Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft zelf een islamitisch trouwfeest/walima gehad?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

20-01-2008, 19:00
Assalamoe aleikoum,

Hoe was jouw (kleine) trouwfeest/walima verlopen?
Wat had je aan?
Wat werd er allemaal gedaan?
Hoe heb je het gezellig gemaakt?
Wat waren de reacties van familie en vrienden?

Tell me!!!

Wassalaam,
Zonnetje

30-01-2008, 20:29


Mijn nicht heeft dat gedaan en was superrrrr

Ze had op de hennadag een jurk aan die ze van haar man had gekregen(kaftan) en later een jurk voor de henna. Ze had geen make- up alleen een beetje kohl en hoofddoek in knotvorm. En zag er uit. De bank werd versierd met een kleed. En er werd lekker gedanst allees daff (tamboerijn) en er werd gezongen, echt superr leuk. Mijn tante en een buurmeisje gingen de henna doen.

De volgende dag was ook gewoon thuis en weer een kleed over de bank en zij deed een jurk aan die ze van de zomer had gekocht. Een vriendin deed haar en make- up en sieraden had ze van haar sadaq gekocht. Weer lekker feesten en was echt superrr!

De sfeer was leuker vind ik zelf dan met dj of dakka- marakchia. Iedereen kon dansen zonder zich te schamen omdat er mannen waren of soo. Toen ze werd opgehaald had ze een bruidsjurk aan en toen ze naar buiten ging deed ze een selham om

En wat mensen ervan vonden intereerde haar niet eens, ze zei ik wil gezegdend het huwelijk in.

Hoop dat je er wat aan vind

30-01-2008, 21:06

Citaat door ouasimagirl:
Mijn nicht heeft dat gedaan en was superrrrr

Ze had op de hennadag een jurk aan die ze van haar man had gekregen(kaftan) en later een jurk voor de henna. Ze had geen make- up alleen een beetje kohl en hoofddoek in knotvorm. En zag er uit. De bank werd versierd met een kleed. En er werd lekker gedanst allees daff (tamboerijn) en er werd gezongen, echt superr leuk. Mijn tante en een buurmeisje gingen de henna doen.

De volgende dag was ook gewoon thuis en weer een kleed over de bank en zij deed een jurk aan die ze van de zomer had gekocht. Een vriendin deed haar en make- up en sieraden had ze van haar sadaq gekocht. Weer lekker feesten en was echt superrr!

De sfeer was leuker vind ik zelf dan met dj of dakka- marakchia. Iedereen kon dansen zonder zich te schamen omdat er mannen waren of soo. Toen ze werd opgehaald had ze een bruidsjurk aan en toen ze naar buiten ging deed ze een selham om

En wat mensen ervan vonden intereerde haar niet eens, ze zei ik wil gezegdend het huwelijk in.

Hoop dat je er wat aan vind



Heel verstandig.

30-01-2008, 21:09

Citaat door ouasimagirl:
Mijn nicht heeft dat gedaan en was superrrrr

Ze had op de hennadag een jurk aan die ze van haar man had gekregen(kaftan) en later een jurk voor de henna. Ze had geen make- up alleen een beetje kohl en hoofddoek in knotvorm. En zag er uit. De bank werd versierd met een kleed. En er werd lekker gedanst allees daff (tamboerijn) en er werd gezongen, echt superr leuk. Mijn tante en een buurmeisje gingen de henna doen.

De volgende dag was ook gewoon thuis en weer een kleed over de bank en zij deed een jurk aan die ze van de zomer had gekocht. Een vriendin deed haar en make- up en sieraden had ze van haar sadaq gekocht. Weer lekker feesten en was echt superrr!

De sfeer was leuker vind ik zelf dan met dj of dakka- marakchia. Iedereen kon dansen zonder zich te schamen omdat er mannen waren of soo. Toen ze werd opgehaald had ze een bruidsjurk aan en toen ze naar buiten ging deed ze een selham om

En wat mensen ervan vonden intereerde haar niet eens, ze zei ik wil gezegdend het huwelijk in.

Hoop dat je er wat aan vind


Masha'Allah! Ik ben blij om te lezen dat er nog vrouwen zijn die tevreden zijn met een islamitisch feestje zonder toeters, bellen, vuurwerk en bellenblaas...

