Bekijk volle/desktop versie : Premier: Ik verzet me tegen nodeloos kwetsen



Pagina's : [1] 2 3 4

18-01-2008, 18:35
Premier Jan Peter Balkenende waarschuwt dat in de discussie over de Koranfilm van Geert Wilders geen levensovertuigingen en bevolkingsgroepen nodeloos mogen worden gekwetst.



„Daartegen zullen wij ons als kabinet altijd verzetten”, zei Balkenende vrijdag na afloop van de ministerraad.

Hij constateerde dat Nederland tradities hoog te houden heeft als het gaat om respect, tolerantie en verdraagzaamheid. Tegelijkertijd wees de minister-president ook op de vrijheid van meningsuiting.

PVV-leider Wilders heeft aangekondigd dat de film zijn mening zal verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is. De Koranfilm is nog niet verschenen, maar heeft al geleid tot opschudding in binnen- en buitenland.

Bron NRC

18-01-2008, 18:40


Balkie in actie

18-01-2008, 18:43
Wat jullie ook zeggen van hem, hij is een man naar me hart.

18-01-2008, 18:45
quote:
Hij constateerde dat Nederland tradities hoog te houden heeft als het gaat om respect, tolerantie en verdraagzaamheid. Tegelijkertijd wees de minister-president ook op de vrijheid van meningsuiting.

Un quote:

Verdraaid even een tentoonsteling houden, wat had hij daar over te zeggen?

18-01-2008, 18:45


Respect voor mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en vedraagzaamheid!

Balkenende vertoont zich tenminste voorbeeldig.

18-01-2008, 18:59

Citaat door Griffon:
Respect voor mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en vedraagzaamheid!

Balkenende vertoont zich tenminste voorbeeldig.

Ja Balkie is ook niet bang voor wilders

Dat zie je in zijn houding wel, en in zijn woorden. Hij is bezorgd om de schade die wilders aanbrengt en soms in zo'n debat zie je Balkenende echt kijken als wilders aan het woord is dan zie je gewoon dat ie zich er vreselijk aan irriteert!

18-01-2008, 19:03

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja Balkie is ook niet bang voor wilders

Dat zie je in zijn houding wel, en in zijn woorden. Hij is bezorgd om de schade die wilders aanbrengt en soms in zo'n debat zie je Balkenende echt kijken als wilders aan het woord is dan zie je gewoon dat ie zich er vreselijk aan irriteert!


Balkenende verweert zich uitstekend tegen Wilders in de Kamer. Een politicus die een hoger niveau heeft dan zulke mensen!

18-01-2008, 19:05

Citaat door SUPER_MAROC:
Premier Jan Peter Balkenende waarschuwt dat in de discussie over de Koranfilm van Geert Wilders geen levensovertuigingen en bevolkingsgroepen nodeloos mogen worden gekwetst.



„Daartegen zullen wij ons als kabinet altijd verzetten”, zei Balkenende vrijdag na afloop van de ministerraad.
Hier draait het dus om het woord "nodeloos". Dat is dus de vraag.

Citaat door SUPER_MAROC:

Hij constateerde dat Nederland tradities hoog te houden heeft als het gaat om respect, tolerantie en verdraagzaamheid. Tegelijkertijd wees de minister-president ook op de vrijheid van meningsuiting.
Respect is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Ik zou niet weten waar ik respect voor zou moeten hebben, ècht niet.
Tolerantie is ook zo een raar woord. Als iedereen normaal werkt, voor zijn kinderen zorgt, enz. dan heeft dat woord "tolerantie" helemaal geen betekenis. Pas als mensen zich niet aanpassen, en hun cultuur willen opleggen aan de meerderheid, dan zou ik tolerant moeten zijn. NIET dus.

Citaat door SUPER_MAROC:

PVV-leider Wilders heeft aangekondigd dat de film zijn mening zal verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is. De Koranfilm is nog niet verschenen, maar heeft al geleid tot opschudding in binnen- en buitenland.

Bron NRC

Het gaat er dus om of er gekwetst wordt, en dan ook nog eens of er NODELOOS gekwetst wordt.

Hier zie je dus het populistische effect doorschemeren: iemand heeft kritiek, en dan zijn mensen ineens NODELOOS GEKWETST!

18-01-2008, 19:10

Citaat door Tat twam asi:



Pas als mensen zich niet aanpassen, en hun cultuur willen opleggen aan de meerderheid, dan zou ik tolerant moeten zijn. NIET dus.





