Bekijk volle/desktop versie : Laat ze lekker fluiten!



21-01-2008, 18:30
AMSTERDAM - Waarom je niet meer wordt nagefloten op straat door de vuilnisman, bouwvakker of stratenmaker? Het ligt niet aan jou: negen van de tien keer is het ze door de baas verboden! Onzin, toch?

Vrouw Magazine journaliste Marjolein Hurkmans mocht een dag op pad met de vuilnismannen van Roteb in Rotterdam. Behalve een dagje hard werken, kwam er nog een ander onderwerp naar voren: het fluiten naar vrouwen. Waarom doen ze dat nooit meer, dat is toch typisch iets voor een vuilnisman?

Verboden

Wees maar niet bang dat het aan jou ligt, want dat is niet zo. De vuilnismannen mógen het niet meer van de baas!

'Op een dag kreeg ik bij mijn salarisstrook een brief waarin stond dat het niet langer werd getolereerd als we de dames complimentjes toeriepen. Er waren klachten over binnengekomen.” Vooral Remco kan er met zijn pet niet bij. “We riepen nooit iets beledigends,” moppert hij. “Het is toch leuk als iemand bewonderend naar je fluit. Ik snap die meisjes niet.'

Marjolein heeft zich voorgenomen om actie te ondernemen: geef de vuilnisman zijn fluitje terug! (En de stratenmaker en bouwvakker ook, mocht voor hen hetzelfde verbod gelden).


http://vrouw.telegraaf.nl/actueel/3056445/_Laat_ze_lekker_fluiten___.html?p=20,1


Vind jij het ook grote onzin dat de vuilnisman niet meer naar je mag fluiten?