Bekijk volle/desktop versie : Agent ontslagen om schending privacy



21-01-2008, 16:07
Agent ontslagen om schending privacy

Bij de politie Brabant-Noord is een 38-jarige hoofdagent ontslagen. De diender zocht vaak onnodige informatie op in het politiesysteem, zo meldt de politie vandaag.

De woordvoerster wil niet zeggen waar de agent de informatie voor gebruikte. Het systeem bevat uiterst privacygevoelige informatie.

Link

21-01-2008, 16:23


Er zit meer achter dit verhaal dan rondsnuffelen in een systeem...

21-01-2008, 18:56

Citaat door BlueAngel:
Er zit meer achter dit verhaal dan rondsnuffelen in een systeem...


Wat zou je denken dan?

21-01-2008, 18:59

Citaat door rassoel:
Wat zou je denken dan?


Zij hebben toegang tot dat systeem dus waarom zou je daarvoor ontslagen worden.. en als zoekt de agent bewuste informatie.. nog steeds niet strafbaar want hij heeft toegang tot het systeem.. wat doet hij met die informatie?

ALs ze nou eens zouden vertellen wat hij deed met die informatie dan zou ik een ontslag wel begrijpen..

Maar hier geloof ik dus niks van...

21-01-2008, 19:11



Citaat door BlueAngel:
Zij hebben toegang tot dat systeem dus waarom zou je daarvoor ontslagen worden.. en als zoekt de agent bewuste informatie.. nog steeds niet strafbaar want hij heeft toegang tot het systeem.. wat doet hij met die informatie?

ALs ze nou eens zouden vertellen wat hij deed met die informatie dan zou ik een ontslag wel begrijpen..

Maar hier geloof ik dus niks van...


Dat ligt toch aan welke rang en daarmee authorisatie iemand heeft. Een agent heeft beperkte mogelijkheden en om daarbuiten te mogen functioneren heb je authorisatie nodig van je meerdere in rang.
Op praktisch elke werkplek heb je richtlijnen om met de pc van je werkgever om te gaan, die vatten vaak samen wat een hoop speelruimte kan geven.