Bekijk volle/desktop versie : 2000 kilo Offerfeestvlees voor armen



Pagina's : [1] 2

16-01-2008, 19:14
Dit deden ze eind december tijdens het offerfeerst, aldus de Telegraaf. Van het verzamelde vlees worden worsten gemaakt voor daklozen, verslaafden en mensen met financiele problemen.

De worsten moeten via voedselbanken terechtkomen bij mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ook wordt een deel gereserveerd voor offerfeestmaaltijden in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Dat hebben de organisatoren van actie, de Samenwerkende Moslim Hulporganisaties en het katholieke Cordaid bekend gemaakt.

16-01-2008, 20:58


hoeveel weegt 1 schaap?

16-01-2008, 21:15

Citaat door misskouzina:
hoeveel weegt 1 schaap?


Rond de 30 kilo meen ik gehoord te hebben, dus ong 67 schapen.

16-01-2008, 21:24
Zo weinig.!!

16-01-2008, 22:11


Het is verplicht om 1/3 aan de arme te geven, ik had wel meer verwacht

17-01-2008, 16:11
je moet eerste aan je moslimbroeders geven die het slegt hebben dan pas aan om het maar grof te zeggen hollanders etc. .. mijn ouders hebben het verdeeld aan buren dus hij was snel op.. en dit jaar waren de meeste schapen erg klein daar kan het ook aan liggen

17-01-2008, 16:40

Citaat door xxberberiaxx:
je moet eerste aan je moslimbroeders geven die het slegt hebben dan pas aan om het maar grof te zeggen hollanders etc. .. mijn ouders hebben het verdeeld aan buren dus hij was snel op.. en dit jaar waren de meeste schapen erg klein daar kan het ook aan liggen

Dus Moslimbroeders zijn geen Nederlanders??? En als je mensen Hollanders noemt is dat grof???

17-01-2008, 16:43

Citaat door jayanta:
Dus Moslimbroeders zijn geen Nederlanders??? En als je mensen Hollanders noemt is dat grof???




De hollanders dicrimineren ons ?!?!?!?

Degene die het meest discrimineren brengen oud vlees rond...

17-01-2008, 16:46

Citaat door jayanta:
Dus Moslimbroeders zijn geen Nederlanders??? En als je mensen Hollanders noemt is dat grof???


Als je Brabanders zo aanspreekt wel geloof ik.

19-01-2008, 17:35

Citaat door abdelkader:
Zo weinig.!!



Ja daarom vroeg ik hoeveel 1 schaap woog.













19-01-2008, 17:36
Volgend jaar meer inch'Allah

19-01-2008, 17:38
Dit is niet te controleren joh. Ze zijn iig niet bij ons langs geweest om te vragen hoeveel wij hebben wegegeven.

19-01-2008, 17:40



Citaat door Redactie:
Dit deden ze eind december tijdens het offerfeerst, aldus de Telegraaf. Van het verzamelde vlees worden worsten gemaakt voor daklozen, verslaafden en mensen met financiele problemen.

De worsten moeten via voedselbanken terechtkomen bij mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ook wordt een deel gereserveerd voor offerfeestmaaltijden in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Dat hebben de organisatoren van actie, de Samenwerkende Moslim Hulporganisaties en het katholieke Cordaid bekend gemaakt.

Zeker wat er over was en wat al was gaan rotten, dat gaven ze weg aan de armen?

Dat noemen "wij" voedselbank ... en dat doen "wij" elke dag ...

19-01-2008, 17:43

Citaat door Tat twam asi:
Zeker wat er over was en wat al was gaan rotten, dat gaven ze weg aan de armen?

Dat noemen "wij" voedselbank ... en dat doen "wij" elke dag ...


Wat "wij" weggeven geven we op de eerste feestdag af en niet pas als het gaat rotten.

19-01-2008, 17:55

Citaat door Dikra_m:
Wat "wij" weggeven geven we op de eerste feestdag af en niet pas als het gaat rotten.

20 december begon het offerfeest. Is dat voor jou al EIND december?

http://www.beleven.org/feest/id-ul-adha_het_offerfeest

Pagina's : [1] 2