Bekijk volle/desktop versie : Abortus, morning-afterpil , de pil ---- Goed of Slecht?????? Wat denk jij er van????



02-09-2002, 00:47
De morning-afterpil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als een Abortus. een condoom gebruiken is wel toegestaan, want de sperma van de man wordt daar bij alleen tegengehouden. Maar zodra dat de spermacellen het eitje van de vrouw hebben bereikt
Is er in principe al leven (sommige mensen vinden dat een foetus van 3 maanden pas leven bezit).

Is het eerlijk om zo een ongeboren kind te straffen door hem of haar te vermoorden, want dat is het eigenlijk.

Maar stel je voor dat een vrouw zwanger raakt, maar kan op dat moment niet voor haar kind zorgen. Is het dan wel goed of is het nog steeds slecht.

Het is toch beter om het kindje weg te halen, dan het kindje opvoeden in een ongunstige situatie?

Of er is altijd de optie om het kindje op te geven voor adoptie???

What would you do/ or think??

02-09-2002, 00:57


dit is echt een moeilijk onderwerp hoor hier raak je nooit over uitgepraat

02-09-2002, 01:01
Morningafterpil dan heb je net misschien 4 delingen... dan mag je voortaan je tanden ook niet poetsen omdat je sommige cellen beschadigt!!

02-09-2002, 01:11
Wel een moeilijke vraag zeg.

Ik zou nooit een abortus doen, zou het niet eens overwegen. Als iemand zo graag sex wil bedrijven dan ook voor de gevolgen instaan.

Ik heb wel begrepen dat Allah SWT de ziel na 40 dagen in het ongeboren kind blaast dus vanaf die tijd is het een mens met een ziel.

Als het een verkrachting betreft dan zou ik het een moeilijke opgave vinden om het kindje te houden, alhoewel het kind er ook niets aan kan doen natuurlijk.

Al met al vind ik zulk soort dingen heel erg, vooral abortussen en dingen die met kinderen gebeuren zonder dat ze er zelf om vragen. De koran is er niet voor niets.

Ik las van de week een verhaal van een vrouw die abortus heeft gepleegd omdat het kindje het sydroom van dawn zou hebben (was gebleken door een vruchtwater punctie)

De mens rotzooid te veel met dit soort dingen, het is in handen van Allah SWT maar tegenwoordig spelen er maar veel eigen rechtertje. Dit moet een ieder ook voor zich weten hoor, het laat mij koud, ik heb voor iedereen respect .... zolang ze het ook voor mij hebben.

Een ieder moet doen wat hij/zij goed vind voor zichzelf, ik ben er niet om te oordelen dat laat ik aan Allah SWT over.

Groet Feyrouz

02-09-2002, 01:12


hier heb je dus met een moreel dilemaate maken, 2 waarden die tegen elkaar opbotsen...

waarde 1: het kindje niet op aarde laten komen (naar mijn mening het vermoorden van een onschuldig wezen)
waarde 2: het opvoeden van dit onschuldig wezentje in een ongunstige situatie


ik denk dat het me ondanks het feit hoe moeilijk het ook is voor de vader/moeder van dit kind het kind op aarde te laten komen en de beste vader/moeder proberen te zijn, ook al zal dit bijna onmogelijk kunnen zijn.. ik bedoel je kunt toch niet een onschuldig leven ontnemen..


en weet wat Allah gezegd over het doden , wie een mens vermoord is alsof gij de hele mensheid heeft vermoord



Abdelouahed

02-09-2002, 01:14
echt heel moeilijk ik denk en denk voor een antwoord maar kan geen goede bedenken sorry als ik iniedergeval zwanger zou zijn ik zou het nooit weg laten halen zou ik niet over me hart kunnen vergkrijgen en iniedergeval zal het kind altijd liefde krijgen en dat is belangrijkste toch???

02-09-2002, 11:54

Citaat:
Origineel gepost door sweetyfeyrouz
Wel een moeilijke vraag zeg.

Ik zou nooit een abortus doen, zou het niet eens overwegen. Als iemand zo graag sex wil bedrijven dan ook voor de gevolgen instaan.

Ik heb wel begrepen dat Allah SWT de ziel na 40 dagen in het ongeboren kind blaast dus vanaf die tijd is het een mens met een ziel.

Als het een verkrachting betreft dan zou ik het een moeilijke opgave vinden om het kindje te houden, alhoewel het kind er ook niets aan kan doen natuurlijk.

Al met al vind ik zulk soort dingen heel erg, vooral abortussen en dingen die met kinderen gebeuren zonder dat ze er zelf om vragen. De koran is er niet voor niets.

