Bekijk volle/desktop versie : Dit jaar valt doek voor cd-single



21-01-2008, 12:03
Dit jaar valt doek voor cd-single

De cd-single verdwijnt nog dit jaar. Daarmee is het schijfje met daarop twee liedjes het eerste slachtoffer van de problemen in de muziekindustrie.

Experts zeggen dat nieuwe hits vanaf 2009 alleen nog als download verkrijgbaar zijn. ,,De verkoopaantallen in de singlemarkt zijn zo laag, dat je het makkelijk digitaal afkunt" zegt de directeur van platenmaatschappij Sony/BMG Nederland, Rick van Schooten, met onder anderen Beyonce, Bruce Springsteen en Krezip onder contract.

Ook directeur Bart Cools van EMI (Robbie Williams, Coldplay, Anouk) is stellig: ,,Na 2008 is er geen cd-single meer."
Vorig jaar werden er in Nederland minder dan een miljoen singles verkocht. Tien jaar geleden waren dat er nog acht miljoen. Voor een nummer-1-hit is momenteel een weekverkoop van 400 tot 700 stuks genoeg.

Hitlijsten worden na het verdwijnen van de cd-single samengesteld aan de hand van het aantal keren dat een liedje op de radio wordt gedraaid en download-verkopen.

Het nummer Valerie van Mark Ronson en Amy Winehouse is sinds zaterdag de eerste nummer-1-hit in de Mega Top 50 die niet meer als tastbaar product te koop is.

V&D verkoopt al geen single-cds meer. Bij concurrent MediaMarkt is dat een kwestie van tijd, aldus directeur Pieter Haas. ,,We kunnen de cd-single dood verklaren."

Bron

Nog even en artiesten zijn ook niet meer "tastbaar" maar computer gegeneerd .

Welkom in het virtuele digitale tijdperk ...

21-01-2008, 12:14


Lekker voor die kudt-artiesten, moesten ze maar beter muziek maken in plaats van al die kattengejank tegenwoordig.

Kopen? Ik Download het niet eens meer...

21-01-2008, 12:16
Muziek is niet meer wat het is geweest

Haat Engels talige muziek van tegenwoordig Geef mij maar jaren '70 & '80 muziek

21-01-2008, 12:57

Citaat door Amor_du_Amor:
Muziek is niet meer wat het is geweest

Haat Engels talige muziek van tegenwoordig Geef mij maar jaren '70 & '80 muziek


'80s... geylllll...

21-01-2008, 12:58



Citaat door melkisgoed:
'80s... geylllll...

zeker