Wassalaam,
Zonnetje

30-01-2008, 21:10


ik heb een nicht die ook zo getrouwd is

met alleen maar anasheed in een zaal
maar wel negaffa . ZIj droeg wel een hoofddoek met al haar jurken

30-01-2008, 21:56
Salaamoe aleykom.

SobhanaAllah heb net gereageerd op een andere topic maar hier past het beter.

Wij gaven een islamitisch feest, ik dacht er niet alleen aan of de mensen het gezellig zullen hebben. Ik dacht eraan dat ik wilde dat Allah swt ons huwelijk zou zegenen. (inshAllah.)
Op de henna dag heeft mijn zus de henna bij me gedaan, gewoon mijn handen gesmeerd zeg maar , geen versieringen. Die dag/avond heb ik alleen gevierd met zussen en moeder.
Op mijn trouwfeest klonk er Qoran en gaven 2 zusters een lezing over 'het huwelijk in de islam' . Na het eten (kort voordat mijn echtgenoot mij zou komen ophalen) vermaakten een paar zusters de mensen met de Duff.

Ik droeg een jurk (laten maken), een zuster heeft me bescheiden opgemaakt, toen ik wegging naar de deur waar mijn man me opwachtte sluierde ik mezelf met een grote cape waarbij het mijn gezicht en lichaam verborg.
Geen film opnames, geen foto opnames. Alleen omringd door dierbaren (vrouwen) en inshaAllah de engelen.

Was heel bescheiden en gezellig. AlHamdouLilLah

30-01-2008, 22:45
Mijn schoonouders hebben een walima voor ons geregeld in Marokko met veel eten voor arme mensen, anasheed en Quraan lezen enz. Ik kon helaas niet aanwezig zijn, ik mocht toen niet op vakantie van mijn werkgever. Maar ik heb begrepen dat het niet verplicht was, alhamdulillah.

31-01-2008, 10:46

Citaat door Faris:
Heel verstandig.


31-01-2008, 10:48

Citaat door Moslimmma:
Salaamoe aleykom.

SobhanaAllah heb net gereageerd op een andere topic maar hier past het beter.

Wij gaven een islamitisch feest, ik dacht er niet alleen aan of de mensen het gezellig zullen hebben. Ik dacht eraan dat ik wilde dat Allah swt ons huwelijk zou zegenen. (inshAllah.)
Op de henna dag heeft mijn zus de henna bij me gedaan, gewoon mijn handen gesmeerd zeg maar , geen versieringen. Die dag/avond heb ik alleen gevierd met zussen en moeder.
Op mijn trouwfeest klonk er Qoran en gaven 2 zusters een lezing over 'het huwelijk in de islam' . Na het eten (kort voordat mijn echtgenoot mij zou komen ophalen) vermaakten een paar zusters de mensen met de Duff.

Ik droeg een jurk (laten maken), een zuster heeft me bescheiden opgemaakt, toen ik wegging naar de deur waar mijn man me opwachtte sluierde ik mezelf met een grote cape waarbij het mijn gezicht en lichaam verborg.
Geen film opnames, geen foto opnames. Alleen omringd door dierbaren (vrouwen) en inshaAllah de engelen.

Was heel bescheiden en gezellig. AlHamdouLilLah

Dat vind ik toch wel speciaal bij een bruid Ik bedoel versieringen doe ik vaak genoeg, is niks speciaals meer aan

31-01-2008, 11:55
Even een reactie plaatsen, misschien dat ik in deze topic leuke ideetjeskan opdoen.

31-01-2008, 11:58

Citaat door Moslimmma:
Salaamoe aleykom.

SobhanaAllah heb net gereageerd op een andere topic maar hier past het beter.

Wij gaven een islamitisch feest, ik dacht er niet alleen aan of de mensen het gezellig zullen hebben. Ik dacht eraan dat ik wilde dat Allah swt ons huwelijk zou zegenen. (inshAllah.)
Op de henna dag heeft mijn zus de henna bij me gedaan, gewoon mijn handen gesmeerd zeg maar , geen versieringen. Die dag/avond heb ik alleen gevierd met zussen en moeder.
Op mijn trouwfeest klonk er Qoran en gaven 2 zusters een lezing over 'het huwelijk in de islam' . Na het eten (kort voordat mijn echtgenoot mij zou komen ophalen) vermaakten een paar zusters de mensen met de Duff.

