Bekijk volle/desktop versie : Spoeddebat over 'doodsmail'



23-01-2008, 12:03
Spoeddebat over 'doodsmail'[/SIZE]

[SIZE="2"]ROTTERDAM - De affaire rond het in opspraak geraakte PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili krijgt nog een staartje. Op verzoek van de Leefbaar Rotterdam-fractie in Charlois houdt de deelraad dinsdagavond een spoeddebat over de ontstane commotie.



Bouchra Ismaili. FOTO HYVES

De PvdA’ster raakte vorige week in opspraak vanwege een e-mail. In haar mail, die was gericht aan een man die haar had geattendeerd op uitspraken van een islamitische beweging, stonden zinnen als ‘val dood’ en ‘bekeer je tot de islam’.


De doodsbedreiging leidde tot verbijsterde reacties. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders stelde er Kamervragen over en vindt dat Ismaili moet opstappen.


De PvdA daarentegen peinst er niet over het deelraadslid te schorsen of uit de partij te zetten. De Rotterdamse fractievoorzitter Peter van Heemst noemde de actie van Ismaili wel ‘oliedom’, maar zei ook dat leden van zijn partij al weken worden bestookt met e-mails uit extreem rechtse hoek.


De fractie in Charlois distantieerde zich van de e-mail, maar legde zich na een gesprek met Ismaili neer bij de kwestie. Ismaili zelf bood haar excuses aan en zei zich te schamen voor het feit dat zij ‘de moslimgemeenschap in verlegenheid had gebracht’.


Voor Leefbaar Rotterdam is daarmee de kous nog niet af. De partij vindt onder meer dat de PvdA veel te laat naar buiten is gekomen met excuses. Ook bevreemdt het Leefbaar dat Ismaili zo extreem heeft gereageerd op een mail, waarin volgens de partij ‘geen enkele bedreiging’ aan haar adres werd gemaakt.


http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1983052.ece

23-01-2008, 12:15


De gewraakte e-mail van de oliedomme moslima Bouchra Ismaili:
[/SIZE]


van bouchra ismaili <ism_bouchra@hotmail.com>
aan Jos Parbleu <jos.parbleu@gmail.com>
datum 13 jan. 2008 16:08
onderwerp RE: Gemeenteraad Ede op koranles
verzonden door hotmail.com



[SIZE="2"]Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!


mvg Bouchra Ismaili

En dat zit dan in de politiek!

23-01-2008, 12:15
Ik vond het wel een heel erg kinderachtig mailtje van haar...

Het soort uitspraken dat je van een 16jarige op dit forum verwacht....

Niet van een deelraadslid

23-01-2008, 12:22

Citaat door waslam:
De gewraakte e-mail van de oliedomme moslima Bouchra Ismaili:
[/SIZE]


van bouchra ismaili <ism_bouchra@hotmail.com>
aan Jos Parbleu <jos.parbleu@gmail.com>
datum 13 jan. 2008 16:08
onderwerp RE: Gemeenteraad Ede op koranles
verzonden door hotmail.com



[SIZE="2"]Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!


mvg Bouchra Ismaili

En dat zit dan in de politiek!

Ja, ze moet nog veel leren. Valt me op dat er in de linkse en extreem-rechtse politiek vrij vaak charlatans zitten. Vermoedelijk allemaal door vriendjes-politiek en niet op grond van echte kundigheid. Dat laatste wordt in Nederland zowiezo niet erg op prijs gesteld.

23-01-2008, 12:24


Kijk het was een domme actie, volstrekt ontoelaatbaar en zeer ongepast voor iemand met een publieke functie. Maar sinds wanneer is 'val dood' een doodsbedreiging? Als je daar vandaag mee naar het politiebureau gaat om aangifte te doen, gaan ze je uitlachen. Kijk meneer agent, er staat 'val dood' in deze brief, ooohooooo.

23-01-2008, 12:27

Citaat door City_Sister:
Kijk het was een domme actie, volstrekt ontoelaatbaar en zeer ongepast voor iemand met een publieke functie. Maar sinds wanneer is 'val dood' een doodsbedreiging? Als je daar vandaag mee naar het politiebureau gaat om aangifte te doen, gaan ze je uitlachen. Kijk meneer agent, er staat 'val dood' in deze brief, ooohooooo.

Ik denk dat het gaat om de strekking van de hele mail. En als je op expliciet kijkt vind je dat Bouchra Ismaili ook de Hizb-ut-Tahrir actie getekend heeft. Op zich ook niet erg, maar ze zit in een publieke functie en de oppositie zal alles proberen om iemand onderuit te halen. Ik weet dit uit de praktijk.

23-01-2008, 12:27

Citaat door waslam:
Spoeddebat over 'doodsmail'[/SIZE]

[SIZE="2"]ROTTERDAM - De affaire rond het in opspraak geraakte PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili krijgt nog een staartje. Op verzoek van de Leefbaar Rotterdam-fractie in Charlois houdt de deelraad dinsdagavond een spoeddebat over de ontstane commotie.



Bouchra Ismaili. FOTO HYVES

De PvdA&#8217;ster raakte vorige week in opspraak vanwege een e-mail. In haar mail, die was gericht aan een man die haar had geattendeerd op uitspraken van een islamitische beweging, stonden zinnen als &#8216;val dood&#8217; en &#8216;bekeer je tot de islam&#8217;.


De doodsbedreiging leidde tot verbijsterde reacties. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders stelde er Kamervragen over en vindt dat Ismaili moet opstappen.


De PvdA daarentegen peinst er niet over het deelraadslid te schorsen of uit de partij te zetten. De Rotterdamse fractievoorzitter Peter van Heemst noemde de actie van Ismaili wel &#8216;oliedom&#8217;, maar zei ook dat leden van zijn partij al weken worden bestookt met e-mails uit extreem rechtse hoek.


De fractie in Charlois distantieerde zich van de e-mail, maar legde zich na een gesprek met Ismaili neer bij de kwestie. Ismaili zelf bood haar excuses aan en zei zich te schamen voor het feit dat zij &#8216;de moslimgemeenschap in verlegenheid had gebracht&#8217;.


Voor Leefbaar Rotterdam is daarmee de kous nog niet af. De partij vindt onder meer dat de PvdA veel te laat naar buiten is gekomen met excuses. Ook bevreemdt het Leefbaar dat Ismaili zo extreem heeft gereageerd op een mail, waarin volgens de partij &#8216;geen enkele bedreiging&#8217; aan haar adres werd gemaakt.


http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1983052.ece


Het feit dat "ook leden worden bestookt uit extreem rechtse hoek" vind ik een jij bak. Een politicus onwaardig.
Dat heeft te veel weg van oog om oog tand om tand.
Erg dom van die Peter van Heemst. Zo verandert men nooit wat.

23-01-2008, 12:44

Citaat door jayanta:
Ik denk dat het gaat om de strekking van de hele mail. En als je op expliciet kijkt vind je dat Bouchra Ismaili ook de Hizb-ut-Tahrir actie getekend heeft. Op zich ook niet erg, maar ze zit in een publieke functie en de oppositie zal alles proberen om iemand onderuit te halen. Ik weet dit uit de praktijk.


Ja dat was ook een domme actie, heb ik ook gezegd. Maar t gaat hier over een mail waarin 'val dood' wordt opgevat als doodsbedreiging. Dat is absurd. En ik hou er niet van om t te zeggen; maar als ze geen Moslim geweest was, had men het zo nooit opgevat.