Bekijk volle/desktop versie : Het leven is toch wel meer dan alleen maar...

Pagina's : [1] 2

22-01-2008, 21:29
ervoor zorgen dat je je huis schoon en opgeruimd is, voor het eten zorgen, de administratie dus je hele huishouden runnen, dat je kind en man niks tekort komen.

Begrijp me aub niet verkeerd ik zou me leven opgeven voor ze!
Het is alleen sinds een jaar ben ik alleen maar bezig met het verzorgen van iedereen behalve mezelf (sinds ik ook niet meer werk).
Ik wil weer meer zijn dan alleen maar moeder en echtgenote van!!
Mag toch af en toe ook aan mezelf denken of niet??

Ik zeg ook hmdl met wat ik heb en het zullen waarschijnlijk wel de hormonen zijn denk ik!

22-01-2008, 21:32

Kennis opdoen!!!

22-01-2008, 21:33
Als je jezelf niet op nummer 1 zet, dan hebben je man en je kinderen uiteindelijk ook helemaal niets aan je..

Dus: ALTIJD JEZELF OP NR 1... niet uit egoisme.. maar uit liefde..

22-01-2008, 21:39

Citaat door LadyRabat:
Als je jezelf niet op nummer 1 zet, dan hebben je man en je kinderen uiteindelijk ook helemaal niets aan je..

Dus: ALTIJD JEZELF OP NR 1... niet uit egoisme.. maar uit liefde..

Zou graag willen weten hoe ik dat moet doen mezelf op nr 1 zetten.
Ik ben op dit moment helemaal op!!
Thanks alvast!!

22-01-2008, 21:42

Citaat door Jazzy05:
Thanks alvast!!

en dit tijdens de zwangerschap.
wacht maar als de kleine er is.

deze eten geven,voeden,verschonen.
eten maken,eten gebven.............
maar het is maar tijdelijk,voor je het weet zijn ze groot.

22-01-2008, 21:45

Citaat door Jazzy05:
Thanks alvast!!

Door tijd voor jezelf in te plannen.. of het nou gaat om 20 minuten per dag, of een dag in de week, of een dag in de maand.. hoe het JOU uitkomt en hoe het past in JOUW schema en levensstijl..

Wat je in die JOU-TIJD doet, is geheel aan jezelf.. of het nou schoonheidsbehandeling is, even in bad gaan, een uitje, een studie, sporten whatever.. het maakt niet uit zolang het maar iets is wat JIJ leuk vindt en waar JIJ baat bij hebt, zowel lichamelijk, geestelijk als emotioneel..

Maak dit bespreekbaar met je echtgenoot en geef ook aan dat je helemaal op bent.. dat het belangrijk is voor jou en dat uiteindelijk het hele gezin hiervan zal profiteren... Overleg met hem over hoe en wat en wanneer..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je eruit komt..

Het gezin is de hoeksteen van de samenleving... maar het is de VROUW die de hoeksteen is van het gezin.. !!

22-01-2008, 21:48
Dus een man mag van zijn vrouw eisen dat ze alles doet of zo?

Hmmmm.

22-01-2008, 21:50

Citaat door Yassin_e:

Hmmmm.

Waar heb jij dat gelezen

Dat zegt ze toch niet...

22-01-2008, 21:51

Citaat door LadyRabat:
Door tijd voor jezelf in te plannen.. of het nou gaat om 20 minuten per dag, of een dag in de week, of een dag in de maand.. hoe het JOU uitkomt en hoe het past in JOUW schema en levensstijl..

Wat je in die JOU-TIJD doet, is geheel aan jezelf.. of het nou schoonheidsbehandeling is, even in bad gaan, een uitje, een studie, sporten whatever.. het maakt niet uit zolang het maar iets is wat JIJ leuk vindt en waar JIJ baat bij hebt, zowel lichamelijk, geestelijk als emotioneel..

Maak dit bespreekbaar met je echtgenoot en geef ook aan dat je helemaal op bent.. dat het belangrijk is voor jou en dat uiteindelijk het hele gezin hiervan zal profiteren... Overleg met hem over hoe en wat en wanneer..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je eruit komt..

Het gezin is de hoeksteen van de samenleving... maar het is de VROUW die de hoeksteen is van het gezin.. !!

Dank je wel voor je lieve en wijze woorden! Ik moet er van huilen (hormonen!!

Ik heb het wel vaker aangekaart maar dan komt er telkens weer iets tussen waardoor ik me moet splitsen in tienen!! Ghair inshallah!!

22-01-2008, 21:52

Citaat door Yassin_e:

Hmmmm.

nee dat is verre van normaal dat de vrouw alles zou moeten doen..

Helaas is de realiteit soms anders, maar goed veel vrouwen werken daar ZELF aan mee

Ontopic: Probeer gewoon dagelijks wat tijd voor jezelf te nemen, al is het maar even: lekker een maskertje op doen bijvoorbeeld of op de bank een boek lezen; wat je maar leuk vindt...
Ik heb het zelf ook superdruk maar ik zorg er toch wel voor dat ik dagelijks wel ff wat tijd voor mezelf maak..

