Bekijk volle/desktop versie : Argumenten!



16-01-2008, 22:41
Elloe.

Weet iemand een paar argumenten voor de volgende stelling:

Probleemjongeren moeten strenger gestrafd worden.

Ik ben tegen,

17-01-2008, 09:58


Daar heb ik pas geleden een debat over gehad. Ik zal ff voor je kijken.

17-01-2008, 10:10
Ik heb gewoon een paar korte argumenten die je dan nog kan uitbreiden, Geef je gewoon een soort kleine hulmiddel.


Waarom zou je strenger moeten straffen? In plaats van gevangenisstraf kan de rechter ook besluiten om een leerstraf te geven. Waarom? Bla bla.


Er is al heel veel onderzoek gedaan naar het nut van straffen. Meestal wordt niet duidelijk of streng straffen nou echt helpt om de criminaliteit te verminderen.


Er zijn andere manieren om ervoor te zorgen dat iemand niet opnieuw de fout ingaat.

17-01-2008, 12:39

Citaat door mevr anissatje:
Ik heb gewoon een paar korte argumenten die je dan nog kan uitbreiden, Geef je gewoon een soort kleine hulmiddel.


Waarom zou je strenger moeten straffen? In plaats van gevangenisstraf kan de rechter ook besluiten om een leerstraf te geven. Waarom? Bla bla.


Er is al heel veel onderzoek gedaan naar het nut van straffen. Meestal wordt niet duidelijk of streng straffen nou echt helpt om de criminaliteit te verminderen.


Er zijn andere manieren om ervoor te zorgen dat iemand niet opnieuw de fout ingaat.

Argument 1: 'Niet duidelijk genoeg' Sommige mensen vinden een leerstraf erger dan een gevangenisstraf

Argument 2: Zwak, 'meestal wordt niet duidelijk of strenge straffen helpen' Het is dus ook meestan niet duidelijk of ze wel helpen.

Argument 3: Noem dan wat andere dingen

Als je iemand argumenten wil geven, denk er dan ook echt over na

17-01-2008, 13:09



Citaat door HoceimaBoyZ:
Argument 1: 'Niet duidelijk genoeg' Sommige mensen vinden een leerstraf erger dan een gevangenisstraf

Argument 2: Zwak, 'meestal wordt niet duidelijk of strenge straffen helpen' Het is dus ook meestan niet duidelijk of ze wel helpen.

Argument 3: Noem dan wat andere dingen

Als je iemand argumenten wil geven, denk er dan ook echt over na


Ze moet de argumenten ook toelichten en uitbreiden. Niet dat gene zeggen wat ik heb neer gezet, Dan zijn de argumenten inderdaad zwak.

18-01-2008, 11:19
Ik ben er tegen, want de jongeren zullen zich alleen maar meer verzetten. Dus meer problemen, en haat...

18-01-2008, 23:04
Ik ben tegen, omdat ze hulp nodig hebben om beter te worden.
Als je ze straft, dan worden ze alleen maar erger, en dat is niet de bedoeling....

19-01-2008, 19:26
Het verschilt per persoon, je hebt jongeren die zich niet voor de tweede keer op hun kop zullen stoten, en je heb een andere groep jongeren die hoelang of hoevaak je ze straft het niets uitmaakt.

19-01-2008, 21:37

Citaat door Parasiet:
Elloe.

Weet iemand een paar argumenten voor de volgende stelling:

Probleemjongeren moeten strenger gestrafd worden.

Ik ben tegen,


Ik ben tegen,

Je moet ze benaderen en ieder aandahct geven en projecten organiseren ze steunen met bv huiswerkbegeleiding etc.

Het word anders alleen erger!

19-01-2008, 22:48
Best moeilijk om argumenten te verzinnen als je voor bent xD