Bekijk volle/desktop versie : Lompe boer Frans schaadt het imago van Twente



23-01-2008, 11:03
Het gedrag van boer Frans in het populaire tv-programma Boer zoekt vrouw is de Twentenaren een doorn in het oog. Zijn lompe opmerkingen zouden het imago van Twente schaden.

In de aflevering van afgelopen zondag merkte boer Frans op onwillige koeien soms een ‘trap te verkopen’ en omschreef hij één van zijn vrouwelijke logés als ‘hoge poten boven de pisbak’. Ook crosste hij met zijn motor illegaal door een natuurgebied.

“Dit is slechte reclame voor de streek Twente,” zegt Jeroen Enkelaar, directeur van het Twents bureau voor Toerisme in het AD. “Wij doen er met reclamecampagnes alles aan om Twente in den lande te promoten als een modern, innovatief gebied. Maar door de lompe uitspraken van zo’n boer Frans worden juist alle stereotiepen en clichés over onze regio bevestigd. Waardeloos. “Het zal veel energie en tijd kosten om het imago van Twente weer bij te stellen.’’

Boeren klagen dat Frans de agrarische sector in diskrediet brengt. “Als ik hem hoor zeggen dat hij koeien bij het scheren soms een trap verkoopt, denk ik: nou, dat is wel erg grof, moet dat nou?”, zegt agrariër Bennie Goselink uit Haaksbergen in het AD. “Dat gedrag zit in de persoon zelf, denk ik. Zo is Frans. Hij wil stoer doen, maar heeft zichzelf ermee. Niet voor niets is één van zijn vrouwen weggelopen.”

http://www.depers.nl/entertainment/164540/Lompe-Frans-schaadt-imago-Twente.html

23-01-2008, 11:05


m.a.w. Frans lieg ff over hoe je bent en wat je doet, dat is beter voor de PR

23-01-2008, 11:07

Citaat:
Bennie Goselink uit Haaksbergen in het AD. “Dat gedrag zit in de persoon zelf, denk ik. Zo is Frans. Hij wil stoer doen, maar heeft zichzelf ermee. Niet voor niets is één van zijn vrouwen weggelopen.”
Dit vind ik nou ook grof. Die boeren zijn niet erg aardig, he?

23-01-2008, 11:14

Citaat door lap_doek:
Dit vind ik nou ook grof. Die boeren zijn niet erg aardig, he?


Hoeso zijn het 'zijn' vrouwen? Heeft boer Frans een harem of zo?

23-01-2008, 11:15



Citaat door City_Sister:
Hoeso zijn het 'zijn' vrouwen? Heeft boer Frans een harem of zo?



23-01-2008, 11:21
Waarom moet Bennie Goselink zich verantwoorden voor wat boer Frans op televisie zegt?

Of is dit nu eenmaal het principe van beeldvorming: dat het een menselijk gegeven is dat een beeld over een groep wordt bepaald door leden uit die groep die het hardste roepen?

En is het daarom ook zo nuttig dat er organisaties zijn als het Twents bureau voor Toerisme, die zich actief en georganiseerd bezig houden met de beeldvorming over Twente?

23-01-2008, 11:41

Citaat door amused:
Waarom moet Bennie Goselink zich verantwoorden voor wat boer Frans op televisie zegt?

Of is dit nu eenmaal het principe van beeldvorming: dat het een menselijk gegeven is dat een beeld over een groep wordt bepaald door leden uit die groep die het hardste roepen?

En is het daarom ook zo nuttig dat er organisaties zijn als het Twents bureau voor Toerisme, die zich actief en georganiseerd bezig houden met de beeldvorming over Twente?


Een Twents bureau voor toerisme alleen al vind ik gewoon hilarisch.