Ik las van de week een verhaal van een vrouw die abortus heeft gepleegd omdat het kindje het sydroom van dawn zou hebben (was gebleken door een vruchtwater punctie)

De mens rotzooid te veel met dit soort dingen, het is in handen van Allah SWT maar tegenwoordig spelen er maar veel eigen rechtertje. Dit moet een ieder ook voor zich weten hoor, het laat mij koud, ik heb voor iedereen respect .... zolang ze het ook voor mij hebben.

Een ieder moet doen wat hij/zij goed vind voor zichzelf, ik ben er niet om te oordelen dat laat ik aan Allah SWT over.

Groet Feyrouz
Ook al wordt er pas na 40 dagen een ziel in het ongeboren kindje geblazen, leeft er toch 40 dagen een mensje in je buik.

Alleen bij het idee van een abortus maak me al misselijk.

02-09-2002, 12:09
Ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die zomaar voor de lol abortus plehgen. Maar goed, ik kan me wel meer niet voorstellen- daarom gebeurt het nog wel. Ik vind dat de mogelijkheid er wel moet zijn. Om het simpele feit dat er extreme omstandigheden zijn waarbij een kind wel geboren kan worden...maar wat voor leven geef je het dan?
Het voorbeel van verkrachting (of incest) is al genoemd. Ik denk niet dat ik voor dat kind zou kunnen zorgen al weet ik redelijkgezien dat het kind er niks aan kan doen. Het kind zou me voor altijd herinneren aan wat er gebeurt is. Stel de ouders zijn drugsverslaafd...dat kind komt verslaafd ter wereld, misschien met hersenbeschadiging voor altijd...en mensen die niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen, kunnen ook niet voor een kind zorgen...

Ik denk dat de mogelijkhied er moet zijn...maar dat er VEEL zorgvuldoiger mee om moet worden gegaan dan nu het geval is.

02-09-2002, 12:27
En adoptie?

is dat wel een optie?

02-09-2002, 12:30
Advies over abortus
Antwoord citeren

ImamOnline
Rechten: Imam

Geregistreerd: 23-07-2001
Berichten: 67
IP: Logged

Re: Abortus
--------------------------------------------------------------------------------


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
hetzalmespijten schreef: Ik weet dat ik spijt zal hebben na afloop, maar op dit moment zie ik geen andere uitweg. Ik heb in Februari een kind gehad een zoon, het was een erg pijnlijk en moeilijke bevalling en ik hoopte het nooit meer mee te maken. Maar ik ben er gisteren achtergekomen dat ik weer zwanger ben, het was vreselijk om er achter te komen.
--------------------------------------------------------------------------------

As Salaam alaikoem,
Lieve zuster in Islam,
Moge Allah je helpen in je verdriet en wanhopigheid. Datgene wat je schrijft, schrijf je niet zomaar. Je moet werkelijk intens verdrietig en radeloos zijn, dat je een abortus wilt laten verrichten op je ongeboren kind. Weet je man dat je zwanger bent? Als hij het niet weet en je wilt je ongeboren kind toch laten weghalen, dan lijkt dit mij toch nog een grotere ondragelijker verdrietige beslissing, die je dan ook nog alleen zou moeten dragen.

En zelfs als hij het weet. Weet dan dat vaders en echtgenoten vaak niet weten niet hoe het voelt om een kind in je buik te voelen bewegen. Wat het is om de eerste bewegingen te voelen, van je eigen vlees en bloed voorzien door Allah van een levende ziel in het lichaam van een kleine onschuldige baby. Zelfs als de vader, de echtgenoot hiermee akkoord gaat, hij weet niet wat het is! En hij zal je over het algemeen naderhand met geen mogelijkheid kunnen begrijpen, wanneer je kussens nat zullen zijn van vergoten tranen over het leven wat genomen is.

Wat je nu meemaakt is vrij normaal. Veel jonge moeders ervaren, zeker als de zwangerschap niet goed verlopen is dat hun leven op de kop staat. Zij hebben moeite om te beseffen dat zij moeder zijn geworden. Moeite om te accepteren dat het leven vanaf de conceptie anders zal gaan verlopen. Soms moeite om te accepteren, dat er een onzichtbare scheidslijn is ontstaan tussen moeders en andere ongetrouwde of kinderloze vrouwen. Dit kan een vorm van depressie veroorzaken. Waarin je mogelijkerwijze nu in zou kunnen verkeren.

