Bekijk volle/desktop versie : 'Kom maar op met je film!'



Pagina's : [1] 2 3 4

19-01-2008, 19:44
'Wat een gek. Dat denk ik als ik iets zie of hoor over Wilders in de media. Een groeiend aantal moslims lacht om hem, met recht.' Publicist Ali Eddaoudi reageert mild op de nu al veelbesproken film over de Koran die de PVV-voorman binnenkort zal gaan vertonen. Dat de overheid er serieus werk van maakt begrijpt hij, maar tegelijkertijd vindt de Bredanaar dat we doorschieten. Lachend: 'Moslims in Nederland steggelen zelfs over de bouw van een moskee, laat staan over een eventuele aanslag.'

Collega-moslim en -schrijver Mohammed Jabri maakt zich evenmin druk om het audiovisuele project van de blonde politicus. 'Iedereen speculeert, maar nog niemand weet wat deze clowneske figuur ons voor gaat schotelen. Zien we Geert Wilders die over een ayatollah Khomeini-pop heen pist? Gaat hij de Koran in beeld verscheuren? Zeker is dat het nu al een culthit mag heten.'

Televisiestations maakten vorig jaar, toen de Limburger zijn filmpplannen presenteerde, meteen duidelijk niet als podium voor Wilders politieke opvattingen te willen dienen. Daarop kondigde de PVV-er aan dat hij zijn project in de zendtijd voor politieke partijen de ether in zal slingeren. Volgende week vrijdag staat die politieke zendtijd gepland. Het kabinet toont zich ernstig bezorgd en zal na vertoning meteen met een officiële reactie komen.

Paniek
'Dat de politiek zich roert lijkt me logisch', zegt Jabri. 'Maar dat er weer allerlei stukken uitlekken met als gevolg dat de paniekgevoelens toenemen, betreur ik.' Meer dan om de binnenlandse situatie, maakt Jabri zich zorgen over de internationale verhoudingen. 'Nog niet zo lang geleden genoot Nederland een uitstekende reputatie op het gebied van integratie en tolerantie. Door dit type commotie worden we meer en meer het lachertje van de wereld.'

Toch maken beide publicisten zich ook zorgen. Zo ziet Eddaoudi in deze dagen bevestigd dat autochtonen angst voelen voor alles wat naar de islam riekt. 'Ik ben een Nederlander en een moslim. Ik schaar me in deze kwestie achter mijn land. Nederland is niet Wilders, schreef ik deze week nog in een column. Ondanks dat openen Wilders en zijn achterban ook de aanval op mij. Door telkens weer over 'de' islam te spreken, of 'de' moslims.'

Een probleem dat ook Jabri benoemt. 'Natuurlijk hebben we te maken met een groep raddraaiers. Wat mij betreft zetten we die jongeren, en die handelen echt niet naar de letter van de Koran, op een roeiboot richting Zuidpool. Het is namelijk onder andere die groep, die Wilders aan zijn stemmers helpt.' Eddaoudi: 'Mee eens. Deze kwaadwillenden dienen we als moslimgemeenschap net zo hard te veroordelen als extreemrechts. Maar het getuigt van een gebrek aan relativeringsvermogen, nuance en vooral intelligentie dat misdragingen van een kleine groep steeds meer Nederlanders motiveren om een hele groep te veroordelen. Laat die film maar komen, Wilders ga je gang. Hij kan ons moslims niet afschaffen en de Koran niet verbieden.'

Mocht blijken dat de film racistisch is, dan wel aanzet tot haat, overwegen Jabri en Eddaoudi juridische stappen. Al enige tijd werken de twee vrienden aan de oprichting van de stichting Mirsab. Jabri: 'Daarmee gaan we ons richten op activiteiten langs juridische weg, we gaan publiceren op een nieuwe website en we zullen opkomen voor de islamgemeenschap in dit land.' De advocaten van Mirsab staan volgens Jabri in de startblokken.

Bron | De Pers
http://depers.republisher.modernmedia.nl/7602/default.aspx#2

19-01-2008, 19:56


Ik snap die wilders echt niet

19-01-2008, 19:57
hoppa....weer een topic over mijn vriend.

19-01-2008, 19:58
HAMAS JIHAD HEZBOLLAH

19-01-2008, 19:58



Citaat door MigaelB:
Ik snap die wilders echt niet
Dat lijkt me niet zo gek, nee.

19-01-2008, 19:58

Citaat door Kloosjak:
hoppa....weer een topic over mijn vriend.



Als hij nou eens iets aan zijn haar deed

19-01-2008, 19:58

Citaat door MigaelB:
Ik snap die wilders echt niet

Ik wel.
Hij kwetst andere mensen en verdient zo zijn brood. Hij heeft gezien hoe hirsi ali van een woestijn rat is veranderd in een rat met geld.

Dus tsja hij kon kiezen tussen taxi chaffeur of mensen kwetsen.

Hij heeft duidelijk voor dat tweede gekozen

19-01-2008, 19:59

Citaat door Samara77:
Dat lijkt me niet zo gek, nee.



Gekken heb je overal

19-01-2008, 19:59

Citaat door Kloosjak:
hoppa....weer een topic over mijn vriend.


hij moet hirsi wel bedanken.

19-01-2008, 20:00

Citaat door Narutard:
Ik wel.
Hij kwetst andere mensen en verdient zo zijn brood. Hij heeft gezien hoe hirsi ali van een woestijn rat is veranderd in een rat met geld.

Dus tsja hij kon kiezen tussen taxi chaffeur of mensen kwetsen.

Hij heeft duidelijk voor dat tweede gekozen


haha inderdaad.

paar jaar geleden was hij een nobody.

maar misschien zijn wij ook een beetje verantwoordelijk dat hij bekend begint te worden.

19-01-2008, 20:01

Citaat door C_warrior:
haha inderdaad.

paar jaar geleden was hij een nobody.

maar misschien zijn wij ook een beetje verantwoordelijk dat hij bekend begint te worden.


Wij zijn daar idd verantwoordelijk voor. Als wij hem vanaf het begin hadden genegeerd dan was hij nu weer taxi chaffeur in venlo

19-01-2008, 20:03

Citaat door Narutard:
Wij zijn daar idd verantwoordelijk voor. Als wij hem vanaf het begin hadden genegeerd dan was hij nu weer taxi chaffeur in venlo


Denk dat hij meer van uitkering zou leven.

19-01-2008, 20:03


Maar goed, zoals Eddouadi zei, laat maar komen, we zullen wel zien wat voor strafbare feiten hij pleegt met die film.

19-01-2008, 20:04

Citaat door C_warrior:
Denk dat hij meer van uitkering zou leven.

Dat weet ik niet maar dat interesseert me ook niet.

19-01-2008, 20:06

Citaat door Kloosjak:
hoppa....weer een topic over mijn vriend.



Geen commentaar op de inhoudt

Pagina's : [1] 2 3 4