Bekijk volle/desktop versie : Christen Terrorisme



Pagina's : [1] 2

20-11-2003, 11:13
Ugandese rebellen richten bloedbad aan in dorp

KAMPALA (ANP) - Ugandese rebellen hebben zaterdag bij een aanval op een dorp vijftien burgers gedood. De opstandelingen ontvoerden verder enkele tientallen inwoners, vooral kinderen. Dat maakten overheidsfunctionarissen zondag bekend.

Dertien van de kinderen zijn inmiddels dood teruggevonden. De rebellen hadden hen met kapmessen doodgehakt, aldus een legerwoordvoerder.

De rebellen van het Verzetsleger van de Heer (LRA) vielen het dorp Bata, in het noorden van het Afrikaanse land, bij het ochtendgloren binnen. Zij verrasten de inwoners volgens een districtshoofd in hun slaap, vermoordden hen met kapmessen, en namen ongeveer veertig mensen mee.

Profeet

De LRA-opstandelingen vechten al zeventien jaar tegen de Ugandese regering. Aan het hoofd van de organisatie staat Joseph Kony, die zichzelf heeft uitgeroepen tot profeet. De beweging wil Uganda gaan regeren volgens de Tien Geboden van de bijbel, maar begaat desondanks grote wreedheden tegen de burgerbevolking.

Het ontvoeren van kinderen is voor de LRA een gewone rekruteringsmethode. Sinds 1995 hebben de rebellen al meer dan 10.000 kinderen ontvoerd en ingezet als soldaten tegen het Ugandese leger. Die gebruikt in de strijd tegen de LRA zelf overigens ook kinderen.

20-11-2003, 11:17


Ja heel erg ja. Is al jaren aan de gang en er wordt maar weinig tegen gedaan.

20-11-2003, 11:22

Citaat:
Origineel gepost door Pistach
Niks christen..gewoon ziekelijke kerels.
Of kon je dat er zelf niet op uitmaken.
Iemand die zichzelf uitroept tot profeet, beweert te willen regeren volgens de Tien Geboden en zulke wreedheden begaat is gewoon geestelijk gestoord.
Want 1 van de tien geboden klinkt als volgt.
Gij zult niet doden.
O dus nu zijn het ineens geen Christenen meer.
Ze plegen die moorden anders wel in naam van 'de Heer'.
En hun doel is een streng, fundamentalistisch Christelijk regime..

Wat zeg jij ook alweer eens als moslims duidelijk maken dat moslims geen onschuldige mensen vermoorden.....??
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, NEPPERT!


20-11-2003, 11:32

Citaat:
Origineel gepost door redouan19
O dus nu zijn het ineens geen Christenen meer.
Ze plegen die moorden anders wel in naam van 'de Heer'.
En hun doel is een streng, fundamentalistisch Christelijk regime..

Wat zeg jij ook alweer eens als moslims duidelijk maken dat moslims geen onschuldige mensen vermoorden.....??
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, NEPPERT!

O ja, hoeveel moslims lopen na een zelfmoordaanslag niet om het hardst te roepen dat dat geen echte moslims zijn.

Ik inclusief want het zíjn ook geen echte moslims....
Net als de mensen die deze gruweldaden plegen, geen christelijk hart hebben. christenen zijn vredelievende mensen weet je, net als moslims.

Dus waar hebben we het eigenlijk over???

20-11-2003, 11:37



Citaat:
Origineel gepost door redouan19
O dus nu zijn het ineens geen Christenen meer.
Ze plegen die moorden anders wel in naam van 'de Heer'.
En hun doel is een streng, fundamentalistisch Christelijk regime..

Wat zeg jij ook alweer eens als moslims duidelijk maken dat moslims geen onschuldige mensen vermoorden.....??
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, NEPPERT!

Redouan heeft natuurlijk gelijk. Over zijn artikel hoor je nooit iets in de westerse media. en met het zeggen dat ze ze geen christenen zijn maak je jezelf wel heel makkelijk vanaf. Ze volgen de bijbel. Dus niet discrimeren................

