,lichamelijk en fysiek geweld, is dit het waard? Is jou meningsverschil erger dan iemand die een ziekte heeft,of overlijd?

[SIZE="5"]
Wat te doen in een geval van een meningsverschil
[/SIZE]
Wanneer je een meningsverschil met je partner hebt of met iemand anders probeer het te koesteren, accepeert elkaars mening.
Je hoeft er niet mee eens te zijn, mocht het slecht zijn dan beantwoord met wat beters omwille van Allah, dan vang je 2 vliegen in 1 klap :


1. Je helpt de ander om na te denken
2. Allah beloont jou voor het goede


Allah zegt ons ook dat wij het slechte met met wat beters moeten beantwoorden:

[SIZE="3"]
Liefde vs het Kwaad
[/SIZE]
De Liefde overwint het kwaad,omdat de Liefde van Allah komt en het kwaad komt van de vervloekt shaytan.

Wanneer iemand jou iets slechts aandoet en jij beantwoord het met het slechte dus "het kwaad vs het kwaad" dan is er een winnaar , en dat is de shaytan.


[SIZE="5"]
Geduld is een schone zaak
[/SIZE]
Geduld is het beste in zo situatie, jij weet niet wat de toekomst zal brengen alleen Allah weet dat, dus heb sbar(geduld ) en tawakkoel Allah (vertrouw Hem)
Want dan zul je zien dat alles beter zal gaan,Allah beproeft je op dat moment met je geduld, heb je geduld dan zal Hij je belonen en dan zul je het goede treffen, ben je ongeduldig en ga je tekeer dan zul je verliezen.



[SIZE="5"]
Tawakkoel Allah (vertrouw Allah )
[/SIZE]
Beste mensen, tawakkoel Allah, tawakkoel Rabanakoem,
Hij weet het beste,jij kent de waarheid niet en de ander kent de waarheid niet ookal denken jullie dat jullie de waarheid kennen.
Op de Dag des Oordeels zal Allah de Waarheid onthullen.

Daarom zijn ruzies en meningsverschillen het niet waard, accepteer het van elkaar. Niemand hoeft de zelfde mening te hebben,maar er is wel 1 verschil.
En dat is de Rechtvaardigheid behoort aan Allah.

Dus als je een meningsverschil hebt,dan moet het kloppen volgens de Wetten van Allah, dus je kan niet zeggen bijv : mijn mening over alcohol is dat het lekker is en het mag" terwijl Allah het verboden heeft.

Jou meningsverschil kan beloond worden indien het goed is, daarom beantwoord het slechte altijd met het goede.


[SIZE="5"]
Tenslotte
[/SIZE]
Tenslotte beste mensen, hoeveel huwelijke gaan niet stuk door de kleinste dingen? Allah heeft het huwelijk Gezegent met Zijn Barmhartigheid en men verpest het omdat de shaytan het slechte influistert?
En vrees Allah, want het is niet Hij die het huwelijk kapot maakt maar het is de mens zelf met zijn eigen handen en met de tong.

Moge Allah iedereen behoeden voor het slechte en leiden naar het goede.

amin


Prince

Ik eindig met wat Allah zegt :


Wie eert wenst: aan Allah behoort alle eer.
Tot Hem stijgt het goede woord op, en de goede daad
verheft dit ( woord ) . En degenen die kwade plannen
beramen : voor hen is er aan harde bestraffing, en de
list van diegenen is mislukt.

soerah fathir 35:10


[/COLOR]




24-01-2008, 16:27


Leuk dat je het hier plaatst

Is heel interessant

Barkellah oufiek

26-01-2008, 22:24
Shokran maar we danken Allah

26-01-2008, 22:38
Amien dankjewel!

31-01-2008, 16:09


mashallah waren er meer mannen van jou soort ik hoop dat mijn zonen, en zonen en dochters van alle moslims inshallah ook zo worden inshallah ya rabie ya rabie ameen [/FONT][/SIZE]


[SIZE="6"][FONT="Georgia"]moge allah je belonen en alle moslims met de jenna inshallah ya rabie el 3alamien

31-01-2008, 22:43
ik kan het niet vaak genoeg zeggen, barakallah oe fiek dat je dit soort topics plaats. we kunnen hier veel van leren.......

01-02-2008, 15:14
dank niet mij maar dank Allah

07-02-2008, 00:35

Citaat door PrinceMysterio:
Shokran maar we danken Allah




Ohhhhhh!!!! Myyyyyyyyyyy!!! Goooooooood!!!!


BEN JIJ DAT OP JE AV????????????? WAT EEN MOOIE PAK EN WAT STAAT HIJ TOCH LEKKERRRR!

07-02-2008, 00:36
Je mag jezelf zekerrrrr een Prince noemen azinnn.

07-02-2008, 01:02
Wuahaha ik ga hier stuk

07-02-2008, 10:16
Waarom Love Babytje haha?

10-02-2008, 20:31
MashaAllah.

03-03-2008, 11:41


barakallah oe fiek..!

03-03-2008, 11:46
Bedankt Ik ben Nadine je bent de eerste die me vandaag heeft laten lachen

Ik vind het grappig omdat het zo n macha allah jongen is en jij loopt die dingen te zeggen

maar oke,


Topicstarer moge allah je belonen om je kennis met ons te delen.
Ga vooral zo door, ik lees de stukken die je plaats altijd met veel plezier.