Bekijk volle/desktop versie : PVV: Politie lokt aangiften tegen Wilders uit



21-01-2008, 10:58
zaterdag 19 januari 2008 15:50

Politieagenten hebben het advies gekregen soepel om te gaan met aangiften die worden gedaan naar aanleiding van de Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders. Dat betekent dat er ook aangiften moeten worden opgenomen als niet bewijsbaar sprake is van een strafbaar feit.


Aangifte doen tegen Wilders als manier om 'stoom af te blazen'

Dat heeft het Nederlands Politie Instituut zaterdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in NRC Handelsblad.

Directeur Bert Poelert van het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) schreef deze week in een e-mail aan alle korpschefs om soepel om te gaan met aangiften van belediging en discriminatie naar aanleiding van de Koranfilm, ook als er niet evident sprake is van een strafbaar feit. Dit om de klagers de gelegenheid te geven om ‘stoom af te blazen’.

Uitlokking
De PVV is verbijsterd. Kamerlid Raymond de Roon heeft direct Kamervragen gesteld aan minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie. Hij vindt dat het soepeler aangiftebeleid ‘een uitlokking is van al diegenen die bezwaren koesteren tegen de politicus, om maar eens aangifte tegen hem te doen’.

De Roon wil weten waarom aangevers tegen Wilders beter worden behandeld dan mensen die aangifte om iets anders doen. Die laatste groep wordt volgens De Roon juist veelvuldig ontmoedigd om aangifte te doen.

Verspilling
Daarnaast is de voorkeursbehandeling van de Wilders-aangevers volgens De Roon een verspilling van belastinggeld en ‘erger nog- een verspilling van de schaarse politiecapaciteit’.

Bent u ook zo bang voor de gevolgen van de Koranfilm? Of vindt u het maar een hoop drukte om niets? Geef uw mening in de poll

Lees ook het Elsevier-commentaar Koranfilm: breekt Wilders met traditie?

Door Claudia van Zanten

21-01-2008, 11:24


Ik had laatst last van de buren.
Ik kan ECHT niet opschieten met de buren.

Zaterdagavond om 4 uur feesten ze als de gek, gewoon een disco in huis.
Ik belde de politie om even na te kijken.
Zeggen ze bel zelf maar aan.
Ik zeg ik kan ECHT niet opschieten, ze vallen me altijd lastig zelfs als ik NIET klaag.
Zeiden ze we wachten eerst reacties van andere buren af.
Telefoon ging uit...

Wilders mag blij zijn dat duizend aangiftes van hem WEL worden behandeld. Ik had gewoon moeten zeggen dat het moslims waren die 's avonds lawaai maakten, dan zou de blauw wel komen...

21-01-2008, 11:37

Citaat door melkisgoed:
Ik had laatst last van de buren.
Ik kan ECHT niet opschieten met de buren.

Zaterdagavond om 4 uur feesten ze als de gek, gewoon een disco in huis.
Ik belde de politie om even na te kijken.
Zeggen ze bel zelf maar aan.
Ik zeg ik kan ECHT niet opschieten, ze vallen me altijd lastig zelfs als ik NIET klaag.
Zeiden ze we wachten eerst reacties van andere buren af.
Telefoon ging uit...

Wilders mag blij zijn dat duizend aangiftes van hem WEL worden behandeld. Ik had gewoon moeten zeggen dat het moslims waren die 's avonds lawaai maakten, dan zou de blauw wel komen...
ach gut...

21-01-2008, 11:41
Hij wordt wilder...eerst de straatschoffies en nu heeft de politie het weer gedaan..

21-01-2008, 11:46



Citaat door Kloosjak:
zaterdag 19 januari 2008 15:50

Politieagenten hebben het advies gekregen soepel om te gaan met aangiften die worden gedaan naar aanleiding van de Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders. Dat betekent dat er ook aangiften moeten worden opgenomen als niet bewijsbaar sprake is van een strafbaar feit.


Aangifte doen tegen Wilders als manier om 'stoom af te blazen'

Dat heeft het Nederlands Politie Instituut zaterdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in NRC Handelsblad.

Directeur Bert Poelert van het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) schreef deze week in een e-mail aan alle korpschefs om soepel om te gaan met aangiften van belediging en discriminatie naar aanleiding van de Koranfilm, ook als er niet evident sprake is van een strafbaar feit. Dit om de klagers de gelegenheid te geven om ‘stoom af te blazen’.