Maar dat is helemaal niet het geval.

Wilders doet het wel overkomen alsof dit wel het geval en daar is hij, moet ik eerlijk zeggen, wel goed in geslaagd.

Vooral in dorpen waar autochtonen waarschijnlijk 1 keer per jaar een allochtoon zien is zijn taktiek wel een succes.

18-01-2008, 19:14


Dat vlindertje is zo fris, leuk en lief...

Wat een schril contrast met met je woorden

18-01-2008, 19:15

Citaat:
Respect is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Ik zou niet weten waar ik respect voor zou moeten hebben, ècht niet.
Tolerantie is ook zo een raar woord. Als iedereen normaal werkt, voor zijn kinderen zorgt, enz. dan heeft dat woord "tolerantie" helemaal geen betekenis. Pas als mensen zich niet aanpassen, en hun cultuur willen opleggen aan de meerderheid, dan zou ik tolerant moeten zijn. NIET dus.
Zo aandoenlijk hoe jij de woorden van de premier probeert te pareren met holle woorden.

Respect in waar het menselijk bestaan op gefundeerd is, respect en samenwerking zijn de waarden die mens hebben doen overleven. Een respectloze maatschappij is een broednest voor haat, racisme en afschuw. Waarom zou je respect hebben? Als je geen respect kent, geen verantwoordelijkheid zul je iedere slechte dat kunnen goedpraten, aangezien respect niet nodig is.

Tolerantie is een waarde die op respect is gefundeerd. Als je iedereen, welke ras/sekse/godsdienst dan ook respecteert, dan is het niet meer moeilijk om voor zijn levensstijl tolerantie op te brengen. En ook een maatschappij zonder tolerantie is een maatschappij dat snel verandert in een maatschappij waar de wet van de sterkste geldt: ik hoef jou niet te tolereren en te respecteren, jij en ik zijn gescheiden en we hebben niets met elkaar te maken. Alles waar in het verleden voor gestreden is gaat dan verloren met alle gevolgen van dien.

18-01-2008, 19:18

Citaat door SUPER_MAROC:
Hij constateerde dat Nederland tradities hoog te houden heeft als het gaat om respect, tolerantie en verdraagzaamheid.


Precies hetzelfde wat Wilders ook zegt.
Wilders moet ook niks hebben van een intollerant geloof!

18-01-2008, 19:18



Citaat door grendel:
Maar dat is helemaal niet het geval.

Wilders doet het wel overkomen alsof dit wel het geval en daar is hij, moet ik eerlijk zeggen, wel goed in geslaagd.

Vooral in dorpen waar autochtonen waarschijnlijk 1 keer per jaar een allochtoon zien is zijn taktiek wel een succes.


Het gaat NIET over allochtonen in het algemeen maar over de islaam, wel zuiver blijven!

18-01-2008, 19:24

Citaat door SUPER_MAROC:
Premier Jan Peter Balkenende waarschuwt dat in de discussie over de Koranfilm van Geert Wilders geen levensovertuigingen en bevolkingsgroepen nodeloos mogen worden gekwetst.



„Daartegen zullen wij ons als kabinet altijd verzetten”, zei Balkenende vrijdag na afloop van de ministerraad.

Hij constateerde dat Nederland tradities hoog te houden heeft als het gaat om respect, tolerantie en verdraagzaamheid. Tegelijkertijd wees de minister-president ook op de vrijheid van meningsuiting.

PVV-leider Wilders heeft aangekondigd dat de film zijn mening zal verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is. De Koranfilm is nog niet verschenen, maar heeft al geleid tot opschudding in binnen- en buitenland.

Bron NRC

Lekker gewoon politieke pietpraat. Zolang onder het beleid van Balkenende nog mensen verhongeren in verpleeg tehuizen neem ik hem niet serieus. Het is gewoon een blaaskaak net een gladde babbel die de armsten in de samenleving uitzuigt met zijn beleid. Ook daar slaat Wilders hem regelmatig mee om zijn oren. Zou het pijn doen?

18-01-2008, 19:24

Citaat door alrachman1:



Het gaat NIET over allochtonen in het algemeen maar over de islaam, wel zuiver blijven!






Belemmert de Islam jou in je dagelijkse leven, Al Rachmannetje ?

Is jouw kwaliteit van je dagelijkse leven door de Islam als bakstenen

van de Al Aqsa moskee naar beneden gekelderd ?


Vertel,..brand los,..

maar hou het kort,..

ik moet zo weg

Pagina's : [1] 2 3 4