Bekijk volle/desktop versie : Hans Teeuwen 'pijnlijk grappig'



Pagina's : [1] 2 3

22-01-2008, 10:18
door Frank van Vliet

AMSTERDAM - FILMPJE Cabaretier Hans Teeuwen verovert Londen stormenderhand. 'Comedy King in Exile' (komediekoning in ballingschap) aldus de BBC, uitgaansblad Time Out: 'een genie' en de Times: 'pijnlijk grappig'.



Met zijn optreden laat de cabaretier de Britten in verwarring en vervoering achter. Zijn optreden kreeg nog betere recensies dan die van de Amerikaanse stand-up gigant Chris Rock.

Teeuwen zelf stelde zich voorafgaande aan zijn tot 2 februari durende show in het Soho Theater bescheiden op.

Teeuwen zegt vooral te doen wat hij zelf leuk vindt en probeert niet de Britse humor te kopiëren. Dat is de Britten wel duidelijk. Tijdens een eerdere Engelstalige show in Edinburgh liet hij de Schotten al schaterlachen zonder dat ze zelf precies begrepen waarom. Hetzelfde overkwam de recensent van de New Statesman, Brian Logan, die vooraf toegaf niks te hebben met absurdistische types als Teeuwen, maar zich toch liet inpakken.

De Nederlander wordt als een kampioen van het vrije woord neergezet. De vriendschap met Theo van Gogh komt uitgebreid ter sprake, evenals het optreden van Teeuwen bij 'De Meiden van Halal'. De problematiek rond minderheden is zeer herkenbaar voor de Britten.

Groot is dan ook de verbazing dat Teeuwen in zijn optredens nauwelijks politieke onderwerpen aanroert.

De Nederlander legt dan nog maar eens uit dat hij dat "artistiek niet interessant vindt". Wel interessant vindt de cabaretier het optreden in een andere taal in een klein theater. "Het is een les in bescheidenheid in karaktervorming."

Teeuwen is ook populair bij de tienduizenden Nederlanders die in Londen wonen. Omdat hij geen thuiswedstrijd wil spelen, overweegt hij in het Nederlands bordjes met 'uitverkocht' op te hangen.

Kijk naar het succes van Teeuwen..


22-01-2008, 10:18



Citaat door Kloosjak:
door Frank van Vliet

AMSTERDAM - FILMPJE Cabaretier Hans Teeuwen verovert Londen stormenderhand. 'Comedy King in Exile' (komediekoning in ballingschap) aldus de BBC, uitgaansblad Time Out: 'een genie' en de Times: 'pijnlijk grappig'.



Met zijn optreden laat de cabaretier de Britten in verwarring en vervoering achter. Zijn optreden kreeg nog betere recensies dan die van de Amerikaanse stand-up gigant Chris Rock.

Teeuwen zelf stelde zich voorafgaande aan zijn tot 2 februari durende show in het Soho Theater bescheiden op.

Teeuwen zegt vooral te doen wat hij zelf leuk vindt en probeert niet de Britse humor te kopiëren. Dat is de Britten wel duidelijk. Tijdens een eerdere Engelstalige show in Edinburgh liet hij de Schotten al schaterlachen zonder dat ze zelf precies begrepen waarom. Hetzelfde overkwam de recensent van de New Statesman, Brian Logan, die vooraf toegaf niks te hebben met absurdistische types als Teeuwen, maar zich toch liet inpakken.

De Nederlander wordt als een kampioen van het vrije woord neergezet. De vriendschap met Theo van Gogh komt uitgebreid ter sprake, evenals het optreden van Teeuwen bij 'De Meiden van Halal'. De problematiek rond minderheden is zeer herkenbaar voor de Britten.

Groot is dan ook de verbazing dat Teeuwen in zijn optredens nauwelijks politieke onderwerpen aanroert.

De Nederlander legt dan nog maar eens uit dat hij dat "artistiek niet interessant vindt". Wel interessant vindt de cabaretier het optreden in een andere taal in een klein theater. "Het is een les in bescheidenheid in karaktervorming."

Teeuwen is ook populair bij de tienduizenden Nederlanders die in Londen wonen. Omdat hij geen thuiswedstrijd wil spelen, overweegt hij in het Nederlands bordjes met 'uitverkocht' op te hangen.

Kijk naar het succes van Teeuwen..



Teeuwen for President!!

22-01-2008, 10:37

Citaat door Einherjer:
Teeuwen for President!!

teeuwen is

22-01-2008, 10:37
Geef die man toch een neqshot, heb nog nooit gelachen om hem...

22-01-2008, 10:40



Citaat door melkisgoed:
Geef die man toch een neqshot, heb nog nooit gelachen om hem...

ik ook niet om jou.

22-01-2008, 10:42

Citaat door melkisgoed:
Geef die man toch een neqshot, heb nog nooit gelachen om hem...

hahaha. je lijkt de meester zelf wel

22-01-2008, 11:02

Citaat door melkisgoed:
Geef die man toch een neqshot, heb nog nooit gelachen om hem...


Tsja maar dat weten we.


Citaat door melkisgoed:
Ik heb nog nooit een goede dag gehad



Kijk omhoog! De zon lacht je toe.


22-01-2008, 11:07

Citaat door aplat:



Kijk omhoog! De zon lacht je toe.



Het is nog steeds een Zwarte Dinsdag, de koersen kelderen!

Wilde putopties zetten maar ik heb de ABN AMRO bank, ik kan alleen thuis kopen maar dan sluiten die beurzen!

Maar de zon schijnt, een pluspunt, maar ik moet werken

Kortom: mijn dag is nooit goed.

22-01-2008, 11:12

Citaat door melkisgoed:
Het is nog steeds een Zwarte Dinsdag, de koersen kelderen!

Wilde putopties zetten maar ik heb de ABN AMRO bank, ik kan alleen thuis kopen maar dan sluiten die beurzen!

Maar de zon schijnt, een pluspunt, maar ik moet werken

Kortom: mijn dag is nooit goed.


Ja je moet werken, ik weet het.

Hoeveel weken/ dagen nog voor dat je je werk moet inleveren?

Voor half februari in ieder geval denk ik.

22-01-2008, 11:15
Hans Teeuwen. Altijd grappig.

22-01-2008, 11:18

Citaat door aplat:
Ja je moet werken, ik weet het.

Hoeveel weken/ dagen nog voor dat je je werk moet inleveren?

Voor half februari in ieder geval denk ik.


Begin februari is mijn stage afgelopen.

Vanaf dan ben ik vooral 's avonds op mja te vinden.

Dus jullie hoeven mij niet al teveel te missen

22-01-2008, 12:55
Ik vind Teeuwen persoonlijk ook niet de beste cabaretier van Nederland, maar je moet toegeven dat dit erg dapper en erg knap van hem is.

22-01-2008, 13:03


Hans Teeuwen is hard.. maar leuk en lekker hard

22-01-2008, 14:07

Citaat door no_brains:
Hans Teeuwen is hard.. maar leuk en lekker hard


kaffir.

22-01-2008, 14:10
hij krijgt zulke goeie recensies vanwege de haat tegen moslims en de islam, het gaat ze niet om wie hij is want ze kunnen het niet eens verstaan.

Pagina's : [1] 2 3