Bekijk volle/desktop versie : ‘Defensie schildert taliban bewust af als een zwakke tegenstander’



21-01-2008, 12:47
'Defensie schildert taliban bewust af als een zwakke tegenstander'

Defensie schetst onterecht het beeld dat Nederlandse soldaten in Uruzgan vechten tegen een slecht uitgeruste tegenstander. In werkelijkheid beschikken de taliban over geavanceerde wapens, zoals nachtkijkers, satelliettelefoons en Stinger-raketten om vliegtuigen uit de lucht schieten.

Dat concludeert Jorrit Kamminga, hoofdonderzoeker bij de Senlis Council, een onafhankelijke internationale denktank, op basis van drie jaar veldonderzoek in Zuid-Afghanistan. Volgens Kamminga beschikken de taliban over een 'duidelijke, continue en oneindige' aanvoer van wapens uit voornamelijk Pakistan.


http://www.bndestem.nl/binnenland/article2494353.ece

21-01-2008, 15:09


waarom ga jij niet dan zijn we van u vanaf deal

21-01-2008, 15:15

Citaat door big2:
Dit is waar, de Nederlandse bevolking wordt op het verkeerde been gezet.

Ik ben tegen verlenging van het verblijf daar, geen Nederlandse levens meer verspillen aan een land dat totaal in de greep zit van de fundamentalistische islam.



waarom ben jij zo anti islam? wat heeft islam jou aangedaan?

ik ben tegen elke kruisvaarders missie. die van afghanistan en irak en overal ter wereld. echt het westen is hypocriet echt waar. wil je weten waarom nederland daar is vraag het je regering? en niet telkens de islam de schuld geven terwijl het westen dit allemaal veroorzaakt heeft met kolonisaties bezettingen kruistochten etc. zoals jullie verwachten dat we bij ons zelf moeten beginnen begin jij ook maar bij jullie zelt te graven.

nederlanders amerikanen etc. krijgen pak slaag daar alleen weten jullie dat niet want de media verkoopt jullie leugens dat het goed gaat etc. terwijl jullie daar gewoon burgers vermoorden. dus het verbaast me niks als ze aanslagen op jullie plegen overal ter wereld. want julllie begeven jullie ook op iemands land zomaar dus het kan zomaar dat zij op jullie land begeven he. dus als er aanslagen komen dan niet komen zeuren over terrorisme want jullie doen precies het zelfde in hun land.

21-01-2008, 15:16

Citaat door big2:
Dit is waar, de Nederlandse bevolking wordt op het verkeerde been gezet.

Ik ben tegen verlenging van het verblijf daar, geen Nederlandse levens meer verspillen aan een land dat totaal in de greep zit van de fundamentalistische islam.


Helemaal mee eens!

weg daar uit dat islamitische land.

21-01-2008, 15:19



Citaat door Berber4life:
waarom ben jij zo anti islam? wat heeft islam jou aangedaan?

ik ben tegen elke kruisvaarders missie. die van afghanistan en irak en overal ter wereld. echt het westen is hypocriet echt waar. wil je weten waarom nederland daar is vraag het je regering? en niet telkens de islam de schuld geven terwijl het westen dit allemaal veroorzaakt heeft met kolonisaties bezettingen kruistochten etc. zoals jullie verwachten dat we bij ons zelf moeten beginnen begin jij ook maar bij jullie zelt te graven.

nederlanders amerikanen etc. krijgen pak slaag daar alleen weten jullie dat niet want de media verkoopt jullie leugens dat het goed gaat etc. terwijl jullie daar gewoon burgers vermoorden. dus het verbaast me niks als ze aanslagen op jullie plegen overal ter wereld. want julllie begeven jullie ook op iemands land zomaar dus het kan zomaar dat zij op jullie land begeven he. dus als er aanslagen komen dan niet komen zeuren over terrorisme want jullie doen precies het zelfde in hun land.


Wat hebben jullie toch met kruistochten? Die zijn al zo'n slordige 1000jaar achter de rug. De tijd van riddertjes..draken..en skone jonkvrouwen zijn voorbij heurrrrrr.

21-01-2008, 15:33

Citaat door Einherjer:
Wat hebben jullie toch met kruistochten? Die zijn al zo'n slordige 1000jaar achter de rug. De tijd van riddertjes..draken..en skone jonkvrouwen zijn voorbij heurrrrrr.


kan je beter aan bush vragen, die had et over een crusade.