20-11-2003, 11:40

Citaat:
Origineel gepost door babyvanbelisma
O ja, hoeveel moslims lopen na een zelfmoordaanslag niet om het hardst te roepen dat dat geen echte moslims zijn.
Genoeg ja! En weet jij wie hier dan altijd als haantje de voorste de moslims kwam vertellen dat die ontkenning te makkelijk was etc. etc. Dat moslims toch maar schuld moesten bekennen???

Heb je uberhaupt je ogen wel open als je hier ronddwaalt!?

Wat een domme reactie totaal zonder besef van discussie hier en de reden waarom ik juist mijn opmerkingen aan Vikker richtte!

20-11-2003, 11:49

Citaat:
Origineel gepost door redouan19
Genoeg ja! En weet jij wie hier dan altijd als haantje de voorste de moslims kwam vertellen dat die ontkenning te makkelijk was etc. etc. Dat moslims toch maar schuld moesten bekennen???

Heb je uberhaupt je ogen wel open als je hier ronddwaalt!?

Wat een domme reactie totaal zonder besef van discussie hier en de reden waarom ik juist mijn opmerkingen aan Vikker richtte!
Zonder besef van discussie? Vriend, er IS geen discussie op deze topic!!

Je hebt alleen maar wat feiten bij elkaar gegrabbeld en die allemaal onder de noemer "christenengeweld" gegooid. Oh ja sorry, ik had het niet door maar dat is een heeeeeelllll doordachte gedachte.

Ewa, laat mij met rust dan als je liever tegen Vikker zeikt. Ik zal er niet van wakker liggen hoor.

20-11-2003, 11:54

Citaat:
Origineel gepost door Pistach
De eerste beste gek kan zich uitroepen tot de Profeet .
Zo iemand neem je als christen toch niet au serieux!
Het verschil is, dat moslims die aanslagen plegen wel degelijk moslims zijn, deze kerel is een gek die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen.
Need I say more..

20-11-2003, 12:05

Citaat:
Origineel gepost door Pistach

Het verschil is, dat moslims die aanslagen plegen wel degelijk moslims zijn, deze kerel is een gek die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen.


En dat hebben ze je persoonlijk van te voren gemaild???

Je moet nu wel met echte argumenten komen anders ben je niet echt serieus te nemen.

Je kan ook zeggen dat het Christendom net zo goed tot zulke mafkezen kan komen. En het Jodendom kan ook perfecte beesten creëeren. En ongelovigen zijn ook tot ernstige dingen in staat.

Dingen toegeven is soms de enige oplossing.

20-11-2003, 12:13

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Redouan heeft natuurlijk gelijk. Over zijn artikel hoor je nooit iets in de westerse media. en met het zeggen dat ze ze geen christenen zijn maak je jezelf wel heel makkelijk vanaf. Ze volgen de bijbel. Dus niet discrimeren................
Precies, dat is nu helemaal mijn punt!

20-11-2003, 12:19

Citaat:
Origineel gepost door redouan19
Ugandese rebellen richten bloedbad aan in dorp

KAMPALA (ANP) - Ugandese rebellen hebben zaterdag bij een aanval op een dorp vijftien burgers gedood. De opstandelingen ontvoerden verder enkele tientallen inwoners, vooral kinderen. Dat maakten overheidsfunctionarissen zondag bekend.

Dertien van de kinderen zijn inmiddels dood teruggevonden. De rebellen hadden hen met kapmessen doodgehakt, aldus een legerwoordvoerder.

De rebellen van het Verzetsleger van de Heer (LRA) vielen het dorp Bata, in het noorden van het Afrikaanse land, bij het ochtendgloren binnen. Zij verrasten de inwoners volgens een districtshoofd in hun slaap, vermoordden hen met kapmessen, en namen ongeveer veertig mensen mee.

Profeet

De LRA-opstandelingen vechten al zeventien jaar tegen de Ugandese regering. Aan het hoofd van de organisatie staat Joseph Kony, die zichzelf heeft uitgeroepen tot profeet. De beweging wil Uganda gaan regeren volgens de Tien Geboden van de bijbel, maar begaat desondanks grote wreedheden tegen de burgerbevolking.