Ik droeg een jurk (laten maken), een zuster heeft me bescheiden opgemaakt, toen ik wegging naar de deur waar mijn man me opwachtte sluierde ik mezelf met een grote cape waarbij het mijn gezicht en lichaam verborg.
Geen film opnames, geen foto opnames. Alleen omringd door dierbaren (vrouwen) en inshaAllah de engelen.

Was heel bescheiden en gezellig. AlHamdouLilLah


mashallah

31-01-2008, 12:45
Assalamoe aleikoum zusters,

Bedankt voor jullie reacties!
De reden dat ik gevraagd had naar de reacties van familie en vrienden is omdat ik in mijn omgeving een paar keer heb meegemaakt dat de familie probeerde om toch muziek te draaien of bepaalde rituelen te doen met eieren, kaarsen of muntjes ombinden (!) terwijl de bruid het niet wilde.
Maar het gaat mij niet om hun mening, het gaat erom dat het Allah swt tevreden stelt insha'Allah!

Wat ik ook leuk vind is een quiz met kleine kadootjes.
En als mensen een kleine speech houden voor de bruid

Meer tips zijn welkom!

x Zonnetje

31-01-2008, 13:22


Ik heb geen feest gegeven,
ik hou er niet van om zo een uitgebreid feest te geven, nergens voor nodig!
We hebben geld gegeven aan de moskee, een etentje gegeven

Maar heb wel een SUPER huwelijksreis gehad, met alles dr op en dr aan

en that's it

31-01-2008, 13:24

Citaat door khatar_casanova:
Ik heb geen feest gegeven,
ik hou er niet van om zo een uitgebreid feest te geven, nergens voor nodig!
We hebben geld gegeven aan de moskee, een etentje gegeven

Maar heb wel een SUPER huwelijksreis gehad, met alles dr op en dr aan

en that's it



31-01-2008, 13:37
As salamou ehleikoem wa rahmatoe lahi wa baraketoe

Masha'Allah dames, Moge Allah azza wa djal jullie huwelijk zegenen!

Zonnetje_78, het is inderdaad waar dat soms familieleden het er niet mee eens zijn. Ze willen een feest en dus willen ze muziek. Broers willen graag op de foto met hun zus en dus ook de zaal betreden. Ook krijg je soms rituelen aangedrongen, SoubhannAllah wat onwetendheid wel niet kan aanrichten. Blijf geduldig lieve zusters, wanneer een familielid blijft zeuren, omdat de muziek ontbreekt denk dan aan Allah azza wa djal. Je doet het om de tevredenheid van Allah azza wa djal te verkrijgen en dit moet je voor laten gaan. Of je stelt je familieleden tevreden of je stelt Allah Ta'ala tevreden, aan het eerste heb je niets op de Dag des Oordeels maar aan het laatste heb je veel Insha'Allah. Blijf standvastig en maak ze echt duidelijk, Nee ik wil geen handelingen op mijn bruiloft die tegen de Wetten van Allah azza wa djal zijn!

Een islamitische Walimah is het mooiste. Je kunt da'wah doen op je bruiloft door het geven van een lezing, Koranrecitaties en afsluiten met een du'a. Ook kun je op het einde een cd uitdelen met daarop Qoraanrecitaties of lezingen (dit is slechts een voorbeeld. Je kunt verschillende dingen doen).
Verder heb ik gemerkt dat er van te voren wordt gepraat over een islamitische walimah, van wordt wel een bruiloft of gewoon een stille plek waar we gaan zitten. Nadat ze zijn geweest dan zijn ze eigenlijk erg tevreden omdat het Insha'Allah Gezegend is, met de Engelen die deze bijeenkomst bijwonen, met de Wil van Allah azza wa djal. Vooral niet twijfelen over de mensen, want uiteindelijk zullen ze -met de wil van Allah azza wa djal- toch tevreden zijn met je Walimah, zo niet dan ligt dit niet aan jou zuster, maar aan de mens zelf die dan noch taqwa, noch imaan in zich heeft.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11