Wat nu ook meespeelt is dat je bezig bent in een soort rouwproces. Het begin van een nieuwe levensfase, namelijk het moederschap betekent tegelijkertijd ook het afscheid van een bepaalde levensfase, het jonge ongebonden meisje. Dit afscheid kan behoorlijk zwaar en aanvoelen als een daadwerkelijk afscheid nemen van een geliefde levensfase. Dus ik kan mij heel goed voorstellen, dat wanneer je bezig bent met dit soort gevoelens. En je te horen krijgt dat je opnieuw zwanger bent, de wereld onder je voeten vandaan voelt trekken en dat je voelt dat je in een groot donker zwart gat valt.
-----------------------------------------------------------------------

Wat het Islamitische standpunt van abortus betreft:

-(Uit de Qoraan hfdst. 75 vers 36-39)
"Denkt de mens dat hij aan zijn lot wordt over gelaten, zonder levensdoel? Was hij niet een kleine levenskiem in een zaadlozing ? Daarna werd hij een klontertje dat zich vast hechtte en vervolgens schiep en vervolmaakte Hij hem. Daarvan vormde Hij echtgenoten uit het mannelijke en het vrouwelijke…"

-(Uit de Qoraan hfdst 32 vers 7-9)
"En hij begon de schepping van de mens uit klei. Daarna maakte hij zijn nageslacht uit een uittreksel van een nietige vloeistof. Dan vormde Hij hem en blies Zijn geest in .."

In een uitspraak van de profeet wordt gezegd: "De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende veertig dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij evenlang een klonter, daarna is hij evenlang een klompje vlees vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (Roeh) inblaast."

Dit zijn dus 3x 40 dagen = 120 dagen, sommige zwangere vrouwen zeggen, dat zij hun kind het eerst voelen bewegen tussen de 12e en 16e week. In de Nederlandse abortusklinieken is dat ‘toevalliger’ wijze ook de periode waarin je ‘zondermeer’ een abortus kunt laten plegen.

Abortus is toegestaan in de Islam in twee gevallen:
- Levensgevaar of ziekte. Het is toegestaan in de Islam om abortus te plegen indien het leven van de moeder in gevaar is. Als er gekozen moet worden tussen het kind en de moeder dan wordt er altijd voor de moeder gekozen.
- Verkrachting

Redenen wanneer abortus niet toegestaan zijn:
- Meisjes aborteren vanwege wens naar zonen
- Armoede of financieel ‘lastig’
- Omdat een gehandicapt kind ongewenst is.
- Omdat het maatschappelijk ongewenst is.
- Belemmering voor de carrière.
- En bijna in alle andere overige gevallen.
-----------------------------------------------------------------------
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
hetzalmespijten schreef:Ik slik de pil maar een of andere manier ben ik toch zwanger geraakt. (ps Ik ben getrouwd)
--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een waarlijk een test van Allah voor jou en je echtgenoot. De kans dat je zwanger wordt bij het gebruik van de pil is toch zo klein. Dat je je moet afvragen, of het verstandig is deze ‘Qadr Allah, Wil van Allah’ opnieuw probeert te ontlopen.


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
hetzalmespijten schreef:Ik wil op dit moment absoluut geen kind, Financieel, psychisch en gevoelsmatig ben ik er gewoon nog niet aan toe. Ik heb al grote moeite met mijn kind (oppas, verantwoordelijkheid, financieel etc.)....al houd ik erg van mijn kind en zal hem nooit willen missen, maar soms als mijn kind bij mijn ouders is dan ben ik toch wel een beetje blij om een beetje vrij te zijn. Dus ik weet dat ik een abortus zal ondergaan, omdat ik er gewoon nog niet aan toe ben.
--------------------------------------------------------------------------------

De redenen waarom ik denk dat je dit leven die aan jouw door Allah is gegeven niet wilt accepteren zijn:
1) Dat je vreest dat de bevalling opnieuw pijnlijk en moeilijke zal zijn.
2) Het een financiële belasting zal vormen.
3) Je het psychisch niet zal kunnen dragen
4) Je ervaart dat het jouw vrijheid beperkt.
5) Je ervaart dat het hebben van een kind meer verantwoording zal scheppen.
6) Dat je alleen (zonder hulp van echtgenoot) deze verantwoording zal moeten dragen.

Mogelijke ‘oplossingen’ of andere gedachten hierover:

1) Een tweede bevalling gaat over het algemeen een stuk makkelijker en sneller. Wanneer je van te voren op zwanger gymnastiekles gaat, dan leer je de juiste ademhalingstechnieken en bewegingen. Vrouwen staan zich zelf te vaak in de weg met angsten, om op een harmonieuze manier te bevallen. Tijdens de weeën Quran (laten) lezen, helpt !
2) De redenen waarom sommige volkeren hun kinderen levend begroeven, is omdat zij bang waren voor armoede. Allah is degene die hiervoor zal zorgen dat elke kind zijn Rizq(onderhoud) zal ontvangen. In Nederland hoeft het hebben van een kind over het algemeen niet te leiden tot armoede.
3) Of je het psychisch aan kan om de zwangerschap en de bevalling te kunnen ondergaan, kan ik zo niet voor je beoordelen. Wat ik wel weet is: Dat wanneer je denkt dat je het niet kan, je jezelf het een stuk moeilijk zal maken, wanneer je je kind gewoonweg laat komen.
4) Inderdaad een kind, doet aanspraak op je. Confronteert je met je verantwoordelijkheden. Dat zijn de ‘negatieve’ kanten. Maar als je de voordelen opsomt wat kinderen WEL aan ons geven. Dan overtreffen de voordelen dan toch de eventuele ‘nadelen’?
5) Het opvoeden van 1 kind is in verhouding meer werk dan het opvoeden van 2 kinderen.
6) Een relatie bemiddeling kan soms wonderen doen.


