Bekijk volle/desktop versie : Werkende moeders!



Pagina's : [1] 2

21-01-2008, 13:20
Hallo werkende moeders, Ik heb aantal vraagjes en hoop op een antwoord van jullie.

hoeveel kids heb je? en hoeveel dagen werk je?
valt het mee of is het te zwaar?
En hoeveel dagen zou je het beste willen werken in verhouding met aantal kinderen die je hebt?
ik denk aan een 2 de kind te beginnen, op dit moment werk ik 4dagen,
misschien ga ik naar 3.5 dagen maar weet het niet zeker
wil een goede balans vinden tussen mijn kinderen en werk.
ik hoor van jullie

21-01-2008, 13:28


Ben zelf niet getrouwd maar mijn nicht heeft 2 dochtertjes en werkt 5 dagen per week maar alleen 's ochtends. Als ze thuis is moet ze weer heel het huis in orde maken en ze geeft aan dat het best zwaar is. Vroeg de deur uit en als ze weer thuis is kan ze beginnen met de schoonmaak aan het huis. Haar man past 's ochtends op de jongste dochter.

Maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel jij aankan

21-01-2008, 13:31
Ik werk in de zorg, heb 1 kind( 2e op komst)Ik hoop eind maart te bevallen. Momenteel werk in ongeveer 24 uur. 12 uur overdag 12 uur s'avonds. Als ik mijn 2e kindje heb stop ik met overdag werken, en blijf ik alleen nog s'avonds en in het weekend werken. Dan is papa thuis. Heb geen zin om met 2 kinderen overdag naar de chreshe te rennen.

21-01-2008, 13:33

Citaat door soulfa:
Ik werk in de zorg, heb 1 kind( 2e op komst)Ik hoop eind maart te bevallen. Momenteel werk in ongeveer 24 uur. 12 uur overdag 12 uur s'avonds. Als ik mijn 2e kindje heb stop ik met overdag werken, en blijf ik alleen nog s'avonds en in het weekend werken. Dan is papa thuis. Heb geen zin om met 2 kinderen overdag naar de chreshe te rennen.

dat is het voordeel van 24- uurs beroepen
Mijn nicht zegt ook had ik maar iets in de zorg gedaan, dan kon ik overdag alleen bezig zijn met de meiden en lekker avonddiensten draaien

21-01-2008, 13:37



Citaat door ouasimagirl:
Ben zelf niet getrouwd maar mijn nicht heeft 2 dochtertjes en werkt 5 dagen per week maar alleen 's ochtends. Als ze thuis is moet ze weer heel het huis in orde maken en ze geeft aan dat het best zwaar is. Vroeg de deur uit en als ze weer thuis is kan ze beginnen met de schoonmaak aan het huis. Haar man past 's ochtends op de jongste dochter.

Maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel jij aankan

daar heb je gelijk in,
maar wil graag meiningen van andere dames weten en hoe ze het ervaren.

21-01-2008, 13:38

Citaat door sahab:
daar heb je gelijk in,
maar wil graag meiningen van andere dames weten en hoe ze het ervaren.


21-01-2008, 13:39
Ik heb 1 kindje en ga over 2 weken weer aan het werk. Nu 4 dagen i.p.v 5.

21-01-2008, 14:23
Ik heb 1 kindje en heb 7 maanden thuis gezeten.
Vorig week heb ik het werk hervat en werk 5 dagen van 8h30 tem 17h
Mijn babytje zit van 08h30 tem 16h30 bij de onthaalmoeder.
Is spijtig om ze weg te doen, zit constant aan haar te denken, maar denk dat wanneer ze het gewoon wordt ze er plezier aan zal hebben om in contact te komen met andere kindjes.

Wanneer we aan een tweede zullen beginnen inshallah zullen we zien hoe we het gaan aanpakken inshallah

Wat betreft huishouden, zorg ik ervoor dat 's avonds alles proper ligt zodat wanneer ik thuis kom eerst wat aandacht geef aan mn kindje knuffelen, spelen, daarna mn gebeden en daarna beginnen koken

21-01-2008, 14:31
Ik heb 1 kind en werk 4 dagen per week. Mijn man werkt ook 4 dagen, waardoor we dus 3 dagen opvang hebben geregeld (1 dagje bij mijn schoonmoeder) en 2 daagjes bij mijn moeder.
Dit werkt voor ons op zich prima. Als ik eerlijk ben zou ik zelfs wel 3 dagen willen werken, maar helaas lukt dat met mijn werk niet.

