Bekijk volle/desktop versie : meisjes met hoofddoek die een baan/stageplek proberen te vinden



Pagina's : [1] 2 3

17-01-2008, 14:04
Ik reageer hiermee op berichten die ik op dit forum lees van het zoveelste meisje met hoofddoek wat geweigerd wordt.

misschien een stomme vraag:
Is het niet beter voor je toekomst en je opleiding/werk om dan maar geen hoofddoek te dragen voordat je het pand ingaat?

Je kunt hier wel fel op reageren, maar dit gebeurt vaak, ook in Frankrijk.
Al vecht je en krijg je zogenaamd gelijk van de rechter, je kunt nog steeds geen stage lopen, studie afmaken, werken.

Je bidt (neem ik aan) je vast, je draagt mestoura kleding, doe dan die hoofddoek af voor je ergens op gesprek gaat en draag je haar in een strak knotje naar achteren of zo en geen make-up op.
Op straat kun je hem weer opdoen voor jezelf en desnoods met je make-up erbij.

Het is niet goed dat vrouwen met hoofddoek worden gediscrimineerd, maar als je gaat solliciteren kun je ook niet met spijkerbroeken of tattoo's aankomen. Dan moet je ook aanpassen. mannen met lang haar moeten ook kort knippen. Baarden moeten afgeschoren worden.

Ik denk niet dat je een zonde begaat als je op je werk/stage je haar strak in een knot naar achteren draagt, zonder make-up, zonder opvallende sieraden, bedekte kleding.

Je komt om te werken, je komt niet om mannen te versieren.

17-01-2008, 14:06


Is dit serieus???





17-01-2008, 14:10
is tog raar dat je zoiets plaats
men gaat tog niet moslima spelen op straat en binnen
je stage plaats zg geen hoofddoek dragen
sorry hoor...

ik loop ook stage
en draag ook een hoofddoek hmdl
en ze hebben dr niks van gezegd..
ik geloof best dat er genoeg bedrijven zijn
die je nemen hoe je bent voor je werkzaamheden
en niet voor je hoofddoek
tenminste dat ik is hoe ik het bekijk..

17-01-2008, 14:14
Ja het is serieus wat ik zeg.
Omdat het niet alleen om stageplaatsen gaat.
Het gaat vooral om het werk daarna.
Je loopt door kantoren en ziet weinig/geen moslima's en dat is zonde.

17-01-2008, 14:18


Na die ene stageplek gaat het probleem vrolijk verder, want je kan geen volgende vinden, kan vervolgens je studie niet afmaken, je hebt niet genoeg werkervaring opgedaan en komt nauwelijks een bedrijf binnen omdat ze er geen hoofddoek willen zien.

In plaats van een hulp wordt die hoofddoek een groot probleem.
Daarom dacht ik dat je voor een praktische oplossing kan kiezen:

- privé draag je een hoofddoek en desnoods een burka als je dat zelf wil
- bij het betreden van een bedrijfspand voor een sollicitatie ruim je jouw haren op en kom je zo sober mogelijk over om geen verkeerde aandacht te hoeven wekken.
- Als je er een tijdje werkt kan je het dragen van een hoofddoek desnoods bespreekbaar maken. Misschien dat ze het dan wel accepteren omdat ze jouw werk wel waarderen en inzien dat je een goede collega bent. Accepteren ze het niet, dan houdt je gewoon het uiterlijk simpel en neutraal.

Let wel: het zit hem niet alleen in die hoofddoek.
Jullie moeten je niet alleen op die hoofddoek blindstaren en denken daarmee klaar te zijn.

Je moet vooral sober gedragen en netjes praten en geen make-up doos op je gezicht en nette mestoura kleding.

Hoofddoek is maar 1 van de dingen.