Het ontvoeren van kinderen is voor de LRA een gewone rekruteringsmethode. Sinds 1995 hebben de rebellen al meer dan 10.000 kinderen ontvoerd en ingezet als soldaten tegen het Ugandese leger. Die gebruikt in de strijd tegen de LRA zelf overigens ook kinderen.
Dit is werkelijk afschuwelijk ja.
Maar tsja, in Afrika lopen wel meer gekken rond die om de een of andere reden de meest afschuwelijke moordpartijen uitvoeren.
Deze noemt zich dan toevallig profeet van God. weer een gestoorde extremist dus.

Ik heb hier op het forum al vaker gezegd dat ik een hekel heb aan alles wat extremistisch is. Of het nou Joods, Christelijk of Islamitisch is. Ik wil deze gek dan op geen enkele manier verdedigen. En dat doe ik dan ook niet.

Maar als je goed kijkt kun je exacte paralellen trekken naar de even gestoorde moslimextremisten. deze man zegt ook te doden uit naam van God (of uit naam van het Christendom) en hij noemt zijn legen een verzetsleger van de heer. Net als de Mudjahedeen die zeggen den islam te verdedigen.

Net zo gek en gestoord als al die Moslimextremisten dus.

20-11-2003, 14:25

Citaat:
De eerste beste gek kan zich uitroepen tot de Profeet
Die zijn er wel meer :-)

20-11-2003, 15:38



Citaat:
Origineel gepost door Pistach
Je hoeft enkel naar de toespraken van obl te luisteren om te weten of het nu een christen of een moslim betreft die de leiding geeft aan dit stelletje bloeddorstige islamextremisten.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar we hadden het over christen-terrorisme. Tenzij jij het geen terrorisme wil noemen omdat er geen westerse doelen worden aangevallen maar alleen Afrikanen in lemen hutjes.

20-11-2003, 15:55

Citaat:
Origineel gepost door Pistach
Nou vooruit dan maar, ik ben ongelovig.
Ik krijg morgen het licht te zien en verhef mezelf tot profeet met als doel de Tien geboden te laten naleven.
Maar in mijn waanzin (anders zou ik mezlef niet veheffen tot profeet) ga ik maar lekker moorden, kinderen ontvoeren en dies meer.
Een normaal mens zal zeggen "Die kerel is stapelgek"
Bepaalde moslims zullen dit gebruiken om aan te tonen dat de echte terroristen de christenen zijn.
Begin bij het begin..de titel en het verhaal van redouan die dit verhaal misbruikt heeft.
Wat de zaken er ginder natuurlijk niet minder erg op maakt.
Maar had die kerel zichzelf niet tot profeet verheven, had redouan zich van heel uganda geen kl..t aangetrokken.
Want niet het lot van die mensen ginder interesseert hem, maar de lol om op basis van het gedrag van een ziekelijk gestoorde kerel te doen alsof christenen terroristen zijn.
Maar natuurlijk ging het hem om te "bewijzen" dat christenen ook terroristen kennen.
Het punt dat ik wilde maken is dan ook: godsdienst leidt uiteindelijk altijd tot bepaalde groepen die het volledig misbruiken. Ook bij christenen dus.
En trouwens elke profeet heeft zichzelf uitgeroepen tot profeet. Niemand heeft de keiharde stem van god gehoord die aankondigde wie nu de profeet is.
Daarom kan ik ook morgen mezelf tot profeet benoemen. Het is namelijk geen beschermd beroep.
Niet eens zo'n gek idee trouwens......

20-11-2003, 16:02
Alleen men ziet niet het verschil tussen mensen die zich verzetten tegen kwade machten (zoals Amerika)
En mensen die zomaar burgers vermoorden (zoals Uganda)

Ik zie OBL niet zomaar mensen vermoorden OMDAT MEN DE REGELS IN DE ISLAM NIET VOLGT

Er zijn daar althans geen harde bewijzen van dat hij dat heeft gezegd zoals "de profeet" uit Uganda

Pagina's : [1] 2