Uitlokking
De PVV is verbijsterd. Kamerlid Raymond de Roon heeft direct Kamervragen gesteld aan minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie. Hij vindt dat het soepeler aangiftebeleid ‘een uitlokking is van al diegenen die bezwaren koesteren tegen de politicus, om maar eens aangifte tegen hem te doen’.

De Roon wil weten waarom aangevers tegen Wilders beter worden behandeld dan mensen die aangifte om iets anders doen. Die laatste groep wordt volgens De Roon juist veelvuldig ontmoedigd om aangifte te doen.

Verspilling
Daarnaast is de voorkeursbehandeling van de Wilders-aangevers volgens De Roon een verspilling van belastinggeld en ‘erger nog- een verspilling van de schaarse politiecapaciteit’.

Bent u ook zo bang voor de gevolgen van de Koranfilm? Of vindt u het maar een hoop drukte om niets? Geef uw mening in de poll

Lees ook het Elsevier-commentaar Koranfilm: breekt Wilders met traditie?

Door Claudia van Zanten


Denk dat Wilders donders goed weet wie dergelijke aangiften uitlokt.

21-01-2008, 12:54

Citaat door Einherjer:
Denk dat Wilders donders goed weet wie dergelijke aangiften uitlokt.

hoezo?

21-01-2008, 12:58

Citaat door Kloosjak:
hoezo?


Als er een iemand iets uitlokt..is Wilders het wel.

21-01-2008, 13:00

Citaat door Einherjer:
Als er een iemand iets uitlokt..is Wilders het wel.

oh zo.....zaken aan de kaak stellen is uitlokken..

21-01-2008, 13:03

Citaat door Kloosjak:
oh zo.....zaken aan de kaak stellen is uitlokken..


Aan de kaak stellen is opzich niet verkeerd..Maar de manier waarop.BV dat filmpie..is er geen andere manier om zaken aan de kaak te stellen? Moet dat persé gepaard gaan met beledigende uitspraken/opmerkingen?

21-01-2008, 13:03

Citaat door melkisgoed:
Ik had laatst last van de buren.
Ik kan ECHT niet opschieten met de buren.

Zaterdagavond om 4 uur feesten ze als de gek, gewoon een disco in huis.
Ik belde de politie om even na te kijken.
Zeggen ze bel zelf maar aan.
Ik zeg ik kan ECHT niet opschieten, ze vallen me altijd lastig zelfs als ik NIET klaag.
Zeiden ze we wachten eerst reacties van andere buren af.
Telefoon ging uit...

Wilders mag blij zijn dat duizend aangiftes van hem WEL worden behandeld. Ik had gewoon moeten zeggen dat het moslims waren die 's avonds lawaai maakten, dan zou de blauw wel komen...


.
Zeg gewoon dat ze daar ook handelen in drugs, gelijk komen ze langs. Om het ze af te pakken

21-01-2008, 13:09

Citaat door Einherjer:
Aan de kaak stellen is opzich niet verkeerd..Maar de manier waarop.BV dat filmpie..is er geen andere manier om zaken aan de kaak te stellen? Moet dat persé gepaard gaan met beledigende uitspraken/opmerkingen?

heb jij die film al gezien dan?

21-01-2008, 13:10
Ik heb trouwens nog steeds niet die film gezien van de dikke en de dunnex






Hirsi Ali & van Gogh

21-01-2008, 13:14



Citaat door Kloosjak:
heb jij die film al gezien dan?


Dat niet..maar gezien z'n eerdere uitlatingen over een bepaalde religie,zal dat een zeer grof/beledigend filmpie worden.Khoop dat Wilders weet wat ie aanricht met dat eeuwige Islam gebash. (Religie boeit me voor geen reet..maar ik laat hen die dat wel boeien in hun waarde.Iets dat Wilders ook eens zal moeten doen.)

21-01-2008, 13:16
Is de film van wilders al uit?

21-01-2008, 13:23

Citaat door Kloosjak:
Directeur Bert Poelert van het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) schreef deze week in een e-mail aan alle korpschefs om soepel om te gaan met aangiften van belediging en discriminatie naar aanleiding van de Koranfilm, ook als er niet evident sprake is van een strafbaar feit. Dit om de klagers de gelegenheid te geven om ‘stoom af te blazen’.

Dit slaat echt helemaal alles. Het justitieel apparaat in ons land is al overbelast, en nu moet het ook nog worden ingezet voor iets waar het helemaal niet voor is bedoeld: om stoom af te blazen voor een groep mensen die blijkbaar niet om kan gaan met de keerzijde van de vrijheid van meningsuiting.

Strafbaar = strafbaar, niet strafbaar = niet strafbaar. En iedere inwoner van ons land dient de wet te kennen.