21-01-2008, 14:34

Citaat door soulfa:
Ik werk in de zorg, heb 1 kind( 2e op komst)Ik hoop eind maart te bevallen. Momenteel werk in ongeveer 24 uur. 12 uur overdag 12 uur s'avonds. Als ik mijn 2e kindje heb stop ik met overdag werken, en blijf ik alleen nog s'avonds en in het weekend werken. Dan is papa thuis. Heb geen zin om met 2 kinderen overdag naar de chreshe te rennen.


Salaam lieve Soulfa!

Wat heb ik je laaaang niet gezien zeg! Ik wilde toevallig een topic openen waar je bent en of jij een andere nickname hebt Wat leuuuukkk dat jij weer zwanger bent! Mabroek!!! Eind maart, wow dat is bijna! Gaat het alles goed met de kleine? Ik bedoel nr 1 Wist jij al dat we een 2e kindje hebben gekregen? Geniet van je zwangerschap! Voor je t weet heb jij insa allah je wondertje in je armen! Waqfa insa allah

En Sahab, ik heb 2 jonge kids en werk 24 uren per week, ik vind het goed zo. Alleen vind ik wel zwaar om 2 kids aan te kleden, eten te geven en daarna naar de creche te brengen, pff! In maart begin ik met nieuwe baan, ook 24 uren per week insa allah.

Mahasalama Mizz Fez

21-01-2008, 15:01
Ik heb 2 kinderen, zwanger van de derde en werk 4 dagen in de week van 9 uur. Het is harstikke zwaar, om maar niet van de kinderen te spreken. Mijn man is 1 dag in de week thuis voor ze en ik 1 dag. Mijn oudste dochter wordt opgevangen door haar tante en mijn jongste gaat 2 dagen id week naar de creche.
Het is harstikke zwaar vind ik, na mijn bevallingsverlof ga ik ook mijn contract aan laten passen. Het is te hectisch, zowel voor ons als ouders zijnde en het belangrijkste; voor de kinderen.

Ik zou je aanraden maximaal 3 dagen id week te werken mocht je aan een tweede willen beginnen.

21-01-2008, 15:14
Als je als moeder werkt terwijl je kinderen hebt, doe je dit dan omdat er geldprobemen zijn of om andere redenen?

Dat zou ik graag willen weten, insha Allah.

21-01-2008, 15:23


Ik werk 16 uur in de week verdeeld over drie dagen, en heb 1 kind. Ik vind dit een prima basis. Dit zou ook werken met twee kinderen.

Sommige dagen zijn zwaar, maar sommige dagen ook weer helemaal niet. Dit heeft te maken voor mij als ik veel weg ben geweest in die week.

Ik werk omdat ik even wat anders wou, heb drie jaar thuis gezeten. Met mijn man zijn salaris zouden wij het elhamdoelilah ook redden. Maar nu hebben we wat extra's.

21-01-2008, 15:40

Citaat door Repentance:
Als je als moeder werkt terwijl je kinderen hebt, doe je dit dan omdat er geldprobemen zijn of om andere redenen?

Dat zou ik graag willen weten, insha Allah.


Hamdoelillah zijn er geen geldproblemen, we zouden het net redden met 1 salaris.
Maar ik wou altijd blijven werken, en natuurlijk niet tenkoste van mijn gezin.
mijn kinderen,man en huis zijn op nummer 1. als ik het niet kan combineren dan zou ik stoppen.
Ik voel me gelukkig om ook wat buitenhuis te doen en heb zeker geen spijt van.
soms wil zelfs nog meer dingen doen naast het moeder zijn en werken, alles kan
als je tijd maar goed kan indelen en ieder zijn tijd en recht kan geven.

21-01-2008, 15:48
Ik heb een kind en werk 24 uur.
Ik vind het best zwaar, de kleine gaat 3 dagen naar de creche.
van werk snel naar huis, dan eten koken, opruimen voor je het weet is het alweer bedtijd, de 2 vrije dagen gebruik ik echt voor het huishouden stofzuigen/dweilen enz. en in het weekend dan heb je mijn ouders en mijn schoonouders.
Als het kon dat zou ik stoppen met werken en werken als mijn kleintje naar school gaat.
Geen geldproblemen, maar je wilt toch dat beetje luxe: vakantie, leuke kleren af en toe uit eten enz.

Pagina's : [1] 2