Bekijk volle/desktop versie : Amerikaanse topfunctionarissen 935 keer gelogen



23-01-2008, 16:49
Amerikaanse topfunctionarissen 935 keer gelogen
Uitgegeven: 23 januari 2008 16:18

WASHINGTON - Amerikaanse topfunctionarissen hebben in de twee jaar voorafgaand aan de inval in Irak 935 keer gelogen. Dit blijkt uit een onderzoek dat woensdag gepubliceerd werd.

De oprichter van het Centrum voor Publieke Integriteit Charles Lewis heeft met hulp van een groep onderzoekers een boek geschreven. In dit boek staat dat acht topfunctionarissen bij minstens 532 verschillende gelegenheden 935 valse beweringen deden over Iraks bezit van massavernietigingswapens of banden met al-Qaeda.
Volgens het Centrum ondermijnt hun boek het verweer van topfunctionarissen dat zij "slechts onwetende slachtoffers waren van slechte inlichtingen".

Onder anderen president George Bush, vicepresident Dick Cheney en de toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell, adviseur nationale veiligheid Condoleezza Rice en minister van Defensie Donald Rumsfeld hebben voor de inval in Irak op 18 maart 2003 gelogen.


http://www.nu.nl/news/1404154/22/Amerikaanse_topfunctionarissen_935_keer_gelogen.ht ml

23-01-2008, 17:05


Achteraf maakt dat niets uit, het imago is er al.

Er zijn nog steeds mensen die Iran plat willen hebben, niet dat ze kijken naar Irak en zeggen: wir habben das nicht gewust...

23-01-2008, 17:14
Zou mooi wezen als de nieuwe president deze mensen zou arresteren wegens landverraad. En oorlogsmisdaden.

Maar goed, zal wel niet.

Vindt het trouwens wel een eng idee, iran met kernwapens.

Als amerika irak niet had binnengevallen, vraag ik me af of iran wel door was gegaan met hun "kernenergie" programma. Nu is amerika zo zwak dat iran niks te vrezen heeft van amerika. En alle andere landen hebben steeds minder zin om amerika te steunen. Over domme politici gesproken.

Bush & co hebben dus iran de mogelijkheid gegeven om kernwapens te ontwikkelen.

Vraag me wel af hoe bush zich moet voelen. Hij is toch wel de slechtste president die amerika ooit heeft gezien. Of zal hij nog steeds denken dat amerika de oorlog zal winnen.

23-01-2008, 17:22

Citaat door bor:
Zou mooi wezen als de nieuwe president deze mensen zou arresteren wegens landverraad. En oorlogsmisdaden.

Maar goed, zal wel niet.

Vindt het trouwens wel een eng idee, iran met kernwapens.

Als amerika irak niet had binnengevallen, vraag ik me af of iran wel door was gegaan met hun "kernenergie" programma. Nu is amerika zo zwak dat iran niks te vrezen heeft van amerika. En alle andere landen hebben steeds minder zin om amerika te steunen. Over domme politici gesproken.

Bush & co hebben dus iran de mogelijkheid gegeven om kernwapens te ontwikkelen.

Vraag me wel af hoe bush zich moet voelen. Hij is toch wel de slechtste president die amerika ooit heeft gezien. Of zal hij nog steeds denken dat amerika de oorlog zal winnen.


Er is ooit sprake geweest van een impeachment tegen Bush, maar daarvan heb ik nooit meer iets vernomen.

23-01-2008, 17:25



Citaat door aplat:
Er is ooit sprake geweest van een impeachment tegen Bush, maar daarvan heb ik nooit meer iets vernomen.


Nu een beetje te laat. Helaas.

Wat moet je nu als nieuwe president? Hoe ga je dit oplossen? Je kan nu eigenlijk ook niet meer weg daar. Heb je meteen burgeroorlog.

Over de troep van je voorganger opruimen gesproken.

23-01-2008, 17:29
De grootste leugen was 9/11. Wanneer zal die uitkomen?

23-01-2008, 17:37

Citaat door MindFvcker:
De grootste leugen was 9/11. Wanneer zal die uitkomen?


In elk geval nadat bush & co niet meer de regering zijn in amerika.

Maar dan nog wat is de waarheid, zitten ze er zelf achter of wisten ze het en hebben ze het laten gebeuren.

Zal wel nooit helemaal boven tafel komen.

23-01-2008, 17:59

Citaat door aplat:
Er is ooit sprake geweest van een impeachment tegen Bush, maar daarvan heb ik nooit meer iets vernomen.


D'r was geen hond te vinden die hem de benodigde blowjob wou geven ....