Bekijk volle/desktop versie : Obama benadrukt geen moslim te zijn



Pagina's : [1] 2 3

21-01-2008, 17:51
Nu de Amerikaanse voorverkiezingen zich verplaatsen naar het christelijke zuiden doet de Democratische presidentskandidaat Barack Obama steeds meer moeite om aan iedereen duidelijk te maken dat hij echt geen moslim is. Op het internet circuleert een kettingmail waarin staat dat Obama zijn islamitische wortels verbergt en mogelijk een terrorist is. Obama, zo gaat de lasterlijke e-mail, werd beëdigd in de Senaat op de Koran en draaide tijdens de beëdiging zijn rug naar de Amerikaanse vlag.

Sommige delen van de e-mail kloppen. Obama's tweede naam is inderdaad Hussein en zijn vader en stiefvader waren moslim. Obama bracht een groot deel van zijn jeugd door in het islamitische Indonesië. Maar Obama ging naar seculiere en christelijke scholen, niet naar een radicale islamitische school. Op zijn website bestrijdt Obama de valse geruchten, die zijn campagne al een tijd achtervolgen.

Nu de verkiezingsstrijd zich heeft verplaatst naar het erg christelijke South Carolina, waar de Democraten op 26 januari voorverkiezingen houden, poogt het campagneteam van Obama, met Hillary Clinton de belangrijkste Democratische kandidaat, alle geruchten definitief de wereld uit te helpen. Dit weekend werd een brief van zeven joodse senatoren gedistribueerd, waarin de geruchten worden veroordeeld. Campagnemedewerkers verspreidden zondag pamfletten bij kerken die benadrukten dat Obama een christen is. Na South Carolina kiezen Democraten in andere zuidelijke staten hun presidentskandidaat, aldus Depers.nl.

Obama zei zaterdag op een verkiezingsbijeenkomst: "Bijna twintig jaar ga ik al naar dezelfde kerk - dezelfde christelijke kerk." Hij benadrukte het woord 'christelijk'. "Ik werd beëdigd (als senator, red.) met mijn hand op de familiebijbel. Altijd als ik in de Amerikaanse Senaat ben zweer ik trouw aan de vlag van de Verenigde Staten. Dus als je een of andere dwaze e-mail krijgt... stuur die dan terug naar de afzender en zeg hem dat dit allemaal onzin is."

21-01-2008, 18:13


sinds wanneer is moslim zijn een belediging? of een scheldwoord?
Dus ze willen hiermee zeggen dat een moslim nooit president mag wordne?

21-01-2008, 18:15

Citaat door lieve_dame86:
sinds wanneer is moslim zijn een belediging? of een scheldwoord?
Dus ze willen hiermee zeggen dat een moslim nooit president mag wordne?
Nou, bij ons niet.

21-01-2008, 18:17
Ja twijfels.De democratien bereikt je diep overtuigend.Bevalt me dat de democratien beidt ervoor terughoudend zijn toekomst kracht ingevolgd.Niet onzin,de moslim en christen zullen goed manier om verder toekomst.De mensenrechten hoort dit bij zijn.De basis sluit de verzen af.Meen dat seruis te nemen.dag

21-01-2008, 18:18



Citaat door haatsmurf1:
ach ja zo zie je weer het racisme in de VS...


moslim mag je niet zijn als je een hoge functie wilt uitoefenen...
Mag een jood in Egypte dan wel president worden?

Daarnaast, het is veel interessanter dat een zwarte president wordt dan of dat een moslimgelovige is.

Kan een zwarte president worden in Iran?

21-01-2008, 18:19
Ook in dit geval .. negatieve publiciteit = publiciteit!

21-01-2008, 18:29

Citaat door Scottie:
Mag een jood in Egypte dan wel president worden?

Daarnaast, het is veel interessanter dat een zwarte president wordt dan of dat een moslimgelovige is.

Kan een zwarte president worden in Iran?


Zolang deze maar geen HOMO, is het geen probleem denk ik!


Ze hebben geen zwarte mensen in Iran, en ook geen homo's trouwens.

21-01-2008, 18:37

Citaat door Scottie:
Mag een jood in Egypte dan wel president worden?

Daarnaast, het is veel interessanter dat een zwarte president wordt dan of dat een moslimgelovige is.

Kan een zwarte president worden in Iran?


Ik begrijp uw link naar islamitische landen niet met moslims, zij hebben hun eigen wet en daar hoeft een moslim het niet altijd mee eens te zijn. Net als dat ik u niet verantwoord voor de wet van Nederland.

Derhalve is het dus onacceptabel dat u moslims anders behandelt dan anderen en u de democratie ondermijnt.

21-01-2008, 19:10
Smurfen al helemaal niet.

Oh de wonderen!

21-01-2008, 19:19
Wat een kolder, omdat hij islamitische roots heeft wordt dit nu tegen hem gebruikt.

Wat mij betreft mag of hij of Hillary president worden. Ik hoop wel dat ze geen politieke spelletjes hebben gespeeld en wellicht kunnen ze meer voor de wereld betekenen dan hun voorganger Bush....

21-01-2008, 19:27

Citaat door Norah:
Wat een kolder, omdat hij islamitische roots heeft wordt dit nu tegen hem gebruikt.

Wat mij betreft mag of hij of Hillary president worden. Ik hoop wel dat ze geen politieke spelletjes hebben gespeeld en wellicht kunnen ze meer voor de wereld betekenen dan hun voorganger Bush....

Hillary zal geen haar beter zijn dan bush, israel hoopt dat zij het wordt; dat zegt genoeg...

21-01-2008, 19:37

Citaat door haatsmurf1:
ach ja zo zie je weer het racisme in de VS...


moslim mag je niet zijn als je een hoge functie wilt uitoefenen...


Ach in de usa hebben ze een grotere hekel aan atheïsten dan aan moslims.

Obama reageerde alleen op die achterlijk mail.

21-01-2008, 19:39



Citaat door henkjann:
ag ja wat heb je aan hem het is een amerikaan . en over een paar jaar hebben we een moslim president in nederland inchallah



dan zal er eerst heel wat moeten veranderen, want we hebben helemaal geen president als staatshoofd in nederland.

vraag me zeer ernstig af hoeveel je weet van de nederlandse staatsinrichting.

21-01-2008, 19:49
wat een tering discriminatie,

moslim zijn is op iets waarop men trots moet zijn,

het is een gunst van God, die het ware geloof in je schoot geworpen heeft.

Het geloof van vrede.

Ach maar ja iedereen zal daar wel achterkomen,
alleen voor velen zal het te laat zijn.

21-01-2008, 19:49

Citaat door henkjann:
ag ja wat heb je aan hem het is een amerikaan . en over een paar jaar hebben we een moslim president in nederland inchallah


Wie heb je in gedachten Samir heeft wat tijd om zich om te scholen, of moet je van onbesproken gedrag zijn? Hier werken toch de diploma's. Samir zal er vast een aantal behalen op kosten van de belastingbetaler.

Pagina's : [1] 2 3