17-01-2008, 14:25
ja maar ik bedoel waarom is het gewoon niet mogelijk
dat je ze gwn overtuigd
desnoods vraag je 1maand om je te bewijzen
en te laten zien dat je het kan

ik vind het persoonlijk maar heel dom
dan ze daarop zitten klagen dat je hoofddoek afmoet
egt gwn sjo stom

maar goed dat is mij mening
als ik in hun schoenen liep
zou ik die gene juist de gelegenheid
geven om te laten zien wat ze kunnen

en daarna pas komen met of je het wilt of niet
iemand met een hoofddoek..

ach ja..er zullen altijd eenmaal van die mensen zijn ..

helaas

17-01-2008, 14:34
Jij demotiveerd meiden die een hoofddoek dragen,het lijkt alsof je ze geen plek gunt in deze maatschappij

Zolang ze sabr(geduld) hebben dan zal Allah swt hun helpen,dit aardse leven is een test voor ons allen.Weet dat dit leven niet eeuwig duurt en dan zul je beoordeeld worden op je daden!Wat zul je tegen Allah swt zeggen wanneer hij je vraagt waarom je Hem niet gehoorzaamde?

Er zijn Macha allah genoeg hoofddoek dragende die wel iets hebben bereikt in hun leven.Ik ken hoofddoekdragende advocates,artsen,psychologen,docentes etc en ga zo maar door!

Bekijk alles niet zo negatief en laat de ongelovigen niet bepalen wat jij doet en wat jij bent!

Als je een moslima bent gehoorzaam je Allah swt.

Btw als je solliciteert naar werk,met een diploma op zak,een goede houding,enthousiast bent en straalt.Dan zal de werkgever wel merken dat je geschikt bent voor de baan of stage.

Ghair Inchallah

17-01-2008, 14:34
Probleem is alleen dat het voor zo een manager/directeur/PZ ook moeilijk is.
Persoonlijk hebben ze er niet altijd een probleem mee en willen het je misschien best gunnen als ze een aardige meid vinden of ze hebben heel hard iemand nodig.

Maar een beslissing moet zakelijk vanuit een bedrijf genomen worden, rekening houdend met collega's/ klanten/ bedrijfscultuur wordt het uiteindelijk toch maar niet gedaan.

De enige plek in een bedrijf waar ik ooit hoofddoekjes zag is op een call-center.

17-01-2008, 14:57
Nee Ikrame, deze discussie is momenteel op Onderwijs & Wetenschap in volle gang.

Ik wil juist niet demotiveren.
Privé blijven ze hem gewoon dragen.
Het gaat hier om een praktische oplossing. Je bent niet in een islamitisch land.
Niemand kan je dwingen niet te bidden/vasten en niet te geloven.
Ze kunnen je wel verbieden een hoofddoek/burka te dragen op bepaalde plaatsen.
Waaronder bedrijven/ziekenhuizen/rechtbanken/scholen.

Als je realistisch kijkt is het beeld niet rozekleurig.

17-01-2008, 16:20
ik zie mezelf niet gauw me hoofddoek afdoen
dat vind ik heel erg stom..
ik zou zeker door blijven zoeken

waar een wil is een weg..
en inshallah voor vele nooit opgeven!

17-01-2008, 16:28
Tuurlijk worden er meiden afgewezen vanwege hun hoofddoek. Ik ken er genoeg, die het er moeilijk mee hebben een stageplek/werkplek te vinden. Als reden geven ze natuurlijk niet dat het om je hoofddoek gaat, maar verzinnen ze smoesjes. Maar ook ken ik genoeg meiden, zoals Ikrame al zei, die hoog zijn opgekomen mét hoofddoek. Ik denk niet dat je moet zeggen dat ze hun hoofddoek áf moeten doen, je zegt hun hiermee dat het eigenlijk gewoon de normaalste zaak is, om je hoofddoek af te doen zodra het kan. En dat school/stage/werk dus vóor je geloof gaat. Dit is zeer fout, als dit jouw denkwijze is. Ik zelf draag hamdulilah gewoon hoofddoek, al bijna 2 jaar ! Met stage zoeken heb ik hamdulilah helemaal geen problemen gehad, en ben gewoon gelijk aangenomen. Ik zeg niet dat het níet gebeurt, want het gebeurt zeker weten.

17-01-2008, 16:45

Citaat door Soussbloemetje:
Ik reageer hiermee op berichten die ik op dit forum lees van het zoveelste meisje met hoofddoek wat geweigerd wordt.

misschien een stomme vraag:
Is het niet beter voor je toekomst en je opleiding/werk om dan maar geen hoofddoek te dragen voordat je het pand ingaat?

Je kunt hier wel fel op reageren, maar dit gebeurt vaak, ook in Frankrijk.
Al vecht je en krijg je zogenaamd gelijk van de rechter, je kunt nog steeds geen stage lopen, studie afmaken, werken.