Misschien kun je met je man afspreken dat hij wat taken op zich neemt? Hij zal toch ook wel inzien dat jij haast geen tijd voor jezelf hebt? Kan echt heel wat schelen..

22-01-2008, 21:53

Citaat door LadyRabat:
Waar heb jij dat gelezen

Dat zegt ze toch niet...

Dat heb ik aangenomen n.a.v. dit bericht!

Citaat door Jazzy05:
ervoor zorgen dat je je huis schoon en opgeruimd is, voor het eten zorgen, de administratie dus je hele huishouden runnen, dat je kind en man niks tekort komen.

Het is alleen sinds een jaar ben ik alleen maar bezig met het verzorgen van iedereen behalve mezelf (sinds ik ook niet meer werk).
Trouwens Jazzy05, waarom spreken jullie niet af dat jij niets doet op de zondag?

22-01-2008, 21:58

Citaat door Jazzy05:

Begrijp me aub niet verkeerd ik zou me leven opgeven voor ze!
Ik wil weer meer zijn dan alleen maar moeder en echtgenote van!!
Mag toch af en toe ook aan mezelf denken of niet??

Ik zeg ook hmdl met wat ik heb en het zullen waarschijnlijk wel de hormonen zijn denk ik!

Ik zou zeggen , hou het zo... je bent goed bezig maschallah, wat wens je nou nog meer??
Wat betreft het verzorgen van je zelf, ik zou zeggen doe aan sporten (thuis), tut je dagelijks op, verwen jezelf lekker met leuke kleding etc.

Wat ik veel zien (in mijn omgeving) dat op het moment dat een vrouw bv gaat werken, dat het bovenstaande niet meer op rolletjes draait, (of ze verwaarloost haar kinderen, of man, of het huishouden, of haar zelf (qua verzorging etc) (NOGMAALS IN MIJN OMGEVING).

Meid, het lijkt me heerlijk wat je nu doet....

22-01-2008, 22:07

Citaat door Yassin_e:
Dat heb ik aangenomen n.a.v. dit bericht!

Trouwens Jazzy05, waarom spreken jullie niet af dat jij niets doet op de zondag?

Nog even reageren op jouw vorige reactie.
Mijn man helpt me bij het huishouden. Het is nu alleen sinds ik thuis zit het merendeel van het huishouden op mijn schouders is komen te liggen.
Daarnaast werkt mijn man wisselende diensten (maar goed dat is over een maand afgelopen, nieuwe baan inshallah) en nog een studie volgt.
Hij heeft dan straks wel een nieuwe baan maar het zal geen baan zijn van 9 tot 17.00 als je begrijpt wat ik bedoel.
Het is niet alleen de zorg van mijn gezin maar ook mijn moeder.
Dus heb geen tijd voormezelf op dit moment misschien straks wel inshallah!
Of is het wishfull thinking??

22-01-2008, 22:13

x Plan een vaste dag per week "mamma" tijd ... en doe alleen de dingen die jij leuk vind.

Op zondag mag ik uitslapen bijvoorbeeld en sta ik pas op wanneer ik wil...de kinderen worden verzorgd en gevoed en mijn ontbijt staat klaar als ik wakker word.

Het zijn vaak die kleine dingen die het hem doen
Ga vaker een avondje weg met vriendinnen...onderneem meer buitenshuis...waarschijnlijk zit je nu in een sleur en daar moet je uit zien te komen.

Uiteraard is er meer dan alleen je kids, je man, je huishouden, je werk...er is meer dan alleen maar dat. (tuurlijk houd je van ze) maar dat staat er los van.

Doe alleen de dingen die jij leuk vind op een vaste dag .

Dit kan eens per week zijn of per twee weken...naar gelang behoefte

Heel veel succes

22-01-2008, 22:14

Citaat door Jazzy05:
Nog even reageren op jouw vorige reactie.
Mijn man helpt me bij het huishouden. Het is nu alleen sinds ik thuis zit het merendeel van het huishouden op mijn schouders is komen te liggen.
Daarnaast werkt mijn man wisselende diensten (maar goed dat is over een maand afgelopen, nieuwe baan inshallah) en nog een studie volgt.
Hij heeft dan straks wel een nieuwe baan maar het zal geen baan zijn van 9 tot 17.00 als je begrijpt wat ik bedoel.
Het is niet alleen de zorg van mijn gezin maar ook mijn moeder.
Dus heb geen tijd voormezelf op dit moment misschien straks wel inshallah!
Of is het wishfull thinking??

Insha'Allah wel. Maar weet je wat het is? Je moet altijd ZELF tijd vrijmaken voor jezelf. Vooral als je het gevoel hebt dat je het niet kunt maken om tijd voor jezelf te reserveren. Ik ga dan ook mee met LadyRabat's advies.

Allah rawen.

Pagina's : [1] 2