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
hetzalmespijten schreef:Maar ik ben zo bang, verdrietig, en wanhopig. Ik hoop dat ALLAH (SWT) mij op den duur zal vergeven wat ik ga doen.
--------------------------------------------------------------------------------

Allah kan iemand die 100 mensen vermoord heeft vergeven. Dus zeer zeker ook een moeder die haar kind in wording vermoordt. Maar….kan jij je zelf vergeven ? En kan het ongeboren kind als het kind wordt opgewekt op de Laatste Dag ook jouw kunnen vergeven ? En kan jouw man (als je het buiten zijn medeweten laat doen) jouw vergeven dat jij zijn kind in wording omgebracht hebt.

Quraan 81. 8 En wanneer er over het gedode kind (verantwoording) zal worden gevraagd Voor welke misdaad het gedood werd,

Het feit dat je bang, verdrietig en wanhopig bent heeft o.a. te maken dat je op het punt staat een grote zonde te begaan, die vol met Balah(Onheil) is. Deze Balah(onheil, vloek) roep je bij het begaan van een abortus zonder noodzaak over je af. Hierdoor komt deze angst.

In mijn praktijk, als islamitisch geestelijk raadsman, werkend bij de Haagse RIAGG (Parnassia) kom ik vrouwen tegen die 10 jaar terug een abortus hebben laten plegen. En zij hebben na zoveel jaren, zoveel last van schuldgevoelens en boosheid naar hun zelf. Deze gevoelens hebben de rest van hun leven beïnvloed.

Belofte:
Er zijn diverse echtparen waarvan sommige al meer dan 10 jaar een kind proberen te krijgen. Ik wil mijn uiterste best doen om jouw met hen in contact te brengen en te bemiddelen, om de mogelijkheden voor een adoptie te bespreken. Als je vastbesloten zou zijn om niet voor je kind te willen zorgen.


Met liefdevolle broederlijke Salaam,


____________________________
xxxxxxxxxxxxxx.com Imam
Abdullah R.F. Haselhoef
28-08-2001 om 21:15

02-09-2002, 12:34

Citaat:
Origineel gepost door Safira75
Ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die zomaar voor de lol abortus plehgen. Maar goed, ik kan me wel meer niet voorstellen- daarom gebeurt het nog wel. Ik vind dat de mogelijkheid er wel moet zijn. Om het simpele feit dat er extreme omstandigheden zijn waarbij een kind wel geboren kan worden...maar wat voor leven geef je het dan?
Het voorbeel van verkrachting (of incest) is al genoemd. Ik denk niet dat ik voor dat kind zou kunnen zorgen al weet ik redelijkgezien dat het kind er niks aan kan doen. Het kind zou me voor altijd herinneren aan wat er gebeurt is. Stel de ouders zijn drugsverslaafd...dat kind komt verslaafd ter wereld, misschien met hersenbeschadiging voor altijd...en mensen die niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen, kunnen ook niet voor een kind zorgen...

Ik denk dat de mogelijkhied er moet zijn...maar dat er VEEL zorgvuldoiger mee om moet worden gegaan dan nu het geval is.
Dat vind ik ook, we hebben hersenen gekregen om na te denken. Alleen mensen met een geestelijke gehandicapt hebben een smoes.

02-09-2002, 12:39
Bedankt Ramzi

duidelijker kan het volgens mij niet.......

02-09-2002, 12:40



Citaat:
Origineel gepost door jimpie

bedoel je dat 'ongewenste' kind laten adopteren..........?
Ik zou er zelf absoluut niet voor kiezen..........ik zal alles(behalve mijn geloof en mijn ouders) geven maar om voor dat kind te zorgen.....
zou jij je leven geven?

02-09-2002, 13:08

Citaat:
Origineel gepost door jimpie
mijn leven?Ik weet het nu eerlijk niet.........ligt er onder welke omstandigheden ik leef.....kan ik het wel alleen op de wereld achter laten...is er iemand die voor hem kan zorgen...zulke vragen ga ik mezelf dan stellen
als jij je leven geeft zou iemand jou kind moeten abopteren.