Je bidt (neem ik aan) je vast, je draagt mestoura kleding, doe dan die hoofddoek af voor je ergens op gesprek gaat en draag je haar in een strak knotje naar achteren of zo en geen make-up op.
Op straat kun je hem weer opdoen voor jezelf en desnoods met je make-up erbij.

Het is niet goed dat vrouwen met hoofddoek worden gediscrimineerd, maar als je gaat solliciteren kun je ook niet met spijkerbroeken of tattoo's aankomen. Dan moet je ook aanpassen. mannen met lang haar moeten ook kort knippen. Baarden moeten afgeschoren worden.

Ik denk niet dat je een zonde begaat als je op je werk/stage je haar strak in een knot naar achteren draagt, zonder make-up, zonder opvallende sieraden, bedekte kleding.

Je komt om te werken, je komt niet om mannen te versieren.



Salaam Alikom lieverd meen je dit nou egt?
Ten eerste wie zegt dat jij morgen nog leeft?
Ten tweede een moslim vrouw moet der zelf bedekken wijde kleren hijaab over de boezem... en werken waar geen mannen aanwezig zijn wat helaas moeilijk te vinden is..! maar betekent niet dat je je hoofddoek afdoet ofnaar agteren alleen om een baan!
Taqiellah!! (vrees voor Allah) Voor het te laat is!
Als je je hoofddoek op je werk afdoet wat voor nut heeft het eigelijk
Ik denk niet dat je een zonde begaat als je op je werk/stage je haar strak in een knot naar achteren draagt
Wie heeft jou dit wijs gemaakt E make-up mag zoiezo niet tenzij je het thuis voor je man doet!!
en belangrijkste nooit opgeven met zoeken

Gair inchallah
Wa salaam alikom

17-01-2008, 17:00


Lieve zuster,

Ga je aub goed inlezen en laten informeren over het dragen van de hijab en de bedekking in de islam.
Je komt op mij onwetend over en ik vind het erg jammer als je anderen daarin meetrekt.
Daarnaast lijkt het alsof je geen vertrouwen hebt in onze schepper, Allah, subhana wa ta'ala.
Alleen je goede daden en kennis (van islam) neem je mee in je graf, niet je geld, machtspositie etc, (die je hebt verkregen met een baan of stage)

En zoals hier boven al werd gezegd, je weet nooit wanneer het de laatste dag is en wanneer je je zult moeten verantwoorden.

Denk er aub even goed over na!!!!


Salaam alaykoum

Awe

17-01-2008, 18:02

Citaat door Soussbloemetje:
Ik reageer hiermee op berichten die ik op dit forum lees van het zoveelste meisje met hoofddoek wat geweigerd wordt.

misschien een stomme vraag:
Is het niet beter voor je toekomst en je opleiding/werk om dan maar geen hoofddoek te dragen voordat je het pand ingaat?

Je kunt hier wel fel op reageren, maar dit gebeurt vaak, ook in Frankrijk.
Al vecht je en krijg je zogenaamd gelijk van de rechter, je kunt nog steeds geen stage lopen, studie afmaken, werken.

Je bidt (neem ik aan) je vast, je draagt mestoura kleding, doe dan die hoofddoek af voor je ergens op gesprek gaat en draag je haar in een strak knotje naar achteren of zo en geen make-up op.
Op straat kun je hem weer opdoen voor jezelf en desnoods met je make-up erbij.

Het is niet goed dat vrouwen met hoofddoek worden gediscrimineerd, maar als je gaat solliciteren kun je ook niet met spijkerbroeken of tattoo's aankomen. Dan moet je ook aanpassen. mannen met lang haar moeten ook kort knippen. Baarden moeten afgeschoren worden.

Ik denk niet dat je een zonde begaat als je op je werk/stage je haar strak in een knot naar achteren draagt, zonder make-up, zonder opvallende sieraden, bedekte kleding.

Je komt om te werken, je komt niet om mannen te versieren.


Bij ons zijn vrouwen met hoofddoek van harte welkom. Werk of stage. Ze worden met open armen ontvangen.

17-01-2008, 19:43

Citaat door Dep:
Bij ons zijn vrouwen met hoofddoek van harte welkom. Werk of stage. Ze worden met open armen ontvangen.



Elhamdoelilah!!

Pagina's : [1] 2 3